Snabbkollen - Vad spelar du på främst?

Robot
Snabbkollen - Vad spelar du på främst?

Dags för spelhöst, vilken är din primära plattform?

#snabbkollen


Medlem

#1 PC
#2 Oculus Quest
#3 Nintendo Switch

"Pensionerade"
#4 Playstation 4
#5 Nintendo 3Ds


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

90% PC
10% N64.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

FZ har för mig alltid känts som en PC dominerad sida, detta påvisar ju detta.

Medlem

Haft känslan när man sett diverse trådar att det är på FZ pc spelarna hänger, ibland blir det även lite dryg ton. Jag har swappat och kör mestadels på ps5 , men har kvar datorn också då vissa spel passar den bäst.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

På mobilen.

Och ja, jag skäms.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

1. PC
2. Playstation 5
3. Xbox Series X
4. Nintendo Switch

Har även en quest 2 men spelar knappt något fristående på den egentligen utan den faller in under "PC", och PC fastnar väl på runt 50% av den totala speltiden.

Medlem

På senaste tiden så Playstation och Switchen. Men det varierar beroende på vad för spel som jag är sugen på just för den perioden. Nu har jag fått sug för att spela Racing igen som jag inte har gjort på ett par år, så blivit GT Sport de senaste dagarna. Ibland får jag period om att spela CS och då blir det PC. För en vecka sen satt jag och spelade på Switchen varje dag då jag spelade Pokémon Unite.

Men om det gäller över hela livet så har jag definitivt spelat mest PC.

Flakmonkey

Playstation för mig just nu. Går lite i perioder och beroende på vilket spel jag är sugne på att spela, är ju svårt att spela vettigt CIV på konsol tex medan du har andra titlar som gör dem svåra (omöjliga) att spela på PC.

Kul och väntat resultat i övrigt. FZ har ju rötterna i PC-världen och det är superkul att det arvet lever kvar. Minns allt gnäll som kom när det började recenseras konsolspel och när det blev en allt större del iom Xbox 360, Wii och PS3-eran. Tycker man det är illa nu med människor som gnäller på konsoler och konsolspelare så är det ingenting mot hur det var då

Avstängd

100% PC härskarras

Medlem

1. PC
2. PS4
3. Switch

Men för två år sedan och fler år tillbaka
1. PS4 / PS3


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

I stort sett bara PC. Äger även PS5 och Switch Lite, men jag får inte riktigt samma "feeling" av att sitta i soffan som jag får vid skrivbordet. Får kanske flytta mitt PS5 till skrivbordet också, men det känns lite fel?


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

ndr
Medlem

Stadia fanns inte som alternativ så jag får nämna det här istället

Medlem
Medlem

50% PC
40% Xbox
10% Switch

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av lasselason:

FZ har för mig alltid känts som en PC dominerad sida, detta påvisar ju detta.

Grejen är ju att många har både och, vilket inte syns i den här frågeställningen.


signatur
KoP
Medlem

90% Xbox
10% The C64 Maxi

Medlem
Skrivet av lasselason:

FZ har för mig alltid känts som en PC dominerad sida, detta påvisar ju detta.

Ja, jag tänkte för mej själv "ställa en sån fråga på en sida som främst gör artiklar för PC-spelare är som att fråga om nån kör Kia på en volvosida" 😂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Har blivit mer PC den senaste tiden då jag tröttnat på min gamla PS4, men det går lite i perioder.

Medlem

Xbox 360 och One går fortfarande heta hemma (i perioder). Har även börjat spela lite spel på mobilen, då det är smidigt för mig som småbarnsfar att göra när man har 10 minuter över.

PC'n har dock äntligen fått stå framme för sambon, så kommer nog spela mer på den nu. Dock är den i behov av en uppgradering som heter duga...


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Mobiltelefon? 🤓

Medlem

Jag pendlar mellan PS5 och PC. I somras spelade jag mest PC och innan dess blev det mer PS5. Det beror helt enkelt på vilka spel jag spelar

Edit: nån gång blir det switch också

Medlem

Jag spelar, NES, SNES, GAMEBOY, GAMEBOY COLOR, GAMEBOY ADVANCE, DS, N64, GAMECUBE, WII, WII U, SWITCH, MASTER SYSTEM, MEGADRIVE, SATURN, DREAMCAST, PS1, PS2, PS3, PSP, XBOX, XBOX 360 - på PC!

PC är underbart! 😁

Medlem
Skrivet av Belfry:

I stort sett bara PC. Äger även PS5 och Switch Lite, men jag får inte riktigt samma "feeling" av att sitta i soffan som jag får vid skrivbordet. Får kanske flytta mitt PS5 till skrivbordet också, men det känns lite fel?

Jag har två skärmar vid mitt skrivbord. Ibland kör jag PC på båda men mest PS4/PS5 på den ena och PC på den andra.
Några gånger har jag försökt flytta tillbaka mina konsoler till soffan men jag flyttar alltid tillbaka till skrivbordet.

Så jag kan bara rekommendera att spela vid skrivbordet istället


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Spelar främst på PC men gud det är skönt med konsol. Inga spel klienter man måste loggas in i, störande pop-ups, program i bakgrunden som kan krångla, ursnabba laddningar (ps5), inga inställningar att justera, osv. Börjar bli mer bekväm med åldern, men PC är ändå min första hands val. Främst på grund av maxad grafik.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

[...] PC'n har dock äntligen fått stå framme för sambon, så kommer nog spela mer på den nu. Dock är den i behov av en uppgradering som heter duga...

Har den stått nerpackad eller undangömd i en garderob tidigare?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Grejen är ju att många har både och, vilket inte syns i den här frågeställningen.

Det är sant, frågeställningen kanske borde vart omformulerad? Hursomhelst är det ju väldigt mycket PC fokus här vilket är helt ok.

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag är en del av pc, jag spelar dock mest på Switch och till viss del PS5 då det finns spel där som inte går att spela på PC.

Medlem

1. PC
2. PS5
3. Switch
4. XBOX One X

I den ordning, om jag inte hade fått turen och få tag på en PS5 tidigare så hade jag skrivit PS4. Men fick tag på en, mina super snälla föräldrar köpt den och sa sen "Nu får du inget när du fyller 30 nästa år". 😆

Gör mig inget. Jag är så tacksam för den extremt tidiga presenten.

12
Skriv svar