Ny smaskig kortfilm från Battlefield 2042

Medlem

Tycker filmen gör ett rätt så bra jobb att måla upp den dystra framtid vi lite står inför, med klimatkatastrofer och krig. Men jag hade kanske förväntat mig lite mer. Är iallafall glad över att man skippar SP, för det har aldrig varit Dice starka sida vilket jag tycker bitvis lyser igenom i kortfilmen.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Kalla mig djävulen själv, men tycker faktiskt att ett narrativ i MP som utvecklas over time är helt rätt beslut för ett storskaligt BF-spel. Beror ju såklart helt på hur de hanterar det, Men kan inte säga att jag har spenderat mer än 6-8 timmar max per kampanj i BF. Lägg krutet på där man kommer spendera 100-tals timmar istället. Förhoppningsvis kan det ge någon form av ytterligare substans till varför striderna äger rum också

Medlem

Hade slut på ost här hemma idag så jag var rädd att min morgonmacka skulle bli trist rent påläggsmässigt. Som tur var löste DICE problemet åt mig med denna kortfilm.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Meh, tråkigt att det inte kommer någon kampanj men jag tycker de flesta War Stories var ganska tråkiga och intetsägande. Nu tar dem det som en bekräftelse att folk inte vill ha en kampanj p.g.a. att de inte kan leverera en bra story.

Jag kommer inte köpa Battlefield 2042 eftersom det är EA som ligger bakom, mitt förtroende för dem är noll och med tanke på hur lite spelet verkar faktiskt innehålla i form av ingen kampanj, få spellägen och få kartor så tycker jag inte de ska sälja det för fullpris.
Men "EA gotta EA" så de kommer nog göra något för att ta tillbaka pucklan som värdens sämsta spelföretag från Activision Blizzard som förtjänar titeln just nu.

2042 släpps med en karta mer än vad BF2 gjorde Nu är kartorna både större och detaljerade så du får mer för pengarna än förr. Samt med Portal finns det i princip oändligt med spellägen

Gnällkuk
Skrivet av Levi:

Älskar kommentarerna

" I love that this game has so much lore and it havent even released yet !!! "

"Amazing graphics, hope the game is like this. If it is, then its a great gaemmme!!! "

Fan vad folk är dumma i h

Det ÄR ETT FUCKING BATTLEFIELD!! E NI PANTADE !! hahah åh gud varför läser jag kommentarer på YT ens

OnT: DICE vad fan håller ni på med. Ödsla resurser på skitiga kortfilmer som dessa när ni borde lägga fokus på SPELET som inte ens har en kampanj !! VAD FAN ÄR DETTA FÖR? Dummaste jag sett på länge.

Ironin här är ofrånkomlig


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Fezk:

Gameplay och bilder från tekniska betan..

Spelade tekniska alphan igår.
Knappt inget fungerade för mig så de har nog en hel del att göra innan launch.
Kan "läcka" att jag nästan trodde jag spelade CoD Warzone.

Avstängd
Skrivet av Muxfree:

Spelade tekniska alphan igår.
Knappt inget fungerade för mig så de har nog en hel del att göra innan launch.
Kan "läcka" att jag nästan trodde jag spelade CoD Warzone.

Hur fick du tillgång till den?
Vilka specs har din datta

Medlem
Skrivet av aeosoth:

Kalla mig djävulen själv, men tycker faktiskt att ett narrativ i MP som utvecklas over time är helt rätt beslut för ett storskaligt BF-spel. Beror ju såklart helt på hur de hanterar det, Men kan inte säga att jag har spenderat mer än 6-8 timmar max per kampanj i BF. Lägg krutet på där man kommer spendera 100-tals timmar istället. Förhoppningsvis kan det ge någon form av ytterligare substans till varför striderna äger rum också

Helt överens!

Skrivet av Honken:

Hade slut på ost här hemma idag så jag var rädd att min morgonmacka skulle bli trist rent påläggsmässigt. Som tur var löste DICE problemet åt mig med denna kortfilm.

😂😂😂 Håller tummarna för regelbunden ostleverans i olika format ett bra tag framöver. Cheeseon pass.

Medlem
Skrivet av Levi:

Hur fick du tillgång till den?
Vilka specs har din datta

Skrev upp mig. Fick ett email.
Ryzen 3900x och ett RTX3080.

Medlem
Framtiden

Shit, ser Sverige ut såhär om 20 år alltså? galet

Avstängd
Skrivet av Muxfree:

Skrev upp mig. Fick ett email.
Ryzen 3900x och ett RTX3080.

Vart skrev du upp dig? Varför har dem inte sagt något om det...

Medlem
Skrivet av Levi:

Vart skrev du upp dig? Varför har dem inte sagt något om det...

Jadu.. Googlade, hittade nån artikel på tomsguide med länken och den tog mig till EAs Playtesting sida där jag länkade mitt konto. Sen kom ett mail med info att jag var utvald med en länk till ett survey som jag gjorde. Sen fick jag ett till mail att jag var antagen och att jag kunde ladda ner testet i origin.

Medlem
Skrivet av Muxfree:

Spelade tekniska alphan igår.
Knappt inget fungerade för mig så de har nog en hel del att göra innan launch.
Kan "läcka" att jag nästan trodde jag spelade CoD Warzone.

Intressant! Vad var det som fick det att kännas som att du "nästan" spelade CoD Warzone?
Var det hur man rörde sig, gunplay, ttk ?

Medlem
Skrivet av Bawzan:

Var det hur man rörde sig, gunplay, ttk ?

Ja på allt.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Inga BF spel före första Bad Company hade en riktig Sp kampanj
Så det är BF1942, BF:Vietnam, BF2, BF2142, BF1943, BF:Modern Combat, BF:Heroes(?) har alla varit utan SP kampanjer. Dem har haft SP i form av bottar som 2042 men ingen riktig story driven kampanj.

Modern Combat hade SP-kampanj.

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Ironin här är ofrånkomlig

Vad menar du?
Påstår du att jag är korkad?

Gnällkuk
Skrivet av Levi:

Vad menar du?
Påstår du att jag är korkad?

Hur lyckas du komma till den slutsatsen?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar