Crysis-trilogin jämförs på Xbox 360 och Series X i ny video

Robot
Crysis-trilogin jämförs på Xbox 360 och Series X i ny video

Orginalet ser ju bättre ut om man bortser från lägre upplösning/flyt.

Medlem

Så de ska göra en remaster på heeela triologin? Istället för att utveckla nya grejor? Herregud.

Visst såg det riktigt bra ut redan då, men de överglänsde med ljussättningen osv. Mer högupplöst nu ju? Däremot den dära scenen när gubben springer på bron/platform i ösregn () såg ju myyyycket bättre ut i originalversionen (39s in i videon).

Medlem

Varför jämföra mot en 16 år gammal konsol som är helt irrelevant i dagsläget? Vore ju som att Nvidia gick ut och skröt om att RTX 3090 hade fantastisk prestanda jämfört med GTX 6800 Ultra..

Medlem
Skrivet av kebbe:

Varför jämföra mot en 16 år gammal konsol som är helt irrelevant i dagsläget? Vore ju som att Nvidia gick ut och skröt om att RTX 3090 hade fantastisk prestanda jämfört med GTX 6800 Ultra..

Tänkte samma.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Tänkte samma.

Är du säker att du inte tänkte på Vodoo 2 16mb? 🤔😁

Medlem
Skrivet av kebbe:

Varför jämföra mot en 16 år gammal konsol som är helt irrelevant i dagsläget? Vore ju som att Nvidia gick ut och skröt om att RTX 3090 hade fantastisk prestanda jämfört med GTX 6800 Ultra..

De vill ju jämföra scenarion med stor skillnad så att tittaren ska se rejäl skillnad. Och många av de potentiella kunderna kanske är sådana som körde trilogin på forntidens PC eller konsoler.

Medlem

Man kan säga vad man vill om X360 versionen av första Crysis, men man kan inte förneka att det var rikttigt snyggt för att vara en portning till en så "klen" maskin.

Det blåa himmel-skenet tyckte jag ändå var väldigt tilltalande och bidrog till en realistisk look. Men i övrigt var det ganska nedbantat och fördummat i jämförelse med originalet på PC.
Körde det ändå ganska mycket fram till att min X360 fick RROD en bit in på 2012...

Tycker ändå att "X360 looken" är miiiiiil bättre än den clowniga övermättade färgvalet i den nyaste såkallade "Remastern".
Även de nya vatteneffekterna bla ser ju rentav förskräckligt ut. Det finns mycket som både ser och känns mycket sämre i den versionen... måste vart en av de största besvikelserna på länge. Och att det fortfarande inte är optimerat är ju bara skämmigt.
Jag förstår att det kanske är svårt att putsa upp ett så knepigt spel som Crysis, men kallar man det "REMASTER" så ska det också vara det, inte nåt halvärslat skit som glider som en halvsmörjd panna.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Varför jämföra mot en 16 år gammal konsol som är helt irrelevant i dagsläget? Vore ju som att Nvidia gick ut och skröt om att RTX 3090 hade fantastisk prestanda jämfört med GTX 6800 Ultra..

I med att 1,2,3 fanns till 360 och man vill då visa hur det ser ut nu på Xbox series, så är väl rimligt? Eller hur hade du gjort för att lyfta fram hur mycket bättre de ser ut på Xbox series?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

... remastered. Är det verkligen det som behövdes för Crysis?
Man lägger pengar och resurser på att "hot":a upp ett spel som, helt ärligt, bräddar en del nya spel även 15 år senare, bär det kommer till physics och grafik.

Och blir det; förutom ändrade skins, positionering etc, mycket snyggare för dem som satt på PC och spelade då första släpptes? Misstänker att det är så, men är det så markant att det är värt det? Jag minns inte ens storyn så antar att den inte var så revolutionerande, likt grafiken var då....

Medlem
Skrivet av doversund:

I med att 1,2,3 fanns till 360 och man vill då visa hur det ser ut nu på Xbox series, så är väl rimligt? Eller hur hade du gjort för att lyfta fram hur mycket bättre de ser ut på Xbox series?

Den relevanta jämförelsen vore väl mot Xbox One-versionen? Xbox 360 är äldre idag än vad SNES var när 360 släpptes, jämförelsen är helt poänglös.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Den relevanta jämförelsen vore väl mot Xbox One-versionen? Xbox 360 är äldre idag än vad SNES var när 360 släpptes, jämförelsen är helt poänglös.

Okay, jag hade ingen aning om att det finns Xbox one-versioner av trilogin?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Finns crysis 1 remastered på gsme pass?

Medlem

"Jämför GTA London - här på en 133mhz Pentium II med V2 12 mb och här på en Ryzen 5800X med 3080ti". Visst är det en remaster, men den är fruktansvärt dålig.

Känns lite som att sminka en gris?

Inaktiv
Skrivet av hoppalängdhopp:

Orginalet ser ju bättre ut om man bortser från lägre upplösning/flyt.

Jo om man bortser ifrån upplösning, flyt, effekter, ljus, skuggor, reflektioner och antalet polygoner så ser originalet helt klart bättre ut.

Skojs åsido, kan du konkretisera vad du tycker ser bättre ut i originalet. (Säger absolut inte att du har fel och det är ju en smakfråga men är bara nyfiken)

Skrivet av Flugsaft:

Finns crysis 1 remastered på gsme pass?

Nej det verkar inte så.

Medlem

inte ea som ger ut remastered så finns tyvärr inte med via ea play i gamepass och microsoft verkar inte ha "köpt" in det till gamepass. Fanns ingen xbox one version, så det blir svårt att jämföra med något som aldrig funnits. det går dock att spela dom tidigare via bc.

1
Skriv svar