Sea of Thieves slog spelarrekord i juni

Robot
Sea of Thieves slog spelarrekord i juni

4,8 miljoner sjömän trängdes på haven.

#Rare, #Sea-of-thieves


Medlem

Den dagen någon gör ett Sea of Thieves med RIKTIG progression (ej endast kosmetiskt) så kommer jag vara den första att installera det!

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Den dagen någon gör ett Sea of Thieves med RIKTIG progression (ej endast kosmetiskt) så kommer jag vara den första att installera det!

^ This. Spelet är ju fantastiskt mysigt å trevligt på alla sätt och vis. Men när man gjort alla saker 2-5 gånger, och den enda "progressen" som finns är kosmetiskt...? Nej då tackar jag för mig. Så kul är det inte att klura ut ett pussel för att gräva upp en skatt och transportera över de sju haven för att få lite guld för att köpa en lite mer röd flagga till skeppet.

Medlem

Håller med båda inläggen ovan. Spelet är fruktansvärt mysigt och vackert. Men variationen är för liten, och när man gjort allt så känner man sig rätt nöjd och utan progression ser jag ingen anledning till att fortsätta spela. Dom skulle gjort det mera RPG-aktigt. Hade gärna sett skilltrees, loot som blir bättre och bättre, mera aktiviteter och framför allt en större och mer varierande värld.

Gnällkuk

Den dagen man faktiskt kan stänga av pvp är den dagen jag återvänder. Så förbannat trist att det inte går att välja bort.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Den dagen någon gör ett Sea of Thieves med RIKTIG progression (ej endast kosmetiskt) så kommer jag vara den första att installera det!

Skrivet av Tamazin:

^ This. Spelet är ju fantastiskt mysigt å trevligt på alla sätt och vis. Men när man gjort alla saker 2-5 gånger, och den enda "progressen" som finns är kosmetiskt...? Nej då tackar jag för mig. Så kul är det inte att klura ut ett pussel för att gräva upp en skatt och transportera över de sju haven för att få lite guld för att köpa en lite mer röd flagga till skeppet.

Skrivet av robbis:

Håller med båda inläggen ovan. Spelet är fruktansvärt mysigt och vackert. Men variationen är för liten, och när man gjort allt så känner man sig rätt nöjd och utan progression ser jag ingen anledning till att fortsätta spela. Dom skulle gjort det mera RPG-aktigt. Hade gärna sett skilltrees, loot som blir bättre och bättre, mera aktiviteter och framför allt en större och mer varierande värld.

Håller med

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Den dagen någon gör ett Sea of Thieves med RIKTIG progression (ej endast kosmetiskt) så kommer jag vara den första att installera det!

Skrivet av Tamazin:

^ This. Spelet är ju fantastiskt mysigt å trevligt på alla sätt och vis. Men när man gjort alla saker 2-5 gånger, och den enda "progressen" som finns är kosmetiskt...? Nej då tackar jag för mig. Så kul är det inte att klura ut ett pussel för att gräva upp en skatt och transportera över de sju haven för att få lite guld för att köpa en lite mer röd flagga till skeppet.

Skrivet av robbis:

Håller med båda inläggen ovan. Spelet är fruktansvärt mysigt och vackert. Men variationen är för liten, och när man gjort allt så känner man sig rätt nöjd och utan progression ser jag ingen anledning till att fortsätta spela. Dom skulle gjort det mera RPG-aktigt. Hade gärna sett skilltrees, loot som blir bättre och bättre, mera aktiviteter och framför allt en större och mer varierande värld.

Vad skall det vara för progress? Och hur skall det lösas att nya och gamla spelare skall få samma förutsättningar att spela? Som det är nu blir inte nya spelare krossade av miniguns eller atombomber som man skulle ha kunnat låsa upp om man spelat sedan dag ett i något annat valfritt Activision spel.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Vad skall det vara för progress? Och hur skall det lösas att nya och gamla spelare skall få samma förutsättningar att spela? Som det är nu blir inte nya spelare krossade av miniguns eller atombomber som man skulle ha kunnat låsa upp om man spelat sedan dag ett i något annat valfritt Activision spel.

