Källor uppger att en remastrad GTA-trilogi är på väg

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Remasters är ointressant enligt mig. Man tar betalt för något som man kan fixa gratis genom moddar.
Nu är ju inget bekräftat, men ska jag spela ett gammalt GTA så måste det vara iallafall samma standard som GTA V när det kommer till grafik och animationer. Orkar inte med 20 år gamla animationer, det ser ju bara konstigt ut idag.

Det står i artikeln "Enligt källorna är det nyförvärvet Rockstar Dundee, tidigare Ruffian Games, som leder utvecklingen av dessa remasters, och de använder sig av Unreal Engine."
Alltså är det inte den del av rockstar som gör gta vanligtvis som står för utvecklingen av dessa remasters.

Där ser man. Så kan det bli när man inte ens läser artikeln

Medlem

Whut... skulle de verkligen lämna sin egen motor för UE5? Låter jättekonstigt...

Om bethesda däremot sagt något liknande så hade ju hela planeten hurrat.

Medlem

Beroende hur det ser ut så kan jag tänka mig att konsolspelare kommer uppskatta en Remaster Collection utav dessa 3 spelen.

Inaktiv

Inte spelat något av de tre så inte helt kassa nyheter.
Nyfiken på Vice city, hoppas att dom släpps separat i reducerat pris.

Medlem

Problemet med GTA 3, Vice City och San Andreas är att de är spelmekaniskt föråldrade. Har försökt mig på att spela om dem på senare tid men står inte ut med kontrollschemat och de stela animationerna.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Problemet med GTA 3, Vice City och San Andreas är att de är spelmekaniskt föråldrade. Har försökt mig på att spela om dem på senare tid men står inte ut med kontrollschemat och de stela animationerna.

Ja jag gav mig på att köra de för något år sedan gav upp man är van med bättre nu. Men jag älskade Vice city när det kom. (Fick spela i smyg när mina föräldrar inte var hemma tror jag var runt 10 år)
Men en så enkel sak som att han dör om han hamnar i vatten när man är i "miami". Det förekommer ju en hel del båtar. Att hoppa ner i dom med den klumpiga hoppmekaniken var inte helt enkelt. Jag hoppas det är en bättre remaster än bara det klassiska höjd upplösning, stöd för moderna handkontroller och moderna system, men då skulle nog ryktena säga remake istället.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ja jag gav mig på att köra de för något år sedan gav upp man är van med bättre nu. Men jag älskade Vice city när det kom. (Fick spela i smyg när mina föräldrar inte var hemma tror jag var runt 10 år)
Men en så enkel sak som att han dör om han hamnar i vatten när man är i "miami". Det förekommer ju en hel del båtar. Att hoppa ner i dom med den klumpiga hoppmekaniken var inte helt enkelt. Jag hoppas det är en bättre remaster än bara det klassiska höjd upplösning, stöd för moderna handkontroller och moderna system, men då skulle nog ryktena säga remake istället.

Japp, handlar nog enbart om en snabb upputsning av texturer och lite överdrivna ljuseffekter som det alltid gör när det gäller remasters.

Medlem

Fixar dem moderna kontroller så är jag på.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Dec:

Det största problemet är hur fysiken beter sig vid högre antal FPS, så förhoppningsvis förbättrar man det.

Hahaha! Det här minns jag. När man bla skulle springa nedför en backe i GTA3 när man helt plötsligt kunde flyga all världens jävla väg rakt frammåt. Eller bil-AI'n som fick tokspel när man sköt en kula på dem. Har för mig att det går att fixa genom att gå in i typ Nvidias kontrollpanel och aktivera v-sync därifrån.

Skribent

Vart är Bully!!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Distordera:

Kan ju kaaaanske varit en timer på det upplägget? 😎

För övrigt, är vi egentligen särskilt sugna på att lira det där jäkla r/c-uppdraget i gta3 igen?

Vilket var det? Måste ha förträngt det

Medlem

Meh, remasters är för mig helt ointressant gällande samtliga spel som existerar.
Dom flesta gamla spel finns det hd-texture packs osv till redan.

Medlem
Skrivet av Pihraija:

Vilket var det? Måste ha förträngt det

Egentligen alla till alla tre nämnda gta när jag tänker efter. Halvrisiga kontroller med tidsbegränsning. Huh!

Demolition man gillade jag inte. Supply lines hatade jag.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem

kan dom lägga ner remasters och göra nytt istället vad som helst. innovation tack!

Medlem

Kan hoppas på en ändring dock i Vice City, att Tommy kan simma.

Medlem
Skrivet av Distordera:

Egentligen alla till alla tre nämnda gta när jag tänker efter. Halvrisiga kontroller med tidsbegränsning. Huh!

Demolition man gillade jag inte. Supply lines hatade jag.

Aha, jag tänkte bara på det uppdraget i San Andreas när man ska skjuta ner modellplanen.. Herregud vad jag hatade att spela det med handkontroll på ps3..

Medlem

Kanske värt att investera i deras aktie??

Medlem
Skrivet av Harmond:

"Vidare beskrivs grafiken som en blandning av gammalt och nytt, så vi kanske kan vänta oss lite moderna effekter, som mer avancerat ljus och skuggor."

Insta-skip. Gör det ordentligt eller gör det inte alls.

Eller hur! Inte ett dugg sugen på lastgammal grafik som putsats till lite. Här KRÄVS kompletta remakes för att det ska bli spelbart. Sedan är gameplayet och kontrollerna riktigt kassa i dessa spel jämfört med dagens mått. Speciellt GTA 3 och GTA: Vice City.

*** Hade önskat en remaster på mästerverket GTA 4. Eller helst en remake så klart men kan nöja mig med en remaster av GTA 4 så att jag får uppleva spelet på PlayStation 4 och PS5. Så kan jag pensionera min gamla PlayStation 3.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Är halvvägs igenom San Andreas på paddan… man kanske ska sluta spela o vänta?

Medlem
Skrivet av Snoop0:

Är halvvägs igenom San Andreas på paddan… man kanske ska sluta spela o vänta?

Spelar du med touchkontroller?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Är det remakes som kommer definiera denna generations konsoller? Jag köpte en PS5 med en förhoppning om nya spännande IP:n och spel som tar ett stort steg framåt i grafik och berättande. Visst kan det vara kul att någon gång återvända till ett gammalt spel i lite högre upplösning men snart börjar det bli löjligt. Här är några till "att se fram emot": Life Is Strange Remastered Collection, Braid Anniversary Edition, Diablo II: Resurrected, The Legend of Zelda: Skyward Sword HD, Prince Of Persia: Sands of Time.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Hade gärna velat besöka Vice City igen om det kunde se ut som GTA 4 eller GTA 5. Det vore nice. Vice City är för mig fortfarande det bästa GTA spelet och kommer nog så förbli.

Samma här, roliga karaktärer och underbar 80-tals musik. FlashFM lyssnar jag på ibland, roliga "radioreklamer" medans man åkte pizzamoppe på bakhjulet i solnedgången..

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Samma här, roliga karaktärer och underbar 80-tals musik. FlashFM lyssnar jag på ibland, roliga "radioreklamer" medans man åkte pizzamoppe på bakhjulet i solnedgången..

Yep, det var sanslöst nice. Visst likt andra äldre GTA spel så var styrningen horribel när man var i action mode o sköt o hade sig.. därav det gärna hade varit nice om man kunde få det här spelet med den mer moderna motorn där att ta huk osv fungerar väldigt bra.
Sedan gillade jag charmen o humorn de hade i detta spelet med. Man fick sig många goda skratt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar