Changeloggen för nästa Cyberpunk 2077-patch är låååååång

Medlem

Vilken bjässe!
Får känna lite på den ikväll

Inaktiv
Skrivet av Karmak:

För mig var det ingen ofärdig produkt och jag har bara varit med om 2 bugger genom mina över hundra timmar speltid

Du får ursäkta. Jag kan inte tro på det här påståendet.

Jag installerade det på min PC, gick fem meter sen fysik-exploderade någon hylla ett par meter bredvid min karaktär, en bil kom körande i luften och fotgängare spawnade in 10m framför mig.

La ner när poliskillen man hjälpte hoppade ner från en ledge och försvann i tomma intet. Hittade honom sedan ståendes utanför byggnaden vi skulle bryta oss in i. Kunde inte fortsätta uppdraget.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Du får ursäkta. Jag kan inte tro på det här påståendet.

Jag installerade det på min PC, gick fem meter sen fysik-exploderade någon hylla ett par meter bredvid min karaktär, en bil kom körande i luften och fotgängare spawnade in 10m framför mig.

La ner när poliskillen man hjälpte hoppade ner från en ledge och försvann i tomma intet. Hittade honom sedan ståendes utanför byggnaden vi skulle bryta oss in i. Kunde inte fortsätta uppdraget.

Jag skulle tro att de som påstår sig stöta på inga eller väldigt få buggar helt enkelt inte ser buggarna, av olika anledningar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Du får ursäkta. Jag kan inte tro på det här påståendet.

Jag installerade det på min PC, gick fem meter sen fysik-exploderade någon hylla ett par meter bredvid min karaktär, en bil kom körande i luften och fotgängare spawnade in 10m framför mig.

La ner när poliskillen man hjälpte hoppade ner från en ledge och försvann i tomma intet. Hittade honom sedan ståendes utanför byggnaden vi skulle bryta oss in i. Kunde inte fortsätta uppdraget.

Bara för du har haft en sorts bugg betyder inte att alla har haft det. Vad är så svårt att förstå?

Det finns buggar i detta spel som alla andra. Jag har upplevt massa buggar i valhalla (spelförstörande buggar) och någon annan inte märkt något
Massor av folk fick sina karaktärer raderade i Outriders och jag har inte fått det.

Medlem

De var snabba denna gång Patch 1.3 is now Live

Inaktiv
Skrivet av Karmak:

Bara för du har haft en sorts bugg betyder inte att alla har haft det. Vad är så svårt att förstå?

En sorts? Jag hade alla buggar som spelet kunde erbjuda!

Det som är så svårt att förstå är att just du lyckades bara få två. Helt otroligt. Du måste ha haft sån sjuuuuk kolossal mind-blowing fis-i-rymden tur att du har exakt rätt hårdvara eller något. Jag kan bara inte tro det.

Avstängd
Skrivet av anon_79617:

En sorts? Jag hade alla buggar som spelet kunde erbjuda!

Det som är så svårt att förstå är att just du lyckades bara få två. Helt otroligt. Du måste ha haft sån sjuuuuk kolossal mind-blowing fis-i-rymden tur att du har exakt rätt hårdvara eller något. Jag kan bara inte tro det.

På ps5 var det knappt några buggar alls när jag spelade igenom det i juni/juli. Så måste vara rätt hårdvara då.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

En sorts? Jag hade alla buggar som spelet kunde erbjuda!

Det som är så svårt att förstå är att just du lyckades bara få två. Helt otroligt. Du måste ha haft sån sjuuuuk kolossal mind-blowing fis-i-rymden tur att du har exakt rätt hårdvara eller något. Jag kan bara inte tro det.

Det är inte så de flesta buggar fungerar.
Det måste hända något specifikt för att de ska triggas. Jag har helt enkelt inte kommit i kontakt med det.

Spelat massor med spel där jag har inte upplevt en enda bugg. Det betyder inte att spelet är perfekt och buggfritt

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

På ps5 var det knappt några buggar alls när jag spelade igenom det i juni/juli. Så måste vara rätt hårdvara då.

