Quakecon startar ikväll - Se det här!

Robot
Quakecon startar ikväll - Se det här!

Vad hoppas du få se från Id Software och varumärkena de har skapat?

#quakecon


Inaktiv

Ett nytt Quake skulle ju kittla precis rätt i nostalgi-tarmen... men det är ju mode med remasters så det blir kanske något sånt är jag rädd.

Medlem

ja en reboot av quake som med doom 2016 hade suttit fint.

Ambassadör
Xbox

Håller med föregående talare. Ett nytt, modernt Quake skulle sitta som en smäck!

I övrigt tror jag mest att det blir småkrafs från TES Online, F76 och liknande. En välkommen överraskning vore ju dock att få se gameplay från Redfall!


signatur

Jump in.

Medlem

"Quake officially rated for PS5, PS4, Xbox One, Series S/X, Nintendo Switch, and PC."

"On the same day, XboxEra reported that the company might reveal “Quake Revitalised Edition” during the event, as seen on the event’s schedule."

https://thegamepost.com/2021/08/19/quake-rated-mature-esrb-pl...

Så, en "enhanced edition / remaster" av Quake, antar jag?

Skulle hellre velat ha en remake / reboot som nämnts, men det kanske också är på gång? Vi får väl se helt enkelt.

Edit: Eller uppföljare!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

"Quake officially rated for PS5, PS4, Xbox One, Series S/X, Nintendo Switch, and PC."

"On the same day, XboxEra reported that the company might reveal “Quake Revitalised Edition” during the event, as seen on the event’s schedule."

https://thegamepost.com/2021/08/19/quake-rated-mature-esrb-pl...

Så, en "enhanced edition / remaster" av Quake, antar jag?

Skulle hellre velat ha en remake / reboot som nämnts, men det kanske också är på gång? Vi får väl se helt enkelt.

Japp verkligen! Enhanced version har vi ju mods till

Medlem

Vågar inte hoppas på något, men vore ju fräsigt och helt rätt tiden med nytt quake. Quake champions är ett levande bevis på att quake inte fungerar att modernisera med hjältar och förmågor.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Vågar inte hoppas på något, men vore ju fräsigt och helt rätt tiden med nytt quake. Quake champions är ett levande bevis på att quake inte fungerar att modernisera med hjältar och förmågor.

Spelar inte själv pga. just hjältar och trams men det är rätt underhållande att se på när proffsen spelar. Men det behövs ett välbalanserat 1v1 fps shooter i ny tappning.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Börjar ju inte alls kl 18. Är ju en nedräkning nu på 2 tim. lol

Medlem

Hade gärna sett en nytolkning på Quake som de gjorde med Wolfenstein. En remaster känner jag verkligen inte behövs då det finns så många andra sätt att göra en "remaster" själv idag. Men men, alla sätt att tjäna snabba pengar.

Medlem

Ahh jag blev härligt bitter när jag såg nedräkningen på 2 timmar Aja, inte hela världen får helt enkelt vara trött på jobbet i morgon.

Medlem

Eternal hade betydligt mer gemensamt med Quake i sitt gameplay än med Doom. Jag har varvat Eternal otaliga gånger och älskar det för vad det är, men jag njöt betydligt mer av Doom 2016 som ett spel i Doom-Universumet och tyckte Eternal gick väldigt bonkers med arvet bara från 2016 alone, de kunde kallat det något annat.

Ser gärna en reboot av Quake. Är dock lite kluven om jag hellre ser det baserat på Q2 dock som hade någon form av vision. Q1 en kultklassiker på många sätt inte minst tekniskt för tiden och mp, men samtidigt var det som utvecklarna själva sagt ingen gemensam vision och det syns tydligt i jämförelse med vad man byggde i Q2.

Jag tror ändå man kan bygga något häftigt med det gotiska temat dock.

Medlem

Quake, vilka minnen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Var länge sen jag lirade Q1 men Q2 började jag lira om nyligen. Körde även igenom grymma Hexen 2 nyligen på tal om Quake-motorn. Gillade det faktiskt ännu mer nu än när det kom. Det är typ Quake och Myst får ett barn.

Medlem

Quake 1,2 och 3 dyker upp på sökning på gamepass med release idag.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zerox_no1:

Börjar ju inte alls kl 18. Är ju en nedräkning nu på 2 tim. lol

Skrivet av pixelpanic:

Ahh jag blev härligt bitter när jag såg nedräkningen på 2 timmar Aja, inte hela världen får helt enkelt vara trött på jobbet i morgon.

Sorry! Jag satt också redo. Men, snart så!


signatur
Skägg.
10 Chambers

Ljudstrulet är inte mitt fel. Ville bara säga det.


signatur
Medlem

Till och med Bethesdas streams är buggiga.

Medlem

🤣 Vad händer?

Medlem

Eftersom de bannat cringe i chatten, så säger jag det här, pinsamt.

Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Margy:

Fragzone!

That namedrop!


signatur
Medlem

Riktigt dålig stream tyvärr


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar