Nästa stora Cyberpunk 2077-patch är på gång

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Well, det blev Årets spel 2020 när FZ-medlemmarna sa sitt, med ganska stor marginal dessutom. Åsikterna om detta spel är kraftigt delade.

För mig är det helt ofattbart att detta spel kan få 5/5. Hoppas det utfärdades varningar för hur spelet kan komma att upplevas. Jag har kört det på en hyfsad PC och även då var det enorma problem som förstörde spelandet. Hur det är på PS4 vågar jag inte ens tänka på.

Moderator | Testpilot
Skrivet av lasselason:

För mig är det helt ofattbart att detta spel kan få 5/5. Hoppas det utfärdades varningar för hur spelet kan komma att upplevas. Jag har kört det på en hyfsad PC och även då var det enorma problem som förstörde spelandet. Hur det är på PS4 vågar jag inte ens tänka på.

Recensenten i fråga hade inte mycket problem själv. Även om en stor del av spelarna stöter på samma problem så kommer inte alla att göra det, sedan har folk olika åsikter om vad som gör ett spel bra och inte i slutändan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Har noll förtroende för denna utvecklare längre och kommer aldrig ha det igen, styrs av ett gäng ljugande amatörer. Skulle inte sakna dom alls ifall dom gick under då jag tvivlar dom ens kan göra ett bra Witcher spel längre.

Det finns en till del i ekvationen,
De är ju ett aktiebolag, och har många investerare. Många av dessa är fullkomligt otåliga idioter som började sälja av sina aktier när de försenade spelet en andra gång och aktien dök. Så tyvärr gjorde ju cdpr det korkade beslutet att utannonsera ett release datum. Det är väl det största misstaget de gjorde, sen pressades de tyvärr av sina aktieägare som såg till att företaget var tvungen att släppa spelet eller förlora allt sitt värde typ.
Men skyll inte på deras begåvning eller så, för göra bra spel kan de bannemig. Sen är väl ledning en annan sak..
Jag tror definitivt de kan leverera med lite mer tid.
Men det är ju Nackdelen med att vara ett aktiebolag, du har inte alltid tiden på din sida, och det förstår inte aktieägarna.

Medlem

Jag kritiserade CDPR redan när Witcher 3 kom ut och jag fick massa skit för detta. Nu ser jag samma personer säga att de inte har något förtroende för dem längre. Så jävla ironiskt.

Skitföretag.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Recensenten i fråga hade inte mycket problem själv. Även om en stor del av spelarna stöter på samma problem så kommer inte alla att göra det, sedan har folk olika åsikter om vad som gör ett spel bra och inte i slutändan.

Nä såklart men du förstår vad jag menar va? 5/5 är orimligt.

Redaktör
Skrivet av lasselason:

För mig är det helt ofattbart att detta spel kan få 5/5. Hoppas det utfärdades varningar för hur spelet kan komma att upplevas. Jag har kört det på en hyfsad PC och även då var det enorma problem som förstörde spelandet. Hur det är på PS4 vågar jag inte ens tänka på.

Spelet har betett sig olika på olika datorer, bisarrt nog. Vissa, bl.a. Fredrik som recenserade åt oss, stötte inte på några grövre buggar, medan andra lidit rätt svårt. Gameplay, AI och sånt är ju mer av en smaksak vad man tycker om, så det är väl naturligt att det tycks olika där. På förra generationens konsoler, framförallt Xbox One, var spelet något helt annat, ospelbar framerate och såg ut som skräp. Men de versionerna fick ju ingen testa innan recensionsembargot för pc lyfte... Fult av CDPR.


signatur
Redaktör
Skrivet av lasselason:

Nä såklart men du förstår vad jag menar va? 5/5 är orimligt.

Fast är det verkligen det? FZ-läsarna röstade som sagt fram det till förra årets bästa spel. Det säger väl något om hur splittrade åsikterna är om det, när det får en sån utmärkelse men samtidigt kritiseras hårt varje gång vi skriver om spelet.


signatur
Medlem
Skrivet av Thane:

Eller så gör man som EA när Battlefront 2 släpptes och fick kritik. Pausa jobbet på DLC:n och lägg allt fokus på huvudspelet tills det är fixat.

Med skillnad då att DLC:na är de delarna som eg skulle varit med i grundspelet. Men jag håller med, de borde lägga all fokus först på att göra färdigt grundspelet, och sedan skifta till DLC:n. Men jag tror att det är olika teams som jobbar på dem. Sedan har de väl annat de jobbar på också...

Medlem
Skrivet av moggen:

Jag tycker att det är lite lustigt att ett team på ca 12 personer skapar en bättre Cyber Punk miljö i the Ascent än vad ett trippel A studio med nästa obegränsade resurser lyckas med i 2077

Nu är ju inte the Ascent så buggfritt heller, men kan förlåta det mera då det är som du skriver bara 12 personer. Tyvärr blir det så här för många företag som växer sig för stora.

Det var och är fortfarande problem med TW3 trots att det fått nästan 25 stora patchar med massor av fixar. Min teori är att cd projekt har alldeles för stora ambitioner som inte reflekterats i slutprodukten. Tänk dig ett Cyberpunk med riktigt bra AI som den i fear (2005) och gunplay från id software samt RPG-element från Obsidian. Det hade varit något.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av lasselason:

För mig är det helt ofattbart att detta spel kan få 5/5.

Vill man vara i god hand med utvecklare och få exklusiva nyheter i förväg måste man vara "snäll" mot dessa företag. FZ.se och andra spelsidor kan lätt ge spelet högt betyg och sedan säga "alla recensenter är människor, vi står bakom våra anställda . bla bla bla " om de får skit för det och allt är förlåtet. När nästa CDPR spel släpps så ligger de plus. Reklampengar måste även de in. Inte kan de ge ett halvtaskigt betyg på ett spel som de reklamerar på hela sin sida. Sen har vi alla lätt kränkta spelare som måste ha ett högt betyg på spel för att de ska spela dem för de kan inte få fram några egna tankar och värderingar. Man slipper även alla dödshot.

TLDR: Det är lättare att ge spel höga betyg och ger mer pengar i slutändan.

Medlem

Härligt. Men jag väntar nog ytterligare ett halvår innan jag köper det.

Jag lär nog ha fullt upp med bland annat Diablo 2 i höst.

Medlem

Trots alla brister så tyckte jag spelet var helt fantastiskt bra. Har spelat igenom det två gånger och kommer göra det igen men jag tror jag väntar på PS5 versionen.

FM-guru
F.d. Sisyr

Redan 40 kommentarer på en artikel om en patch - säga vad man vill om Cyberpunk, men det engagerar uppenbarligen.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Fast är det verkligen det? FZ-läsarna röstade som sagt fram det till förra årets bästa spel. Det säger väl något om hur splittrade åsikterna är om det, när det får en sån utmärkelse men samtidigt kritiseras hårt varje gång vi skriver om spelet.

Åsikterna är ju inte splittrade, det är som det är med spelet. Sen att en sida som FZ och dess läsare röstar på detta spel säger ingenting, spelet som helhet är ett fullkomligt haveri, detta oavsett om det finns ett gäng som inte lider av problemen eller inte ser det som ett problem. Det finns en anledning till varför detta är den nya måttstocken för en misslyckad multi lansering. All respekt till er som arbetar på FZ i övrigt, ni gör ett bra jobb.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av employed:

Vill man vara i god hand med utvecklare och få exklusiva nyheter i förväg måste man vara "snäll" mot dessa företag. FZ.se och andra spelsidor kan lätt ge spelet högt betyg och sedan säga "alla recensenter är människor, vi står bakom våra anställda . bla bla bla " om de får skit för det och allt är förlåtet. När nästa CDPR spel släpps så ligger de plus. Reklampengar måste även de in. Inte kan de ge ett halvtaskigt betyg på ett spel som de reklamerar på hela sin sida. Sen har vi alla lätt kränkta spelare som måste ha ett högt betyg på spel för att de ska spela dem för de kan inte få fram några egna tankar och värderingar. Man slipper även alla dödshot.

TLDR: Det är lättare att ge spel höga betyg och ger mer pengar i slutändan.

Har du några belägg för att FZ gav högt betyg av ekonomiska anledningar eller sitter du och fantiserar?

Medlem

Inte vågar heller dom fega ljugande utvecklarna ha igång kommentarerna till sitt alpha demo spel, fuck off CDPR.

Dex
Medlem
Skrivet av employed:

Vill man vara i god hand med utvecklare och få exklusiva nyheter i förväg måste man vara "snäll" mot dessa företag. FZ.se och andra spelsidor kan lätt ge spelet högt betyg och sedan säga "alla recensenter är människor, vi står bakom våra anställda . bla bla bla " om de får skit för det och allt är förlåtet. När nästa CDPR spel släpps så ligger de plus. Reklampengar måste även de in. Inte kan de ge ett halvtaskigt betyg på ett spel som de reklamerar på hela sin sida. Sen har vi alla lätt kränkta spelare som måste ha ett högt betyg på spel för att de ska spela dem för de kan inte få fram några egna tankar och värderingar. Man slipper även alla dödshot.

