Häng med när FZ streamar Diablo II Resurrected

Moderator | Testpilot
Skrivet av Stephanie of Astora:

nä'r får dödliga spela?

Tror den börjar 20 Augusti och håller på till 23 Augusti, en beta då alltså. Spelet släpps 23 September (om det inte blir förseningar).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inget problem med streamen här, spelet ser riktigt bra ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fyi kan alla spela det redan nu, se bara en stream med diablo betan i 2 timmar på twitch med kopplat bnet konto så får ni tillgång


signatur

The King is Back

Gnällkuk
Skrivet av FryinRyan:

Jämför man det med dagens aRPG så är det inte så smärtsamt att jämföra då jag tycker det håller jävligt bra fortfarande. Det är inte som t ex wow classic och wow retail där man i classic blir, som du uttryckte det, smärtsamt påmind om hur dåligt spelet är. Speciellt onödigt långsamt och drygt.

Diablo 2 är nästintill perfekt.

Har inte spelat wow så saknar referens, men att kalla D2 för perfekt är lite generöst. De har utdaterad mekaniker som förstör lite av glädjen men i övrigt håller jag med, fortfarande ett riktigt bra spel


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Jämför man det med dagens aRPG så är det inte så smärtsamt att jämföra då jag tycker det håller jävligt bra fortfarande. Det är inte som t ex wow classic och wow retail där man i classic blir, som du uttryckte det, smärtsamt påmind om hur dåligt spelet är. Speciellt onödigt långsamt och drygt.

Diablo 2 är nästintill perfekt.

Om man bortser från hela grejen med Stamina som inte fyller något syfte alls.
och att spelet borde heta diablo 2: not enough mana
(i alla fall under större delen av normal)

Annars så tycker jag d2 hänger kvar bra, synd att dom knappt har något endgame mer än baal runs och försöker farma till ubers


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

För 21 år sedan lirade man på PC, idag är det enbart Xbox som gäller.
Så, hur är upplevelsen med handkontroll?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Avstängd
Skrivet av doversund:

För 21 år sedan lirade man på PC, idag är det enbart Xbox som gäller.
Så, hur är upplevelsen med handkontroll?

Troligtvis sämre som majoriteten av spel där reaktion och precision kan förbättras med hjälp av mus och tangentbord.

Har inga tvivel på att det blir en bra upplevelse ändå dock med tanke på att andra spel lyckats bra att anpassa till konsol. Diablo 3 och Divinity Original Sin 2 bl a.

Får man fråga varför du inte spelat PC på 21 år?
PC vs Konsol-extremist eller tycker helt enkelt inte det är värt att betala top dollars för maximal prestanda? Annat? Genuint nyfiken vad som driver folk att välja läger. Personligen kör jag båda och alltid gjort

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Troligtvis sämre som majoriteten av spel där reaktion och precision kan förbättras med hjälp av mus och tangentbord.

Har inga tvivel på att det blir en bra upplevelse ändå dock med tanke på att andra spel lyckats bra att anpassa till konsol. Diablo 3 och Divinity Original Sin 2 bl a.

Får man fråga varför du inte spelat PC på 21 år?
PC vs Konsol-extremist eller tycker helt enkelt inte det är värt att betala top dollars för maximal prestanda? Annat? Genuint nyfiken vad som driver folk att välja läger. Personligen kör jag båda och alltid gjort

Det blev nog liten miss i syftningen av den meningen, jag har inte spelat D2 på runt 20 år och då var det PC.
För 5 år sedan så gick man över helt och hållet till konsol, av att det bara fungerar samt att det är så betydligt mycket billigare när det kommer till hårdvaran. Dock är spelen dyrare men jag köper mycket på rea eller så kommer det till gamepass.

Dock så håller jag inte med om att tangentbordet skulle vara bättre när det kommer till att spela, musen är dock överlägens när det kommer till precision.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Avstängd
Skrivet av doversund:

Dock så håller jag inte med om att tangentbordet skulle vara bättre när det kommer till att spela, musen är dock överlägens när det kommer till precision.

Fast du spelar ju antingen med tangentbord/mus (eventuellt keypad/mus) eller med handkontroll. Poängen var att handkontroll är underlägsen.

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Fast du spelar ju antingen med tangentbord/mus (eventuellt keypad/mus) eller med handkontroll. Poängen var att handkontroll är underlägsen.

Ja, vid precision av att sikta, annars håller jag inte med.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Avstängd
Skrivet av doversund:

Ja, vid precision av att sikta, annars håller jag inte med.

Syftade givetvis primärt på att sikta… 🙄 Dock är det såklart överlägset när det kommer till drag and drop i inventory och liknande också.

12
Skriv svar