Nu är det slut på lönnmördandet i Halo Infinite

Robot
Nu är det slut på lönnmördandet i Halo Infinite

Om du vill hugga dina medspelare i ryggen får du söka dig någon annanstans.

#Microsoft, #Xbox, #Xbox-Infinite


Medlem

Jag stängde av featuren ganska snabbt. Ohållbart att ha en typ 5s lång animation mitt på slagfältet. Vettigt val av utvecklarna faktiskt.

Medlem
Citat:

343 Industries säger att de älskar funktionen, men att de tagit bort den för att det ger ett orättvist övertag. Vidare att många spelare också själva stänger av funktionen.

Är väl snarare så att det ger ett undertag

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag stängde av featuren ganska snabbt. Ohållbart att ha en typ 5s lång animation mitt på slagfältet. Vettigt val av utvecklarna faktiskt.

Funkar bra i Apex Legends, är ju spelaren själv som väljer att ta risken att bli skjuten över en animation.

Medlem

Japp den stänges av så fort jag kunde i halo 5, minns att den aktiverade när man råkade hålla inne melee knappen en halv sek för länge när man kom i ryggen! M en den hade lika gärna kunna vara kvar men att man hade kunnat stänga av den istället som tidigare.


signatur
Medlem
Skrivet av Davwve:

Japp den stänges av så fort jag kunde i halo 5, minns att den aktiverade när man råkade hålla inne melee knappen en halv sek för länge när man kom i ryggen! M en den hade lika gärna kunna vara kvar men att man hade kunnat stänga av den istället som tidigare.

Är det ni pratar om typ som meele animationen med bajonett i bf 1? Har inte spelat Halo online sedan 3an.

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag stängde av featuren ganska snabbt. Ohållbart att ha en typ 5s lång animation mitt på slagfältet. Vettigt val av utvecklarna faktiskt.

Kan man inte bara ta bort animationen men ha kvar funktionen?:D

Medlem

Så är det som i klassisk Halo att man one-shottar med melee i ryggen istället?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Har inte spelat det senaste Halo så vet inte om det funkar på något annat sätt men i Halo 1-2 har jag för mig att du bara slog dem i nacken så var det över? Hör ju till själva grejen varför skulle man ta bort den funktionen för?

Medlem

I Call of Duty: warzone kan man med melee välja att lönnmörda i en liten filmsekvens beroende på hur länge meleeknappen hålls inne. De kan väl bara tillämpa samma koncept och låta spelarna själva ta risken om de tycker det är värt eller inte.

Om de redan utnyttjar konceptet kanske problemet är att det är för enkelt att råka hamna i en sådan filmsekvens. Men då kanske det handlar om att göra lönnmördarprocessen lite längre så att inga olyckor kan ske; inte ta bort spelmekaniken enligt mig.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Har inte spelat det senaste Halo så vet inte om det funkar på något annat sätt men i Halo 1-2 har jag för mig att du bara slog dem i nacken så var det över? Hör ju till själva grejen varför skulle man ta bort den funktionen för?

I Reach och senare så kan man i stället hålla in knappen för att göra en mer gedigen "takedown" med kniv. Man blir dock låst i en lång animation medan man gör det, vilket är anledningen till att de nu tar bort det igen.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

I Reach och senare så kan man i stället hålla in knappen för att göra en mer gedigen "takedown" med kniv. Man blir dock låst i en lång animation medan man gör det, vilket är anledningen till att de nu tar bort det igen.

Jaha jag kommer alltså inte att märka att de har tagit bort det haha men då har jag inget mer att tillägga debatten. Hoppas på ett kul Halo spel i alla fall

Medlem
Skrivet av Gaara:

Kan man inte bara ta bort animationen men ha kvar funktionen?:D

Det är precis det man gör. Det blir "insta kill" istället för 5s animation för att sedan följas av ond bråd död.

1
Skriv svar