Sea of Thieves Reborn?

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Vad skall det vara för progress? Och hur skall det lösas att nya och gamla spelare skall få samma förutsättningar att spela? Som det är nu blir inte nya spelare krossade av miniguns eller atombomber som man skulle ha kunnat låsa upp om man spelat sedan dag ett i något annat valfritt Activision spel.

_ALLA_ MMO lyckas lösa det, eller "rpg-shooters", så varför skulle inte Sea of Thieves kunna lösa det på något vis?

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Vad skall det vara för progress? Och hur skall det lösas att nya och gamla spelare skall få samma förutsättningar att spela? Som det är nu blir inte nya spelare krossade av miniguns eller atombomber som man skulle ha kunnat låsa upp om man spelat sedan dag ett i något annat valfritt Activision spel.

Gear, skills, xp, båtar, kanoner, buffar, bokstavligt talat vad som helst som får en att känna att ens karaktär och situation utvecklas på något vis utöver att du fixar en snyggare kavaj.

Jag anar att inte alla spelare sitter på en och samma server i en enorm öppen värld, så det är väl inte svårare än att fixa något matchmakingsystem som gör att du endast stöter på andra spelare med liknande Power level som en själv? Inget nytt precis.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Vad skall det vara för progress? Och hur skall det lösas att nya och gamla spelare skall få samma förutsättningar att spela? Som det är nu blir inte nya spelare krossade av miniguns eller atombomber som man skulle ha kunnat låsa upp om man spelat sedan dag ett i något annat valfritt Activision spel.

Har man en bra design på progression och det inte tar hela ens liv att få ett bättre skepp, nya kanoner osv så löser ju det sig själv som i alla andra spel?
Givetvis kommer ju inte någon som precis startat spelet kunna slåss i en jämn match mot någon som spelat sen release. Men om man bygger progression på att det inte är en evig grind så kommer man ju ifatt om man spelar.

Du ska givetvis ha samma förutsättningar i spelet att komma till den punkt som någon som spelat sen det släpps, men du ska ju inte starta där. Om det skulle vara något MMO liknande så tar det ju tid att levla sin karaktär osv, i detta exempel sitt skepp.

Tror det hade varit riktigt kul med något sådant. Spelat "Naval Action" som är lite liknande, och det är riktigt kul, sen har det spelet tyvärr haft riktigt kass utveckling

Medlem

Att alla har samma förutsättningar är en grundpelare i spelet som gör det så bra. Så trött på spel där man måste grinda tusentals timmar eller öppna plånboken för att inte ha en nackdel jämfört med andra spelare. Chansen till pvp är också en av spelets grundpelare. Det gör att du måste hålla utkik på horisonten, och att varje möte med andra spelare är fyllt av spänning. Kanske är de vänskapliga, kanske inte.

Rare kommer aldrig ändra på det, så om ni vill ha något annat får ni hitta ett annat spel.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Den dagen man faktiskt kan stänga av pvp är den dagen jag återvänder. Så förbannat trist att det inte går att välja bort.

PvP är en av orsakerna varför jag spelar det. Stört skönt att kunna pirata någon annans loot.
Segt när man själv hamnar ut för det, men man kan bli hyfsat imponerad över hur duktiga vissa spelare är i jämförelse med en själv.

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

Att alla har samma förutsättningar är en grundpelare i spelet som gör det så bra. Så trött på spel där man måste grinda tusentals timmar eller öppna plånboken för att inte ha en nackdel jämfört med andra spelare. Chansen till pvp är också en av spelets grundpelare. Det gör att du måste hålla utkik på horisonten, och att varje möte med andra spelare är fyllt av spänning. Kanske är de vänskapliga, kanske inte.

Rare kommer aldrig ändra på det, så om ni vill ha något annat får ni hitta ett annat spel.

