Snabbkollen - Vad spelar du på främst?

Medlem

Nu under sommaren har jag lirat lite smått på mitt Xbox one X som jag tog med mig till bästkusten, men fy fan vad jag saknar mitt Series X


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Pc har blivit så dyrt på sista tiden så hänger mer framför konsolen numera. Hoppas nya quake kan ändra på det
Kanske lite off-topic men kommer ni på fz (förväntar mig Calle i alla fall!) sändra live när quakecon drar igång ikväll runt 19?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Top 3
1 PC 2 Xbox 3 switch.

Sen blir det ps3 och andra äldre system ibland ä om jag blir sugen på någon klassiker som jag inte har till nyare system.

Ambassadör
Xbox

Kör på det mesta, varför begränsa sig? Men i ordning:

  1. Xbox - 90% av mitt spelande.

  2. PC - Mest tyngre strategispel, men även som komplement till Xbox.

  3. Nintendo - Endast exklusiva spel (mer använd innan xCloud kom).

  4. PlayStation - Endast exklusiva spel.


signatur

Jump in.

Medlem

Spelar alla Total War titlar och motsvarande på PC, men sen är det NES, SNES, Famicom, Super Famicom, Mastersystem, Megadrive, Mega CD, PC Engine!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Mest Xbox Series X, game pass+ Quick resume gör det till mest passande för mig nu.

Sedan en del indie på PC

Lite switch med barnen och i sängen.

Playstation 5 står tyvärr mest oanvänd sedan demon souls

Medlem

1. PC
2. PS4


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

1.PC
2.PS5
3.Nintendo
4.Retro


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tidigare var det så här:

#1 PC - (och framförallt Steam)
#2 PlayStation 4
#3 Nintendo Switch - (Inte använt på flera år)
_________________________________________________
Efter att ha handlat PS5 i juni ser det ut så här:

#1 PlayStation 5
#2 PC - (och framförallt Steam)
#3 PlayStation 4 - (Används så klart inte nu när PS5 är "BC")
#4 Nintendo Switch - (Inte använt på flera år)
________________________________________________
*** Röstade dock på PC då jag lirat där absolut största delen av tiden men tror PS5 kommer att komma ifatt bra nu då jag kommer köpa alla spel till den maskinen. Förutom FPS-spel som jag måste lira med mus & KB som jag då köper till PC.

Skrivet av SuperTank:

På mobilen.

Och ja, jag skäms.

Det borde nästan vara straffbart trots att du erkände. hehe


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Förutom FPS-spel som jag måste lira med mus & KB som jag då köper till PC.

Kom ihåg att ps5 även stöder mus o tangentbord, och flera spelutvecklare lägger in stödet.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

1. PC (ca 70%)
2. Nintendo (ca 30%)

Medlem

Såhär ser det just nu

Switch - Animal Crossing, Rock 'n Roll Racing 🤘
Wii U - Zelda: BotW
PC - Might and Magic IX (döm mig inte, snälla 😳)

Medlem

Sedan man blev pappa i januari så är det 99% switch 1% övrigt. Innan var det 60% PC, 35% PS4 och 5% switch


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

1 Mobil
2 XBox SX
3 PC
4 Ps5

Medlem
Skrivet av korvmos:

Sedan man blev pappa i januari så är det 99% switch 1% övrigt. Innan var det 60% PC, 35% PS4 och 5% switch

Måste ju finnas andra omständigheter som gör att du väljer Switch?

Tre barn (5år, 5år, 2år):
98% PC, 2% Playstation, 0% handhållet. What's the problem?


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Spelar traditionellt mest på PC (ca 90%) men just nu är jag lite förvirrad och slösar min tid genom att beta av lite playstationklassiker på PS5 samt suktar efter ace attorney på switch. Har även ett xboxss men det spelar mest barnet på…

Medlem

Ja Fz har ju mycket gemensamt med pc gamer så detta är inte konstigt. Många här spelar säkert konsol och pc. Jag tycker att konsol/pc spelarna verkar vara mer intresserade av att diskutera spel och det är roligt. Titta tex på Gamereactor dom har inte lika många kommentarer och färre pc/konsol spelare. Jag spelar 60% ps5 30% Switch och mobil 10%.

Medlem

1. Stadia
2. Mobilen
3. Playstation 4
4. "retro" konsoler.

Medlem
Skrivet av Azureye:

Måste ju finnas andra omständigheter som gör att du väljer Switch?

Tre barn (5år, 5år, 2år):
98% PC, 2% Playstation, 0% handhållet. What's the problem?

Så mycket smidigare och mer lättillgängligt
Går säkert tillbaka till pc mer när lillen blivit större och så tror jag


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Har den stått nerpackad eller undangömd i en garderob tidigare?

Undangömd och utskälld på grund av:
- Fult datorbord
- Fula klistermärken på chassit
- Ful sladdragning
- Ful stol
- Fult ljud från burken
- Allmänt ful

Observera att ovanstående anledningar har framförts av min kära sambo, men har avhjälpts ett efter ett!


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Undangömd och utskälld på grund av:
- Fult datorbord
- Fula klistermärken på chassit
- Ful sladdragning
- Ful stol
- Fult ljud från burken
- Allmänt ful

Observera att ovanstående anledningar har framförts av min kära sambo, men har avhjälpts ett efter ett!

Hade exakt samma problem. Sen bestämde jag att datorn skulle få en egen plats. Klädförrådet.

Efter att jag fixade datorrummet har jag gradvis uppgraderat och fixat bättre skrivbord, stol etc etc. Nu är det mitt bästa rum. Det tog mig dock 8 år innan jag fick tummen ur.

Du kanske inte behöver ett helt eget rum. En byrå som avskiljarvägg någonstans kan räcka.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

12
Skriv svar