Microsoft Flight Simulator - Första Xbox-spelaren i rymden

Robot
Microsoft Flight Simulator - Första Xbox-spelaren i rymden
Medlem

Mayday, mayday... Houston we have a problem.

Frän grej/video!
Har ännu inte testat spelet men är sugen. Tänkte lira med handkontroll då på PC.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Coolt. Däremot var det inte direkt några detaljer. Stjärnor och Månen borde man ju se. Sen att man glider förbi över atmosfären så borde det bildas eld. Men det är kanske bara jag som är petig. Däremot så kanske det är sant att en rymd expansion skulle komma. Tänk er månlandningen med multiplayer där alla har sin station på rymdfarkosten. Vore coolt

Medlem

Trodde han skulle fallskärma ut ur planet i slutet, lite besviken blev man nog allt!

#grumpymonday

Skribent
Skrivet av Dres81:

Coolt. Däremot var det inte direkt några detaljer. Stjärnor och Månen borde man ju se. Sen att man glider förbi över atmosfären så borde det bildas eld. Men det är kanske bara jag som är petig. Däremot så kanske det är sant att en rymd expansion skulle komma. Tänk er månlandningen med multiplayer där alla har sin station på rymdfarkosten. Vore coolt

Ja det saknas lite detaljer, men det känns som de har byggt upp en grund för något som komma skall.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Att de inte lagt in hela synbara universum i minsta detalj!

Skribent
Skrivet av Swedenrock:

Att de inte lagt in hela universum i minsta detalj!

Det vet vi ju inte? Ingen har lyckats resa så långt...än...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det vet vi ju inte? Ingen har lyckats resa så långt...än...

Det vet du inget om, kan mycket väl vara så att Aliens tvingar dessa resenärer att skriva under på rejäla nda avtal. Jag kan tyvärr inte avslöja mer än så.

Medlem

Fer-de-Lance to control, activating frame shift drive. Entering hyperspace in 5, 4, 3...

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Det vet du inget om, kan mycket väl vara så att Aliens tvingar dessa resenärer att skriva under på rejäla nda avtal. Jag kan tyvärr inte avslöja mer än så.

I spelet. Jag tror Johan menar ingen har rest så långt i spelet ännu, så vi vet inte om de har lagt in hela universum i minsta detalj

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

Att de inte lagt in hela universum i minsta detalj!

De kanske kan göra en crossover med Elite dangerous

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det vet vi ju inte? Ingen har lyckats resa så långt...än...

justerade mitt inlägg lite.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

I spelet. Jag tror Johan menar ingen har rest så långt i spelet ännu, så vi vet inte om de har lagt in hela universum i minsta detalj

Med tanke på att de inte ens lagt till hela jordklotet i minsta detalj tvivlar jag på det. Tror inte särskilt många svenskar kan flyga till sin bostad i spelet och se något som ser ut som huset borde göra.

Skribent
Skrivet av Lilagröt:

Med tanke på att de inte ens lagt till hela jordklotet i minsta detalj tvivlar jag på det. Tror inte särskilt många svenskar kan flyga till sin bostad i spelet och se något som ser ut som huset borde göra.

Faktum här är att jag som bor i Umeå, både mina föräldrars hus, vårat hus och även min frus familjs som bor i Luleå är nästan identiska. Det i Luleå har bara taket åt fel håll, annars går det typ parkera planet på deras grusgång. haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Man kan ju tycka att en "simulator" borde simulera vad som händer när ett stridsplan försöker flyga 56km över sin maximala flyghöjd.

Inaktiv

Kan någon förklara för en oinsatt varför detta är imponernade/coolt? Det är väl bara ta ett plan och flyga upp i simulatorn?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Kan någon förklara för en oinsatt varför detta är imponernade/coolt? Det är väl bara ta ett plan och flyga upp i simulatorn?

Tror att planet egentligen bara når 55000 fot. Så det kräver lite trixande.

Medlem

Jag är mest imponerad över att jet-motorerna lirar utan syre.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Jag är mest imponerad över att jet-motorerna lirar utan syre.

Shh!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Faktum här är att jag som bor i Umeå, både mina föräldrars hus, vårat hus och även min frus familjs som bor i Luleå är nästan identiska. Det i Luleå har bara taket åt fel håll, annars går det typ parkera planet på deras grusgång. haha

Jaså då är de betydligt bättre i norra Sverige än här i väst där jag flugit. Fel antal våningar bland annat.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Faktum här är att jag som bor i Umeå, både mina föräldrars hus, vårat hus och även min frus familjs som bor i Luleå är nästan identiska. Det i Luleå har bara taket åt fel håll, annars går det typ parkera planet på deras grusgång. haha

Västerbottens inland ser allt annat än imponerande ut. Flygplatser saknas, terrängen är rätt wonky etc.


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja det saknas lite detaljer, men det känns som de har byggt upp en grund för något som komma skall.

Man kan alltid hoppas:-)

1
Skriv svar