Oculus Quest-exklusiva remaken av Myst kan snart liras utan VR

Robot
Oculus Quest-exklusiva remaken av Myst kan snart liras utan VR

En klassiker man bara myste spela.

#Cyan-worlds, #Myst


Medlem

Värt att nämna att PC versionen går att spela både pancake och VR.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Den har också FSR.

Skribent
Skrivet av Molotov:

Värt att nämna att PC versionen går att spela både pancake och VR.

Skrivet av Freeman79a:

Den har också FSR.

Bra tips, har lagt till det.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Bra tips, har lagt till det.

Glöm inte Xbox Series konsoler.

Skribent
Skrivet av Freeman79a:

Glöm inte Xbox Series konsoler.

Xbox står redan. Scratch that, nu är jag med i leken.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Xbox står redan.

Glöm inte Game Pass också.

Skribent
Skrivet av Arcadia:

Glöm inte Game Pass också.

DET står faktiskt redan "det släpps till PC, Mac, Xbox och Game Pass"

Medlem

Dålig research på nyheten när medlemmarna måste lägga till 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Dålig research på nyheten när medlemmarna måste lägga till 😂

Nja, mer info finns det ju alltid att lägga till, men någonstans måste man dra gränsen och publicera.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Nja, mer info finns det ju alltid att lägga till, men någonstans måste man dra gränsen och publicera.

Ja jag förstår, jag skämtade bara lite.
Ni gör ett bra jobb 🙂👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Ja jag förstår, jag skämtade bara lite.
Ni gör ett bra jobb 🙂👍

Tack, tips och tillägg är alltid välkomna Vissa medlemmar sitter ju på näst intill encyklopediska kunskaper om specifika ämnen, så det finns ofta mycket att hämta i kommentarerna.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

DET står faktiskt redan "det släpps till PC, Mac, Xbox och Game Pass"

Jag skojade bara. Hakade på rättningståget bara!

Inaktiv

"Lite" off topic men någon som kommer ihåg det där spelet som påminner mycket om Myst men jag tror inte det var Myst. Minns att man gick runt också på en (flygande?) ö och i något av pusslen så var det ett sorts kulspel med kanske blå kulor. En annan sak jag minns var att Albert Einsteins ansikte var på omslaget som en liten sticker.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

"Lite" off topic men någon som kommer ihåg det där spelet som påminner mycket om Myst men jag tror inte det var Myst. Minns att man gick runt också på en (flygande?) ö och i något av pusslen så var det ett sorts kulspel med kanske blå kulor. En annan sak jag minns var att Albert Einsteins ansikte var på omslaget som en liten sticker.

Du tänker kanske på uppföljaren Riven?
Minns dock ingenting om Einstein…

Inaktiv
Skrivet av serdyllon:

Du tänker kanske på uppföljaren Riven?
Minns dock ingenting om Einstein…

Nej verkar inte vara Riven. Jag vill minnas att man väldigt tidigt i spelet kom till någon sorts går med ett hus/tempel i mitten och att det var grönt gräs runtomkring.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

"Lite" off topic men någon som kommer ihåg det där spelet som påminner mycket om Myst men jag tror inte det var Myst. Minns att man gick runt också på en (flygande?) ö och i något av pusslen så var det ett sorts kulspel med kanske blå kulor. En annan sak jag minns var att Albert Einsteins ansikte var på omslaget som en liten sticker.

Atlantis?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Atlantis:_Det_f%C3%B6rsvunna_...

Fanns ju en spelutgivare som hette IQ nåt, som hade Einstein på sin logga.

Inaktiv
Skrivet av Arcadia:

Atlantis?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Atlantis:_Det_f%C3%B6rsvunna_...

Fanns ju en spelutgivare som hette IQ nåt, som hade Einstein på sin logga.

Tyvärr inte men det är verkligen den sortens spel som Myst och Atlantis från vad jag kan komma på. Tror dock inte man sprang runt i äkta 3d utan förrenderade miljöer man fick klicka runt mellan.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Tyvärr inte men det är verkligen den sortens spel som Myst och Atlantis från vad jag kan komma på. Tror dock inte man sprang runt i äkta 3d utan förrenderade miljöer man fick klicka runt mellan.

Timelapse?

Schizm?

Inaktiv
Skrivet av Arcadia:

Timelapse?

Schizm?

Efter att ha kollat YT tror jag det kan vara Atlantis 2. Mycket där ser iaf SJUKT bekant ut men tyvärr inte allt. Det kan ju ha funnits mer än ett spel men jag vill minnas det bara var ett som vi brukade spela iaf. Men just det där när man åker in i olika människor såg bekant ut och medeltidsbyn.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Efter att ha kollat YT tror jag det kan vara Atlantis 2. Mycket där ser iaf SJUKT bekant ut men tyvärr inte allt. Det kan ju ha funnits mer än ett spel men jag vill minnas det bara var ett som vi brukade spela iaf. Men just det där när man åker in i olika människor såg bekant ut och medeltidsbyn.

Det sista tipset jag har är Archipelagos 2000, men det är rätt obskyrt, men passar lite i din beskrivning.

1
Skriv svar