Dr Disrespect ska starta egen spelstudio i samarbete med "mega-influencers"

Medlem

Är gruvligt trött på dessa influensers/Youtubers som ungarna mina glor på. De flesta pratar störigt, svär eller försöker få folk att köpa deras prylar

Medlem

"mega-titlar"... är det bättre än trippel-A-spel? Typ AAAA-spel / quadruple A

Medlem

Har aldrig förstått det här med folk som tittar på streamers, verkar totalt slöseri med tid tycker man kan göra något mer produktivt som att spela själv, umgås med vänner, träna, läsa på FZ, etc.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jag kan tycka såhär dock, spel som är beroende av ett Community, tänker på mmo-spel, looter-shooters, online RPG´s, battle royales, generella competative online spel ect
Under min tid som gamer (sedan gaming´s födsel) så har jag ALDRIG sätt en ödmjuk utvecklare som faktiskt frågar de potentiella kunderna vad de vill ha, jag arbetar idag med marknadsföring och det är ju lixom NUMMER ETT det viktigaste, ta in feedback/data och ge kunden vad de vill ha. Men utvecklare VÄGRAR att förstå detta, man ser det hända igen, igen och igen spel ser super intressanta ut, the division, destiny 2, Diablo 3 (innan 300 patchar) Så släpps spel som tagit hand om NOLL gamer feedback och spelen floppar, när ska dom fatta ? gör spel som vi gamers vill ha och det kommer regna pengar på er.

Personligen så hade jag valt ut ett gäng erfarna gamers som spelat mycket av den genre jag vill utveckla, ta in dem tillsammans med utvecklarna och brainstorma i typ 2 veckor, låt dem vara med under hela utvecklingen med allt från design till balans ect.

Utvecklare "Look at this amazing item i designed, wowow!" erfaren gamer "Dude this item will break the game"

Så med lite tur så kanske DR dissrespects studio äntligen kan bli den första så lystnar på kunden (gamers)

Som tidigare nämnt är det stor skillnad på vad kunder tror de vill ha, och vad de faktiskt vill ha. Genom alla årtionden som spel har utvecklats vill jag tro att många, många utvecklare har försökt att fråga spelarna vad de vill ha, implementerat det, och sen hamnat i ett ospelbart sammelsurium och det är väl därför rutinerade utvecklare undgår det: för det förmodligen inte är en särskilt bra idé.

Det sagt så är ju naturligtvis inte bra spelutvecklare ovetande när det gäller vad folk vill ha i ett spel, men det krävs kunskap, erfarenhet, och fingertoppskänsla att kombinera det hela till något riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Millmount:

Har aldrig förstått det här med folk som tittar på streamers, verkar totalt slöseri med tid tycker man kan göra något mer produktivt som att spela själv, umgås med vänner, träna, läsa på FZ, etc.

Finns väl en rad olika anledningar. Men vet några som börjat kolla mer och mer på streamers eftersom dom själva inte "orkar" fatta beslut i spel och väljer då istället att kolla när någon annan spelar spelet åt dem.

Medlem
Skrivet av Millmount:

Har aldrig förstått det här med folk som tittar på streamers, verkar totalt slöseri med tid tycker man kan göra något mer produktivt som att spela själv, umgås med vänner, träna, läsa på FZ, etc.

Typ som att titta på fotboll istället för att spela själv

Medlem
Skrivet av caracarn:

Typ som att titta på fotboll istället för att spela själv

Skillnaden där är ju att man inte själv kan delta i fotbollsmatchen man tittar på (såvida man inte är fotbollsproffs då).

Spelet som streamern däremot spelar kan ju alla (sålänge man äger spelet) spela själva.

Medlem
Skrivet av Millmount:

Har aldrig förstått det här med folk som tittar på streamers, verkar totalt slöseri med tid tycker man kan göra något mer produktivt som att spela själv, umgås med vänner, träna, läsa på FZ, etc.

Att vara produktiv är överskattat. Slösar hellre bort mitt liv på meningslös underhållning.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Helt ointresserad av allt denna person/persona har att göra med. Får hoppas det inte går vägen så man slipper höra om honom heeeeeeeeeela tiden.

Var hänger du som du tvingas höra om honom hela tiden? Ser sporadiska nyheter om honom här på FZ, knappast någon hårdbevakning.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Westrr:

Skillnaden där är ju att man inte själv kan delta i fotbollsmatchen man tittar på (såvida man inte är fotbollsproffs då).

Spelet som streamern däremot spelar kan ju alla (sålänge man äger spelet) spela själva.

