Överlever knivattack tack vare en kortlek Gwent

Robot
Överlever knivattack tack vare en kortlek Gwent

Kortspel sägs ju vara lika del tur som skicklighet.

#Gwent, #Witcher


Medlem

När fysisk kortlek är överlägsen digital...

Fantastiskt att han klarade sig!

Medlem

Source för de som även vill se de övriga bilderna

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Source för de som även vill se de övriga bilderna

Jag vill verkligen inte devalvera uttrycket "helt sjukt" så avstår denna gång men min första tanke när jag såg denna artikel var att det hände i Ryssland. Förmodligen inte så sjukt för det känns som att det är 80% chans att det antingen är i USA eller Ryssland detta händer men ändå

OnT: Vilken grej! Grymt att han klarade sig helt oskadd förutom en viss materiell skada men de där korten bär nu på en otrolig story.

Skribent
Skrivet av Nemo:

När fysisk kortlek är överlägsen digital...

Fantastiskt att han klarade sig!

Fysik media kontrar digitalt haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag tar 500 på saker som aldrig hänt.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fysik media kontrar digitalt haha

Rent guld, nästan värt att gå tillbaka och skriva om rubriken/ingressen

Skrivet av stjärnsoldat:

Jag tar 500 på saker som aldrig hänt.

Det var faktiskt min första reaktion också, men jag tänkte jag har spridit tillräckligt mycket negativitet idag

Skribent
Skrivet av Kyraal:

Rent guld, nästan värt att gå tillbaka och skriva om rubriken/ingressen

haha ja!


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av anon_119148:

Jag vill verkligen inte devalvera uttrycket "helt sjukt" så avstår denna gång men min första tanke när jag såg denna artikel var att det hände i Ryssland. Förmodligen inte så sjukt för det känns som att det är 80% chans att det antingen är i USA eller Ryssland detta händer men ändå

OnT: Vilken grej! Grymt att han klarade sig helt oskadd förutom en viss materiell skada men de där korten bär nu på en otrolig story.

Inte ett helt ovanligt scenario i Sverige tyvärr…

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Inte ett helt ovanligt scenario i Sverige tyvärr…

Jag tycker att det har blivit lugnare på sistone. Det har bara varit en enda skottlossning i vårt bostadsområde det här året än så länge.

** Ironi, om ingen fattade.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

För bra för att vara sant.

Kul idé dock


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Metroid:

Jag tycker att det har blivit lugnare på sistone. Det har bara varit en enda skottlossning i vårt bostadsområde det här året än så länge.

Det är skjutningar i Sverige varenda dag nu för tiden, det har verkligen inte blivit lugnare.

Medlem

In Russia, Deck saves you....eller nåt sånt.

Medlem

Känns ju rätt fejk. Tror han vill få upp sin karma så han kan börja posta dickpics...

Geeks Gaming

Någon tog ”cut the deck” alldeles för bokstavligt!

(Ja, jag vet men det blir inte bra med ”stab” )

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Det är skjutningar i Sverige varenda dag nu för tiden, det har verkligen inte blivit lugnare.

Det var ironiskt menat.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av robbis:

Känns ju rätt fejk. Tror han vill få upp sin karma så han kan börja posta dickpics...

Får man posta dickpics om man har hög karma? Var går gränsen? Bara av ren nyfikenhet, såklart...

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Får man posta dickpics om man har hög karma? Var går gränsen? Bara av ren nyfikenhet, såklart...

Vid 42 givetvis.

Medlem

Tur att det var en slö kniv från Ikea och inte en glock.

Medlem

skön lycka, om det var sant, om det dock är falskt tycker jag att han kan hitta på en bättre historia.

Medlem

Vet inte om jag kan tro på detta, krävs väl överdjävulsk styrka för att få en kniv att fastna i en kortlek på det sättet genom att hugga framifrån?


signatur

Metal is best served heavy.

Avstängd
Skrivet av Red_warning:

Vet inte om jag kan tro på detta, krävs väl överdjävulsk styrka för att få en kniv att fastna i en kortlek på det sättet genom att hugga framifrån?

Yeah. Uppenbart att det är ren lögn hela grejen.

Medlem

Luktar väldigt fejk, försök penetrera närmsta bästa hög med postit på samma sätt.
Högg själv lite med en sax och fick märken bara genom de 6 första samt hål genom de 2-3 första sidorna...
Då är det här en kortlek också som är hårdare

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Får man posta dickpics om man har hög karma? Var går gränsen? Bara av ren nyfikenhet, såklart...

Du kan posta dickpics utan karma också, men vissa grupper kräver karma för att du ska få posta. Tror det brukar ligga på runt 5k vad jag hört av "andra"

Ero
Medlem
Skrivet av Red_warning:

Vet inte om jag kan tro på detta, krävs väl överdjävulsk styrka för att få en kniv att fastna i en kortlek på det sättet genom att hugga framifrån?

Hur spetsig var kniven? Hur vass var kniven? Hur pass packade låg korten? Hur hårt var hugget? Teoretiskt skulle det ju gå.

Skrivet av delli:

Luktar väldigt fejk, försök penetrera närmsta bästa hög med postit på samma sätt.
Högg själv lite med en sax och fick märken bara genom de 6 första samt hål genom de 2-3 första sidorna...
Då är det här en kortlek också som är hårdare

Att hugga med en sax på post-its är ju rätt stor skillnad. En sax är inte lik en kniv. Post-its är ganska tätt packad, testa separera dessa lite och du kommer få ett helt annat resultat.

Men en fickkniv och ett hårt hugg skulle nog göra så förövarens hand gled framåt. Och med tanke på att kniven helt saknar skydd mot detta, och att bladet har en väl synlig del ute, så borde det rimligtvis ha blivit en skärskada. Bladet skulle nog förmodligen brutits av med.

Tittar lite närmare så ser det inte ut som om det är så jättemycket av kniven som sitter fast. Knivbladet lär ju knappast vara längre än handtaget (eller vad man kallar det på kniviska). Så kanske kanske...


signatur

Varit medlem längre än dig.

Avstängd
Skrivet av Ero:

Hur spetsig var kniven? Hur vass var kniven? Hur pass packade låg korten? Hur hårt var hugget? Teoretiskt skulle det ju gå.

Att hugga med en sax på post-its är ju rätt stor skillnad. En sax är inte lik en kniv. Post-its är ganska tätt packad, testa separera dessa lite och du kommer få ett helt annat resultat.

Men en fickkniv och ett hårt hugg skulle nog göra så förövarens hand gled framåt. Och med tanke på att kniven helt saknar skydd mot detta, och att bladet har en väl synlig del ute, så borde det rimligtvis ha blivit en skärskada. Bladet skulle nog förmodligen brutits av med.

Tittar lite närmare så ser det inte ut som om det är så jättemycket av kniven som sitter fast. Knivbladet lär ju knappast vara längre än handtaget (eller vad man kallar det på kniviska). Så kanske kanske...

Nä…

Ero
Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Håller med! 100%


signatur

Varit medlem längre än dig.

1
Skriv svar