Det är också en av orsakerna varför jag tycker om spelet. Det är "rättvist". Finns ingen Pay to Win eller Grind to Win. Allt är bara 95% skill och 5% tur.

Medlem

ja själv satt jag igång spela igen när detta kom och jag lirar lite till och från nu också. Det kan vara sjukt kul att spela tillsammans med sina kompisar någon kväll i veckan dock att sitta pumpa varje dag är något jag inte gör länge. Det gjorde jag bara första veckan eller 2 när man tog pirate legend på release.

Medlem
Skrivet av Picardo:

Det är också en av orsakerna varför jag tycker om spelet. Det är "rättvist". Finns ingen Pay to Win eller Grind to Win. Allt är bara 95% skill och 5% tur.

Håller helt med. En av dom stora grejerna varför jag tycker om spelet är så mycket är just för dessa anledningar man kan spela NÄR man själv vill och inte känna sig tvingad om man ska vara med på leken typ.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Den dagen man faktiskt kan stänga av pvp är den dagen jag återvänder. Så förbannat trist att det inte går att välja bort.

PvP är en av få saker som är kul i spelet. Finns ingen risk att förlora allt man har annars. Ha koll på horisonten samt kartan efter reaper emissarys.

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

Att alla har samma förutsättningar är en grundpelare i spelet som gör det så bra. Så trött på spel där man måste grinda tusentals timmar eller öppna plånboken för att inte ha en nackdel jämfört med andra spelare. Chansen till pvp är också en av spelets grundpelare. Det gör att du måste hålla utkik på horisonten, och att varje möte med andra spelare är fyllt av spänning. Kanske är de vänskapliga, kanske inte.

Rare kommer aldrig ändra på det, så om ni vill ha något annat får ni hitta ett annat spel.

Vad för spänning är det, när det värsta du har att förlora är resurser som bara ger dig cosmetics? Som inte har någon som helst betydelse alls.

Medlem

Skillbaserade spel som inte kräver grind låter väl toppen? Du som spelare har en progression - du blir bättre? Måste man ha en mätare på det in-game?

Medlem

Tycker att Rare gjorde bra jobb med att skippa skills och talents osv.
Vissa tycker att det inte ger nått att spela men spelet handlar om "resan" inte målet.
Nu har jag inte spelat på länge men jag tycker Rare gör det bra som håller kvar sin "vision"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk
Skrivet av Picardo:

PvP är en av orsakerna varför jag spelar det. Stört skönt att kunna pirata någon annans loot.
Segt när man själv hamnar ut för det, men man kan bli hyfsat imponerad över hur duktiga vissa spelare är i jämförelse med en själv.

Jo, det har jag märkt men är inte intresserad av den delen själv så ser inget roligt alls i det.

Skrivet av TheRob:

PvP är en av få saker som är kul i spelet. Finns ingen risk att förlora allt man har annars. Ha koll på horisonten samt kartan efter reaper emissarys.

För mig som bara vill åka runt och mysa är det den enda käppen i hjulet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jo, det har jag märkt men är inte intresserad av den delen själv så ser inget roligt alls i det.

För mig som bara vill åka runt och mysa är det den enda käppen i hjulet.

Om du verkligen inte vill lära dig PvP, och njuta av chillande. Ha en Tall-tale redo ifrån Pirate's Life och aktivera den ifall du blir attackerad/jagad. Då kan du gå in i en portal längst stora bergkedjor för att göra ett serverbyte.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Om du verkligen inte vill lära dig PvP, och njuta av chillande. Ha en Tall-tale redo ifrån Pirate's Life och aktivera den ifall du blir attackerad/jagad. Då kan du gå in i en portal längst stora bergkedjor för att göra ett serverbyte.

Kom bara ihåg att välja en tall tale där portalen öppnas, då några av dem utspelas i den öppna världen. Första tall tale i A Pirate's Life öppnar en portal, så välj den för att vara på den säkra sidan

1
Skriv svar