Precis, på current gen-konsoler är det inga direkta problem. Jag spelade igenom det i dec-jan på Series X. 100% spelet så borde ha stött på massor av skit enligt internet, men icke.


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Karmak:

Det är inte så de flesta buggar fungerar.
Det måste hända något specifikt för att de ska triggas. Jag har helt enkelt inte kommit i kontakt med det.

Spelar du på en PC spelar olika hårdvara roll. Så visst fungerar det så.
Folk verkar ju rapportera att det var mest felfritt på ps5.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Första dlc som kommer med 1.3 är gratis. Precis som de gjorde med The Witcher 3. Större story dlc's arbetare de nog på för fullt just nu.

1. Johnny Silverhand's Alternative Appearance – can be enabled in Settings in the "Additional Content" tab.

2. Multilayered Syn-Leather Deltajock Jacket, Luminescent Punk Jacket - both available in the stash in V's apartment after receiving a message from Viktor after completing The Ride. They're of Rare/Iconic quality by default, Crafting Specs to craft a higher quality will also be unlocked.

3. Archer Quartz "Bandit" - available as a reward or for purchase (depending on choices made by player) after completing Ghost Town and then receiving a message from Dakota or Rogue. If you haven't received the message, make sure to be in the Badlands area and move further away from Dakota's workshop. Dakota will also need a couple of days to contact you.

Tackar så vänligt!


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Spelar du på en PC spelar olika hårdvara roll. Så visst fungerar det så.
Folk verkar ju rapportera att det var mest felfritt på ps5.

Jag spelade klart det på ett rtx 3070 och r5 3600 samt en nvme ssd, så vi borde haft liknande upplevelse. Under hela min speltid stötte jag kanske på 5 buggar i december. När jag väl stötte på buggarna var det ganska komiskt, men inget spelförstörande. Hade inga förväntningar och hade inte läst något på internet förutom dålig prestanda, men det hade jag inga problem med. Kör det nu med Digital foundries recommended settings på 3440x1440 på mitt rtx 3080 och 5800x med hex edit. Får 80-100 fps med dlss quality och 100-130fps med dlss performance med crowd density på medium.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Inaktiv
Skrivet av danskung:

Jag spelade klart det på ett rtx 3070 och r5 3600 samt en nvme ssd, så vi borde haft liknande upplevelse. Under hela min speltid stötte jag kanske på 5 buggar i december. När jag väl stötte på buggarna var det ganska komiskt, men inget spelförstörande. Hade inga förväntningar och hade inte läst något på internet förutom dålig prestanda, men det hade jag inga problem med. Kör det nu med Digital foundries recommended settings på 3440x1440 på mitt rtx 3080 och 5800x med hex edit. Får 80-100 fps med dlss quality och 100-130fps med dlss performance med crowd density på medium.

Jag körde det precis nu i nån timme och hade säkert 10-15 buggar. Inga större men man blir lite trött när animationer inte spelar i cutscenes, hologram "vibrerar" och man fastnar i nån ledge och inte kan röra sig på några sekunder.
Kör i 90fps med raytracing av helt och DLSS på quality. Kanske ska prova Digital Foundrys inställningar med då!

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Jag körde det precis nu i nån timme och hade säkert 10-15 buggar. Inga större men man blir lite trött när animationer inte spelar i cutscenes, hologram "vibrerar" och man fastnar i nån ledge och inte kan röra sig på några sekunder.
Kör i 90fps med raytracing av helt och DLSS på quality. Kanske ska prova Digital Foundrys inställningar med då!

Gör det! För att få 110fps används dock min r7 5800x på 4,7ghz alla cores till 100% så vet inte hur 3900x kommer köra. Ska jag vara helt ärlig är jag nog inte någon individ som lägger märke till buggar och har sjukt enkelt att leva in i spel. Spelade tex Andromeda året efter det kom ut och de flesta animationerna var "fixade" och tänkte inte riktigt på att något var fel, eftersom jag hade levt in i karaktären.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

123
Skriv svar