Take-Two tror inte på Xbox Game Pass

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Hur kan du säga att dom är mediokra om du inte spelat dom?
Ps spel är ju några av dom mest hyllade i hela branchen.

Har spelat Horizon på PS4 som hypats till skyarna. Tröttnade efter cirka 5h gameplay.

Och de andra spelen i deras arsenal är väl liknande. Linjära, storydrivna spel med 90% cinematiska scener.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

23 miljoner prenumeranter säger annat. Och 10:- uppgraderingen var ca 3 år sedan. Så minst 18 miljoner pröjsar 100:- /månad. Jag tror att Microsoft/Xbox går runt med det finansiella.

Fast hur mycket betalar dom för att få lägga till spelen på gamepass då? Är det någon utvecklare som berättat hur deras deal är? Dom lär ju få en bra cut för att det ska vara lönsamt. I take twos fall med GTA6 borde det vara 700krx23 miljoner för att det ska vara värt att lägga till deras spel där. Annars kan dom ju kränga spelet själva lika gärna. Och dom lär ha 23miljoner förbokning samma dag dom utannonserar GTA6 och visar gameplay. Inkl deluxe edition för 1099kr där man får nåt onödigt in-game item.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Har spelat Horizon på PS4 som hypats till skyarna. Tröttnade efter cirka 5h gameplay.

Och de andra spelen i deras arsenal är väl liknande. Linjära, storydrivna spel med 90% cinematiska scener.

90%? Det är inte Kojima som utvecklar spelen för Sony.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Grafikfejs
Paradox Interactive
Skrivet av Fearnox:

Jag hade gärna sett en Gamepass liknande tjänst för VR i framtiden, det finns inte mycket AAA där och det är ju bra ifall man kan dra in lagom mycket pengar för att hålla utvecklarna och intresset uppe.
Köpa massor av relativt små VR spel är lite obekvämt, men betalar man en viss summa i månaden och får ett bibliotek av VR spel istället så skulle man ju prova rätt mycket.

Har du testat Viveport? Det är en prenumerationstjänst för VR. Kolla här https://www.viveport.com/
Har inte testat själv dock, så vet inte om det är något att hänga i granen.


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem
Skrivet av MaxC:

Har du testat Viveport? Det är en prenumerationstjänst för VR. Kolla här https://www.viveport.com/
Har inte testat själv dock, så vet inte om det är något att hänga i granen.

Det ser ju intressant ut.
Tack för tipset!

Jag kommer dock köpa vr-headset nästa år, blir antagligen PSVR2 och nästa Index, ifall de släpps då.
Sitter och F5:ar på Webhallen för inbokning för detta

Medlem
Skrivet av Gaara:

Game Pass är bra men Take Two tjänar nog mer på att sälja spel som GTA själva.

Speciellt när man kan sälja samma spel till fullpris för varje ny generation.

Medlem

Har inte köpt ett spel sen jag skaffade gamepass


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av loerk:

Varför? Serier och filmer är oftast betydligt mer kostsamma än spel. Om de kan driva in vinst genom streaming så gäller detsamma för spelmediumet. Förstår inte varför folk har så svårt att greppa det här.

20e April hade de 23 miljoner Subscribers. Drar man ett snitt mellan Game Pass och Ultimate kan man väl gissa att de snittar på kanske $11 per användare. Det är $253 miljoner per månad, ungefär $3 miljarder årligen.
Är nog möjligt att de inte alls blöder speciellt mycket pengar på sitt spelutbud.

Jag trodde att netflix osv fortfarande gick back, det är iaf ett exempel där priset ökat och kvaliten inte möjligtvis, vissa påstår tom försämring.
Jag gissar bara att MS går back på Gamepass, tänker att alla som släpper nya spel direkt på game pass lär vilja ha en bra summa för att gå med på det.

Jag drar nån Gamepass prenumeration ibland, men det visar sig oftast att jag knappt spelar nått därifrån så då avslutar jag innan det blir förnyelse.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av MaxC:

Har du testat Viveport? Det är en prenumerationstjänst för VR. Kolla här https://www.viveport.com/
Har inte testat själv dock, så vet inte om det är något att hänga i granen.

HTC kan verkligen inte känna marknaden.
det är typ noll marknadsföring för Viveport men man gör uttalanden om att sluta satsa på konsument-marknaden och släpper ogenomtänkta VR-headsets.
Dom var en gång i tiden ledande.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Thane:

Är det inte bättre att gå helt free to play då? Dock tror jag inte antal spelare och möjliga köpare av mikrotransaktioner är ett problem för Take-Two

Kanske det, men utvecklarna som släpper sina spel på tjänster likt Xbox Game Pass får jag faktiskt en inkomst av spelet också.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Problemet med streamingtjänster som GamePass, Netflix och Spotify är väl att det är smidigt för oss konsumenter men inte finansiellt hållbart för många kreatörer. Artister kan ju arrangera konserter och filmer kan visas på bio för att tjäna extra men jag kan tänka mig att det blir svårt för spel och serier om folk slutar köpa dom helt.

Dom kan ju till ge ut olika DLC:s eller skins etc. Köpte t ex Street of Rage 4 dlc:et. Fast jag bara kommer åt huvudspelet via gamepass. Kanske kommer köpa det längre fram.

Tycker Game pass är perfekt för att testa olika typer av spel som man aldrig annars hade spelat. Gillar man dom kan man ju sedan köpa dom till rabatterat pris.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

23 miljoner prenumeranter säger annat. Och 10:- uppgraderingen var ca 3 år sedan. Så minst 18 miljoner pröjsar 100:- /månad. Jag tror att Microsoft/Xbox går runt med det finansiella.

Det går dock fortfarande att uppgradera Xbox Gold till Ultimate för 10 kr samt även omvandla X antal månader Gold till GP Ultimate (betalade själv ca 1400 kr för 3 år, men går troligen att få det ännu billigare). Med tanke på att denna form av omvandling troligen nämnts i vartenda spelforum de senaste åren så lär en stor del av användarbasen redan bundit upp sig för 3 år (vilket innebär att de betalar ca 30-40 kr per månad).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Speciellt när man kan sälja samma spel till fullpris för varje ny generation.

Ja och spel som GTA 5 med stor väsentlig uppgradering i det visuella så betalar jag gärna fullpris....igen

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Kanske dags att skaffa ett playstation då så du kan få spela massa bra AAA titlar.

Det finns många stortitlar på gsmepass. Flight simulator? Forza? Och med mera. Finns hur stora titlar som helst där.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Dom kan ju till ge ut olika DLC:s eller skins etc. Köpte t ex Street of Rage 4 dlc:et. Fast jag bara kommer åt huvudspelet via gamepass. Kanske kommer köpa det längre fram.

Tycker Game pass är perfekt för att testa olika typer av spel som man aldrig annars hade spelat. Gillar man dom kan man ju sedan köpa dom till rabatterat pris.

Sant. Men samtidigt tycker jag att det känns dumt att köpa dlc till ett spel som kan försvinna från plattformen om tre månader.

Håller med dig att det är ett bra sätt att testa spel. Jag spelar mest på Playstation för att jag gillar att samla troféer och försöker få platinum på allt. Jag har testat ett par spel på Gamepass och köpt på PS4an för att köra klart där. Men det är ju långt ifrån alla som är lika störda som jag när det kommer till troféer

Så jag tror fortfarande att tjänster som Gamepass är sämre för spelskapare än att sälja digitala eller fysiska kopior av ett spel. I alla fall vid release. Vill man lägga till det efter ett år när men ser att försäljningen avtagit kan jag förstå det.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av denza:

Det finns många stortitlar på gsmepass. Flight simulator? Forza? Och med mera. Finns hur stora titlar som helst där.

Nu hittade han ju inga AAA på Xbox värda att spela.

12
Skriv svar