Jobbannons pekar mot att Witcher 4 är under utveckling

Robot
Jobbannons pekar mot att Witcher 4 är under utveckling

CD Project Red återvänder till rötterna.

#CDPR, #Witcher, #Witcher-4


Medlem

Gwent 3d smash

Edit: ska vi börja hypa nu? Företag anställer folk!


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jag köpte ny PC för att kunna spela Witcher 3 på max inställningar. Dags och börja spara pengar redan nu om jag vill göra samma sak med 4:an

Medlem

Ja men jäklar, hur grymt skulle inte det vara! HL3, dra något gammalt över dig!

Gnällkuk

Nu är goda råd dyra hos CDPR.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Otroligt. Vågar knappt ens tänka på release-date, med tanke på vad som hände med CP2077.
2030?

Visserligen utvecklades W3 relativt fort efter W2, men de kanske utvecklades lite simultant..

Medlem

Som förmodligen släpps minst två år för tidigt i vanlig ordning.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Ganska vag jobbannons (så klart). Men håller tummar och tår. Vore helt fantastiskt med The Witcher 4.

Medlem

Pirrade lite i magen. Witcher 3 fick mig att gå längder jag aldrig gått innan för ett spel. Efter att ha spelat trean gick jag tillbaka till ettan och tvåa , för att sedan spela trean igen. Började även läsa böckerna och är nu på bok fyra. Ska även se serien.

Hoppas innerligt på en 4.

Avstängd

Det kan ju vara så att det kommer en uppdatering till cyberpunk med så du kan spela i tredjeperson. Dom har nog insett att det var fel val att bara ha förstaperson. Med tanke på all gear man kan skaffa så vill man ju se hur gubben ser ut när man spelar det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Witcher battle royale kanske


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Vad falls? Inget Cyberpunk 2077 - 2??!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Inte för att vara den, men... kan det inte också vara så att CDPR gör en ny IP? Det behöver ju inte nödvändigtvis vara Witcher 4? (Även fast de har sagt att de kommer troligen vända sig till Witcher-universumet i framtiden)

Skribent
Skrivet av Lirilesh:

Pirrade lite i magen. Witcher 3 fick mig att gå längder jag aldrig gått innan för ett spel. Efter att ha spelat trean gick jag tillbaka till ettan och tvåa , för att sedan spela trean igen. Började även läsa böckerna och är nu på bok fyra. Ska även se serien.

Hoppas innerligt på en 4.

Skrivet av breahl:

Det kan ju vara så att det kommer en uppdatering till cyberpunk med så du kan spela i tredjeperson. Dom har nog insett att det var fel val att bara ha förstaperson. Med tanke på all gear man kan skaffa så vill man ju se hur gubben ser ut när man spelar det.

Ja egentligen säger väl annonsen inte så mycket. Men tänker på vilket läge de är i och att Witcher fått en boost med TV-serien så är det ju inte helt otänkbar att de återvänder till något de är bra på.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vill gärna ha mer från Geralt som protagonist trots hur de gjorde med 2a expansionen. Men visst det finns massor att utforska i denna magiska värld. Med The Witcher 4 (MÅSTE) CD Project Red få till en stabil och skön känsla i rörelse för huvudkaraktären. Geralt var så jäkla sladdrig att styra i The Witcher 3.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Cyberpunk släpptes och som många väntade sig så var det fullt av buggar och annat som CDPR febrilt försökte fixa, dock kunde de flesta i förhand redan anat att ett stort AAA spel inte lärde kunna köras så väl på ett 6 år gammalt grafikkort, eller konsol dvs. Man kan beskylla CDPR för lögnerna om att de gamla konsolerna skulle kunna köra CP2077, men inte för ens egen brist på slutledningsförmåga.

Till ev. Witcher 4, Geralts saga avslutades med det sista stora DLC:et till Witcher 3, men vi vet om en persons berättelse var vid devs har något 'hintat' till svar på om det blir en fjärde installation, - Cirilla.

Medlem

Nä. Det är säkert ett mobilspel.
I väntan på TW4 som släpps 2027.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Nu hypar vi! CP2077 all over again! 😂

Gen
Medlem

Har för mig de skrev att sagan om Geralt är slut så det lär inte vara en 4a iaf utan något nytt?

Medlem
Skrivet av Gen:

Har för mig de skrev att sagan om Geralt är slut så det lär inte vara en 4a iaf utan något nytt?

Spoiler-alert!

I ett av sluten så kan man anta att en eventuellt naturlig fortsättning är med Ciri i huvudrollen?

Avstängd
Skrivet av Gen:

Har för mig de skrev att sagan om Geralt är slut så det lär inte vara en 4a iaf utan något nytt?

Kanske får spela som ciri?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Kanske får spela som ciri?

Ja, Geralts saga är slut så det handlar garanterat om Ciri.

Det skulle också kunna bli en prequel med Vesemir.

Gen
Medlem
Skrivet av Skelögd:

Ja, Geralts saga är slut så det handlar garanterat om Ciri.

Det skulle också kunna bli en prequel med Vesemir.

Den animerade Netflix-serien handlar ju om Vesemir.

Medlem
Skrivet av Gen:

Den animerade Netflix-serien handlar ju om Vesemir.

Ja, det var det jag tänkte lite. Det är väldigt många The Witcher fans som vill se mer av Vesemir så det skulle mycket väl kunna vara en prequel som handlar om honom när han var yngre.

Gen
Medlem
Skrivet av Skelögd:

Ja, det var det jag tänkte lite. Det är väldigt många The Witcher fans som vill se mer av Vesemir så det skulle mycket väl kunna vara en prequel som handlar om honom när han var yngre.

Exakt! Det finns ju verkligen oändligt med material i Witcher världen man kan göra spel av så hoppas det blir något skoj av det hela.

Avstängd

Tror inte det är mobilspel. Jag tror CDPR behöver all positivitet som de bara kan få just nu, Witcher 4 skulle lösa det, deras aktieägare, investerare skulle nog inte bli så glada över ett mobilspel? De behöver hype.

1
Skriv svar