Diskutera – Hur bra blir Diablo II: Resurrected?

Medlem

Kört ett par timmar nu riktigt roligt finns diverse buggar men är ju beta så helt normalt.

Det som störde mig lite var i mellanåt blev det sjukt laggigt.

En annan sak som jag tyckte var lite sjuk, gräset i tex cold plains gräset gjorde mej spyfärdig för mycket som svajar känns lite som man var stupfull och ville bara spy. sjuka är aldrig varit med om det innan i något spel någonsin någon annan som fick det?

Medlem

Frugan och jag han köra igår. Jäklar vad minnen kommer tillbaka

Så jäkla bra remaster! Slår man igång Diablo 2 på legacy mode så ser man hur skit det ser ut idag med åldrad grafik. Men då var det snyggt när det kom. Spelade jäkligt mycket D2 förr och samma känsla då som nu. Riktigt bra jobbat av den studion

Fick spelglädjen tillbaka och glömde bort tiden ....klockan blev 2 och ungarna vaknar vid kl 6...så kaffe är gott.


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Ta en gammal klassiker och förbättra grafiken, casha in! Nej tack! Bättre kan de!

Medlem
Skrivet av Tassel:

Överlag känns denna version väldigt bra. Nu var det länge sedan jag la ner tid på Diablo 2 och jag känner mig smått förvirrad.
Kör betan på ps5 och den känns stabil. Några roliga grafiska buggar i "Old Tristram" när man dödar champions. Deras lik börjar "sända ut strålar" som blixtar över skärmen. Trodde ett tag att min ps5 var överhettad. Effekten dom ger ifrån sig ser typ ut som en överhettad gpu. Men så var inte fallet.
Min förvirring är dock detta.
När jag körde som mest så var det alltid som amazon med en javelin build. Mina minnen säger att jag röjde rätt bra, även om mitt gear aldrig nådde några gudomliga nivåer.
Nu när jag kör känner jag mest irriterad och smått förbannad. Med javelin så är det ett jäkla rännade till stan för att "laga" vapnet för att få nya spjut att kasta. Manan tar slut på 2 sekunder och man lallar runt och kör "normal" attack på allt för man orkar inte ränna till stan varannan minut.
Var det så här, och mina minnen sviker mig?
Eller missar jag något helt?

Hehe det låter exakt som det alltid har varit. I början har man ju manaproblem osv, men det löser sig när man levlat och fått bättre gear osv. Vilket ju inte riktigt går i betan dock.

Medlem

Vad klasser och akter kommer vara tillgängliga under Open Beta?

Inaktiv
Skrivet av fzusr:

Kan dock glädja dig med att dom faktiskt fixat detta nu. Kom en uppdatering till MCC för några veckor sen som återställer alla saknade effekter från Xbox-originalet när man kör i classic mode

Men det är väl egentligen fel ämne att diskutera i den här tråden, ville flika in med det bara.

Kollade på en video om det nyss, riktigt bra gjort av dem!

Skrivet av Rasmous:

Vad klasser och akter kommer vara tillgängliga under Open Beta?

Tror att det är samma som nu, d.v.s. Akt 1-2.
Så ganska futtigt. Men eftersom gubbarna försvinner till release kanske det är bra så inte folk blir ledsna.
Klasser är alla utom Assassin och Necro.

C2
Medlem

Det är roligt att spela, inte bara för att det äe nostalgifaktor 1000, men också för att det håller fortfarande efter 20 år, samt att det ser fantastiskt bra ut nu också. Det enda jag saknar, och har saknat i 20 års tid, är en möjligheten att respeca fritt, som jag förstod det på forum och speltidingar var det att dom skulle lägga till det till slut?..

Medlem
Skrivet av C2:

Det är roligt att spela, inte bara för att det äe nostalgifaktor 1000, men också för att det håller fortfarande efter 20 år, samt att det ser fantastiskt bra ut nu också. Det enda jag saknar, och har saknat i 20 års tid, är en möjligheten att respeca fritt, som jag förstod det på forum och speltidingar var det att dom skulle lägga till det till slut?..

Det är ju typ halva grejen med D2, det som gör det värt att spela om igen och igen och igen. Om man kan respeca fritt finns det ingen anledning att levla mer än en av varje char. Det var nog de fria respecsen som gjorde att jag tröttnade på D3. Du får ju tre respecs gratis via quest rewards. Sen kan du också farma bossar för att skapa en respecpotion. Mer än tillräckligt och gör valen meningsfulla enligt mig

Medlem

censur=no purchase

Medlem

Har ett väldigt störande problem. Jag och min brorsa kan inte spela tillsammans. Jag kan inte joina hans game och han kan inte joina mig. Får felmeddelandet "This game is no longer available to join. Please try joining another game."

Väldigt tacksam om någon har en lösning.

123
Skriv svar