TLDR: Det är lättare att ge spel höga betyg och ger mer pengar i slutändan.

Eller kan det kanske vara som så att olika personer tycker olika om spel? Vet att det är vääääldigt svårt för vissa personer på internet och förstå detta dock.....

Som Tomas har skrivit flera gånger i denna tråden så blev ju spelet framröstat som årets spel 2020 av FZ's spelare. Eller dom försökte också kanske vara i god hand med utvecklarna?

Jag själv (som vissa andra här i tråden har skrivit också) tyckte att spelet var riktigt kul och spela igenom på PC fast jag hade en del buggar.
Hade till exempel mer "gamebreaking" buggar i AC:Valhalla som gjorde att jag inte kunde spela vidare i spelet, men så allvarliga buggar fick jag inte i Cyberpunk.
Det är ju helt enkelt olika för alla.

Däremot så var ju konsol lanseringen en total katastrof och den ska CDPR ha väldigt mycket skit för.

Dex
Medlem
Skrivet av lasselason:

Åsikterna är ju inte splittrade, det är som det är med spelet. Sen att en sida som FZ och dess läsare röstar på detta spel säger ingenting, spelet som helhet är ett fullkomligt haveri, detta oavsett om det finns ett gäng som inte lider av problemen eller inte ser det som ett problem. Det finns en anledning till varför detta är den nya måttstocken för en misslyckad multi lansering. All respekt till er som arbetar på FZ i övrigt, ni gör ett bra jobb.

Är åsikterna inte splittrade om detta spelet? Har du varit på gaming sidor och forum det senaste året? Skulle vilja påstå och detta och Last of Us 2 har varit dom spelen med mest splittrade åsikterna dom senaste åren.

Redaktör
Skrivet av employed:

Vill man vara i god hand med utvecklare och få exklusiva nyheter i förväg måste man vara "snäll" mot dessa företag. FZ.se och andra spelsidor kan lätt ge spelet högt betyg och sedan säga "alla recensenter är människor, vi står bakom våra anställda . bla bla bla " om de får skit för det och allt är förlåtet. När nästa CDPR spel släpps så ligger de plus. Reklampengar måste även de in. Inte kan de ge ett halvtaskigt betyg på ett spel som de reklamerar på hela sin sida. Sen har vi alla lätt kränkta spelare som måste ha ett högt betyg på spel för att de ska spela dem för de kan inte få fram några egna tankar och värderingar. Man slipper även alla dödshot.

TLDR: Det är lättare att ge spel höga betyg och ger mer pengar i slutändan.

Du får ursäkta, men såna där korruptionsanklagelser är så jäkla trötta. Det har funnits reklamfinanseriade medier i ca 150 år, och det går alldeles utmärkt att kritisera de produkter som det annonseras för på siten. Annonsörer betalar för att synas, inte för innehållet på siten. OM de kunde påverka våra betyg, tror du då inte att de skulle kräva 5 av 5 varje gång? Ändå delar vi inte ut särskilt många femmor per år, eller hur? Och tror du de skulle tillåta ett sånt här test av konsolversionerna? Eller all kritik mot spelet som vi skrivit åtskilliga nyheter om?

Du får hemskt gärna tycka till om det vi skriver och gör, men skippa gärna gissningar och konspirationer tack.


signatur
Medlem

8 månader efter release så fixar dom äntligen minimapen så man slipper göra u-svängar hela tiden. Wow, stort av dom. Finns redan en mod med en dynamisk karta som zoomar in och ut beroende på hur fort man rör sig, likt den i GTA bland annat. Det hade ju varit en snyggare lösning, men det där funkar väl det också..

Den här patchen känns ju inte jättehet om det där är dom grejerna dom vill visa upp.

Medlem
Skrivet av Dex:

Är åsikterna inte splittrade om detta spelet? Har du varit på gaming sidor och forum det senaste året? Skulle vilja påstå och detta och Last of Us 2 har varit dom spelen med mest splittrade åsikterna dom senaste åren.

Till skillnad från TLOU 2 så är de skilda åsikterna angående spelbarheten och buggarna till skillnad från en smakfråga såsom men TLOU 2. Folk har köpt ett spel som i många fall knappt var spelbart, så är inte situationen med TLOU 2, det var polerat som fan.

Redaktör
Skrivet av lasselason:

Åsikterna är ju inte splittrade, det är som det är med spelet. Sen att en sida som FZ och dess läsare röstar på detta spel säger ingenting, spelet som helhet är ett fullkomligt haveri, detta oavsett om det finns ett gäng som inte lider av problemen eller inte ser det som ett problem. Det finns en anledning till varför detta är den nya måttstocken för en misslyckad multi lansering. All respekt till er som arbetar på FZ i övrigt, ni gör ett bra jobb.

Ja, den här lanseringen är ett haveri, och spelet funkar skit på gammelkonsolerna - tror inte jag kört något så tekniskt uselt på Xbox One. Men... jo, åsikterna är splittrade. Du och många andra FZ-läsare tycker spelet är trasigt, men andra FZ-läsare tycker det var bästa spelet förra året. Det är ju det som är splittrade åsikter.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, den här lanseringen är ett haveri, och spelet funkar skit på gammelkonsolerna - tror inte jag kört något så tekniskt uselt på Xbox One. Men... jo, åsikterna är splittrade. Du och många andra FZ-läsare tycker spelet är trasigt, men andra FZ-läsare tycker det var bästa spelet förra året. Det är ju det som är splittrade åsikter.

Ok, det är väl så. Jag köpte spelet till viss del pga eran 5/5 och hade en trasig upplevelse, det är väl då det blir ett problem antar jag.🙂

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Du får ursäkta, men såna där korruptionsanklagelser är så jäkla trötta. Det har funnits reklamfinanseriade medier i ca 150 år, och det går alldeles utmärkt att kritisera de produkter som det annonseras för på siten. Annonsörer betalar för att synas, inte för innehållet på siten. OM de kunde påverka våra betyg, tror du då inte att de skulle kräva 5 av 5 varje gång? Ändå delar vi inte ut särskilt många femmor per år, eller hur?

Du får hemskt gärna tycka till om det vi skriver och gör, men skippa gärna gissningar och konspirationer tack.

3/5 foliehattar


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av lasselason:

Ok, det är väl så. Jag köpte spelet till viss del pga eran 5/5 och hade en trasig upplevelse, det är väl då det blir ett problem antar jag.🙂

Ah, vad tråkigt. Men spelupplevelser är ju så ibland, att de funkar olika. Bästa du kan göra är att kolla flera recensioner, och kanske vänta några dagar efter release och se vad andra spelare tycker.


signatur
Medlem

Lirade faktiskt igenom liret på release på pc på medium settings och hade skoj. Men det är klart som korvspad att man störde sig på saker, främst hur länsman fungerade med spawningen. Att världen var halvdöd. Jämnför man med RDR2 så är det ju miiiiiiiiiiiils skillnad mellan spelen till rdr2s fördel, just gällande världen.

Vill ha en ps5 version sen skall jag nog spela igenom det en gång till då jag kommer få ett snyggare spel där eftersom mitt grafikkort på datorn börjar bli till åren (r9 390).


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ah, vad tråkigt. Men spelupplevelser är ju så ibland, att de funkar olika. Bästa du kan göra är att kolla flera recensioner, och kanske vänta några dagar efter release och se vad andra spelare tycker.

Man går väl främst på recensionerna från sin favoritsida.. Varför är man annars här? Sen att det blev framröstat till förra årets största spel.. Det var det absolut största spelsläppet förra året, procentuellt sett så blir det många röster när så många spelar spelet.

Jag känner mig absolut rånad efter att ha gått på dels FZ`s recension. Kanske finns en anledning till att spelet patchas på löpande band?

Medlem
Skrivet av B-itta:

Man väntar på den magiska patchen som skall fixa allt & rädda spelet, flera månaders väntan, sen kommer info ut om förbättring på karta liksom.

Rädda detta spel är lite försent.


signatur

Spela spel är kul ibland.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av lajklajk:

Man går väl främst på recensionerna från sin favoritsida.. Varför är man annars här? Sen att det blev framröstat till förra årets största spel.. Det var det absolut största spelsläppet förra året, procentuellt sett så blir det många röster när så många spelar spelet.

Jag känner mig absolut rånad efter att ha gått på dels FZ`s recension. Kanske finns en anledning till att spelet patchas på löpande band?

Bör det vara en garanti att du tycker X om recensenten på en sida du gillar tycker X, eller vad menar du?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Bör det vara en garanti att du tycker X om recensenten på en sida du gillar tycker X, eller vad menar du?

Jag litar på att denne har ett gott omdöme (och FZ går i god för) och inte ignorerar spelförstörande buggar.. Jag köper aldrig att recensenten inte märkte av dessa buggar.

Skriv svar