Remedys nästa AAA-spel är i full produktion – tros vara Alan Wake 2

Robot
Remedys nästa AAA-spel är i full produktion – tros vara Alan Wake 2
Medlem

Spelade igenom Alan Wake + American Nightmare för två veckor sedan för första gången, mysiga och trevliga spel, men hade lite skavanker här och där.

Får se om jag orkar köra igenom Controls DLC 'AWE' eller bara läser/kollar igenom en sammanfattning.

Ser fram emot en potentiell uppföljare.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Alan Wake var ett spel jag verkligen njöt av att spela igenom. Om några år kanske man tittar på en två:a. Blir dock endast om exclusiviteten hävs dock.

It's not a lake, it's an ocean

Alan Wake 2 är en sådan där drömuppföljare jag knappt vågar tro på. Men om den blir av hoppas jag att de lyckas behålla charmen från originalet. Både Quantum Break och Control hade bättre strider men var sterila och charmlösa. Mer Barry åt folket.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Alan Wake 2 är en sådan där drömuppföljare jag knappt vågar tro på. Men om den blir av hoppas jag att de lyckas behålla charmen från originalet. Både Quantum Break och Control hade bättre strider men var sterila och charmlösa. Mer Barry åt folket.

Hoppas verkligen! Spelade aldrig Quantum Break men jag tyckte ändå Control hade en väldigt speciell känsla som verkligen kändes Remedy, fick vibbar av både Max Payne och Alan Wake där. Dock har det ju en ganska steril miljö och stämning också.

Ett Alan Wake 2 har man ju hoppats på sen man körde klart första. Fullkomligt älskade känslan i Alan Wake, stämningen, miljöerna, allt. Tyckte actiondelarna var rätt tillfredställande också, gillade blandningen med skräck och action då jag oftast blir lite FÖR skraj av renodlad skräck, haha.

Medlem

Alan Wake 2 ligger högt upp på önskelistan köper special edition utan tvekan !

Medlem

Musiken i AW bidrog en hel del till den fantastiska "mysiga" känslan. Jag har fullt förtroende för vad Remedy kommer ge oss.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Oj Alan Wake, det hade man nästan glömt bort det spelet. Ja det var väl roligt, men minns typ inget av spelet Synd att det inte finns till Playstation.

Medlem

Efter att ha spelat Control vore jag nästan förvånad / besviken om det inte var Alan Wake 2. Om det nu är Alan Wake 2 hoppas jag Remedy vågar låta spelet andas mer i sin mystik och atmosfär. Remedy har en förmåga att hela tiden slänga spelarna i en action-loop som är rätt repetitiv. Jag gillar det för all del men ibland skapar de världar som utan problem skulle kunna underhålla genom att bara vara. Control tyckte jag hade mer av detta och ofta kunde man mysa i atmosfären och det fanns till och med några lugna partier där man som spelare bara sakta åkte med på turen och fick njuta av den märkliga omgivningen.

Alan Wake var så uppenbart Twin Peaks inspirerat och är det något TP verkligen vågar är det att ta sin tid för att skapa stämning för en ännu större effekt när något väl händer.

Medlem

Hoppas verkligen på ett Alan Wake 2! Har spelat igenom första och American Nightmare flera gånger. Otrolig atmosfär


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Samarbete med Epic betyder ju att man inte kommer röra produkten


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Ftmch:

Hoppas verkligen! Spelade aldrig Quantum Break men jag tyckte ändå Control hade en väldigt speciell känsla som verkligen kändes Remedy, fick vibbar av både Max Payne och Alan Wake där. Dock har det ju en ganska steril miljö och stämning också.

Ett Alan Wake 2 har man ju hoppats på sen man körde klart första. Fullkomligt älskade känslan i Alan Wake, stämningen, miljöerna, allt. Tyckte actiondelarna var rätt tillfredställande också, gillade blandningen med skräck och action då jag oftast blir lite FÖR skraj av renodlad skräck, haha.

Control är ett bra spel, framför allt i sitt gameplay. Lite sterila miljöer, absolut, men framför allt saknar jag de charmiga karaktärerna från Alan Wake i Remedys nya spel. Miljöerna var väldigt fina också.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Alan Wake 2 är en sådan där drömuppföljare jag knappt vågar tro på. Men om den blir av hoppas jag att de lyckas behålla charmen från originalet. Både Quantum Break och Control hade bättre strider men var sterila och charmlösa. Mer Barry åt folket.

Barry var en av höjdpunkterna hehe, skön karaktär.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Control är ett bra spel, framför allt i sitt gameplay. Lite sterila miljöer, absolut, men framför allt saknar jag de charmiga karaktärerna från Alan Wake i Remedys nya spel. Miljöerna var väldigt fina också.

Jo, sant, jag var dock rätt förtjust i den lätt obehagliga finska städaren!

Medlem

Hoppas det kommer till ps5 denna gång

Medlem

Har inte lirat Alan Wake men sett sammanfattningen av storyn på youtube. Älskade dock Control så det spelet skulle jag verkligen vilja se en uppföljare på.

Tim
Medlem

Alan Wake är fantastiskt bra. Som ett bättre Lugis Mansion där jag verkligen engagerar mig i karaktärerna.

Medlem

Vore najs! Första spelet var riktigt bra när det kom

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Ftmch:

Jo, sant, jag var dock rätt förtjust i den lätt obehagliga finska städaren!

Ja, han var skön.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Tycker kärringen i Alan Wake är för jävla läskig


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av the_man_swe_90:

Tycker kärringen i Alan Wake är för jävla läskig

Förstår inte vad du menar!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Är DLC-materialet till Control bra?

Jag har spelat grundspelet men då all DLC följde med PS Plus för ett tag sedan kanske det är värt att installera igen?

1
Skriv svar