En sorts underhållning. Det finns några få streamers jag kikar på ibland, mest för att deras reaktioner på spel ger mig underhållning, och spelen de spelar är intressanta just nog att titta på, inte spela själv.
Ser även ibland på när folk spelar rollspel eller brädspel.

Dock har jag nästan alltid på det i bakgrunden medans jag är sysselsatt med något annat och medelåldern på de streamers jag brukar titta på är nog rätt hög.
Har då och då valsat in på nån okänd stream där nån ung helt speedad sitter och pratar hetsigt och snabbt och överreagerar på allt som händer, skriker så fort nån subbar och det känns som något barnprogram…vilket det på ett sätt är och enkelt för mig att bara gå vidare.

Åldern har hunnit ikapp en!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Aj då, kommer det bli mer skräp som PUBG, Apex och Fortnite. Dessutom skulle jag aldrig ge honom några pengar.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Var hänger du som du tvingas höra om honom hela tiden? Ser sporadiska nyheter om honom här på FZ, knappast någon hårdbevakning.

Var inte precis som att jag gnäller på FZ om detta? Han fajkar ju någon sorts drama osv några gånger varje år.

"Aj då, kommer det bli mer skräp som PUBG, Apex"? Yikes. Båda är bra spel, i deras genre, hur mycket du än ogillar BR's.

eld
Medlem
Skrivet av Arkaith:

Var inte precis som att jag gnäller på FZ om detta? Han fajkar ju någon sorts drama osv några gånger varje år.

"Aj då, kommer det bli mer skräp som PUBG, Apex"? Yikes. Båda är bra spel, i deras genre, hur mycket du än ogillar BR's.

Finns ju folk här som blir skitarga varje gång det skrivs om battle royales, precis som när du tvingas klicka på en artikel om dr disrespekt.

Lättast är ju bara att scrolla vidare!

Medlem
Skrivet av eld:

Finns ju folk här som blir skitarga varje gång det skrivs om battle royales, precis som när du tvingas klicka på en artikel om dr disrespekt.

Lättast är ju bara att scrolla vidare!

Finns många example på det.

Medlem

Problemet jag personligen har med en stor del av dessa "influencers" är det ständiga uppmärksamhetsh*randet som de sysslar med. Skitattytid och konstgjord drama står dagligen på menyn och inga principer är värda att hålla sig till i jakten på fler tittare som ofta råkar vara lättpåverkade barn.

Medlem

Megalängtar! Megablir megasäkert megabra!


signatur

7900XTX
7800X3D

Inaktiv

Har alltid ogillat (personan) DrDisrespecthiswife men oaktat detta så låter det här som ett projekt som inte kommer bli särskilt bra.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jag kan tycka såhär dock, spel som är beroende av ett Community, tänker på mmo-spel, looter-shooters, online RPG´s, battle royales, generella competative online spel ect
Under min tid som gamer (sedan gaming´s födsel) så har jag ALDRIG sätt en ödmjuk utvecklare som faktiskt frågar de potentiella kunderna vad de vill ha, jag arbetar idag med marknadsföring och det är ju lixom NUMMER ETT det viktigaste, ta in feedback/data och ge kunden vad de vill ha. Men utvecklare VÄGRAR att förstå detta, man ser det hända igen, igen och igen spel ser super intressanta ut, the division, destiny 2, Diablo 3 (innan 300 patchar) Så släpps spel som tagit hand om NOLL gamer feedback och spelen floppar, när ska dom fatta ? gör spel som vi gamers vill ha och det kommer regna pengar på er.

Personligen så hade jag valt ut ett gäng erfarna gamers som spelat mycket av den genre jag vill utveckla, ta in dem tillsammans med utvecklarna och brainstorma i typ 2 veckor, låt dem vara med under hela utvecklingen med allt från design till balans ect.

Utvecklare "Look at this amazing item i designed, wowow!" erfaren gamer "Dude this item will break the game"

Så med lite tur så kanske DR dissrespects studio äntligen kan bli den första så lystnar på kunden (gamers)

Det finns ju ett prima exempel på precis detta faktiskt. När Blizzard skulle ge sig in i MMO-träsket och plockar in en viss Jeff 'Tigole' Kaplan. Han gjorde ju rääääääätt mycket nytta kan man säga.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Var inte precis som att jag gnäller på FZ om detta? Han fajkar ju någon sorts drama osv några gånger varje år.

"Aj då, kommer det bli mer skräp som PUBG, Apex"? Yikes. Båda är bra spel, i deras genre, hur mycket du än ogillar BR's.

Låter ju snarare som du följer honom, och är irriterad på att han finns.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Har alltid ogillat (personan) DrDisrespecthiswife men oaktat detta så låter det här som ett projekt som inte kommer bli särskilt bra.

Originellt att dra in otroheten som skedde för fyra år sedan. Bara ni hottentottar som fortfarande inte har släppt det.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Låter ju snarare som du följer honom, och är irriterad på att han finns.

What? Alltså.. det är okay att du är en DDR fanboy?

Jag tål honom inte, men du behöver inte attackera mig för det.

eld
Medlem
Skrivet av Rockefellerz:

hottentottar

Medlem
Skrivet av Arkaith:

What? Alltså.. det är okay att du är en DDR fanboy?

Jag tål honom inte, men du behöver inte attackera mig för det.

Fanboy? har aldrig sett en stream med honom, tittar inte på streamers alls. Ser bara sporadiska nyheter om honom här på FZ, men du verkar se honon "överallt" vilket för att man drar slutsatsen att antingen följer du honom, eller så hänger du bara på sidor/forum/discords som verkar gilla honom väldigt mycket.


signatur

I drank what?

Skrivet av Arkaith:

What? Alltså.. det är okay att du är en DDR fanboy?

Jag tål honom inte, men du behöver inte attackera mig för det.

Hur kan du inte tåla han om som du sa från början att han är totalt ointressant för dej.. om det e o totalt ointressant så bryr man sej inte ett dugg om han eller har ingen direkt åsikt om han eller något sånt alla, man bryr sej helt enkelt inte om vad som skrivs om han.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Yikes, attackerad av fanboys som mirage och snake. D:

Skrivet av Arkaith:

Yikes, attackerad av fanboys som mirage och snake. D:

lol ja tyvärr är jag ingen fanboy.. och Mirage har redan sagt sin om vad han tycker om han, men antar att du vägrar se det när du inte kan argumentera.. personligen gillar jag inte Dr Disrespect alls tycker han e för högljud och jobbig när jag kollat på han.. MEN det betyder ju inte att jag vill att Guy Beahm ska misslyckas med ett spel bara för det, e ju bara själviskt att vilja göra det..
men nästa gång så lär dej skilja på att du inte gillar han och att du inte är intresserad av han..
och sen e det ju du som går till attack genom att kalla oss fanboy, så det får du åxå lära dej skillnad på


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

lol ja tyvärr är jag ingen fanboy.. och Mirage har redan sagt sin om vad han tycker om han, men antar att du vägrar se det när du inte kan argumentera.. personligen gillar jag inte Dr Disrespect alls tycker han e för högljud och jobbig när jag kollat på han.. MEN det betyder ju inte att jag vill att Guy Beahm ska misslyckas med ett spel bara för det, e ju bara själviskt att vilja göra det..
men nästa gång så lär dej skilja på att du inte gillar han och att du inte är intresserad av han..
och sen e det ju du som går till attack genom att kalla oss fanboy, så det får du åxå lära dej skillnad på

Vi är olika personer och vi har olika åsikter? Förstår inte alls varför ni båda är så upprörda.

Gillar inte honom och är inte intresserad av honom, därav min barnsliga kommentar. Att ni två nu håller på såhär är ju bara.. weird.

Medlem
Skrivet av Westrr:

Skillnaden där är ju att man inte själv kan delta i fotbollsmatchen man tittar på (såvida man inte är fotbollsproffs då).

Spelet som streamern däremot spelar kan ju alla (sålänge man äger spelet) spela själva.

Nja. Jag kan inte vara med och spela SC2 i Dreamhack masters, däremot kan jag titta på det

Andra meningen går ju att jämföra med att om du har en fotboll så kan du gå ut och spela fotboll

Medlem
Skrivet av eld:

Finns ju folk här som blir skitarga varje gång det skrivs om battle royales, precis som när du tvingas klicka på en artikel om dr disrespekt.

Lättast är ju bara att scrolla vidare!

och visst, lamt att vara negativ utan anledning, menmen. Man är ju bara människa, unfortunately.

Skrivet av Arkaith:

Vi är olika personer och vi har olika åsikter? Förstår inte alls varför ni båda är så upprörda.

Gillar inte honom och är inte intresserad av honom, därav min barnsliga kommentar. Att ni två nu håller på såhär är ju bara.. weird.

Inget weird med att man frågar och discuterar, speciellt när du blandar ihop saker så att man måste undra vad du sysslar med, vi kan ju inte hjälpa att du blir sur för en sån liten grej. Så enda som e upprörd e ju du, så det är ännu en sak som du ska lära dej skillnad på.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

123
Skriv svar