Hazard Zone-läget i Battlefield 2042 sägs vara inspirerat av Escape from Tarkov

Robot
Hazard Zone-läget i Battlefield 2042 sägs vara inspirerat av Escape from Tarkov

Dataminers har tagit sig en titt på filerna från det tekniska testet.

#Battlefield-2042, #Dice, #Electronic-arts


Geeks Gaming

Bara jag som är mer sugen på HZ och Portal än de faktiska BF 2042? Blev mindre sugen på 2042 efter sett leaks.

Medlem

Jag är peppad på detta!
Har inte spelat Tarkov men lirar en hel del Hunt Showdown och det är grymt kul.

Mycket beror dock på hur detta genomförs skulle jag säga. En stor del av spänningen som man upplever i Hunt baseras på det faktum att man inte vet exakt hur många spelare som befinner sig på kartan eller som var med från början. Visst taket är 12 spelare per match. Men man vet inte hur många som dött eller lämnat kartan vilket gör att det alltid finns en viss grad av spänning.

Spelar inte Warzone längre men samma sak gällde ju där när de i några få dagar hade en hardcore variant på warzone där man inte fick se hur många spelare som var kvar. Bästa som hänt WZ, men det försvann illa kvickt tyvärr. Antar att det inte gick hem hos massorna.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Bara jag som är mer sugen på HZ och Portal än de faktiska BF 2042? Blev mindre sugen på 2042 efter sett leaks.

Känner lite samma sak, känns som man tagit efter COD lite för mycket med movement.
Ok att man ta efter lite med lite slideing från BF1 och BFV men nu med tactical sprint börjar det bli lite löjligt, och inget crouch sprint?
Det var ju bland det bästa som introducerades med BFV.

Köper jag BF2042 kommer det enbart vara för Portal om dem inte visar stora förbättringar med movement i Betan.

Medlem

Har dom släppt specs? Måste köpa ny burk inför release!

Medlem
Skrivet av blackidus:

Köper jag BF2042 kommer det enbart vara för Portal om dem inte visar stora förbättringar med movement i Betan.

I portal ska du kunna ställa in vilka inställningar du kör med. Hur snabbt alla kan springa, hur mycket skada varje kula gör osv. Om du kör på en server med Bad Company 2-banorna kan de köra med inställningarna från det spelet (T.ex. ingen prone). Så tror nästan det kommer vara värt köpet enbart för Portal.

Inaktiv
Skrivet av hotarN:

Har dom släppt specs? Måste köpa ny burk inför release!

Citat:

Here are the Battlefield 2042 System Requirements (Minimum)

  • CPU: Core i5 6600K / AMD FX-8350 or better

  • RAM: 8 GB

  • OS: 64-bit Windows 10

  • VIDEO CARD: 4 GB NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti or AMD Radeon RX 560

  • PIXEL SHADER: 5.1

  • VERTEX SHADER: 5.1

  • DEDICATED VIDEO RAM: 4096 MB

Battlefield 2042 Recommended Requirements

  • CPU: Intel Core i7 4790 / AMD Ryzen 5 3600 or better

  • RAM: 16 GB

  • OS: 64-bit Windows 10

  • VIDEO CARD: NVIDIA GeForce RTX 2060 or AMD Radeon RX 5600 XT

  • PIXEL SHADER: 5.1

  • VERTEX SHADER: 5.1

  • DEDICATED VIDEO RAM: 8 GB

Källa

Medlem

Ooooh, så jäkla pepp på det här! EFT-style, spännande!

1
Skriv svar