Aphäftiga Black Myth: Wukong får äntligen en ny gameplay-video

Robot
Aphäftiga Black Myth: Wukong får äntligen en ny gameplay-video

Snötäckta berg och pruttande apkrigare.

#Black-myth-wukong, #Game-science


Medlem

Väldigt imponerad av det jag ser. Dark Souls vibbar med otroligt snygg grafik. Om detta blir i 60fps återstår att se man kan drömma.

Ljudet verkade fantastiskt. Ser otroligt mycket fram emot detta

Medlem

Ser vrålsnyggt ut!

@Dres81 klart det blir 60 fps. Det är den nya gyllene standarden på PS5/XBX

Medlem

Minns att UE5 demot kunde drivas av ett rtx 2070 super, återstår att se hur mycket de första UE5-spelen kommer kräva. Först ut är väl stalker 2?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Ser vrålsnyggt ut!

@Dres81 klart det blir 60 fps. Det är den nya gyllene standarden på PS5/XBX

Unreal engine 5 target är 30fps på Xbox series X och PS5


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Ser riktigt intressant ut detta. Ser mer fram emot detta lir än Elden Ring, och det trodde jag aldrig skulle ske.

Medlem

Få utvecklare kommer i närheten av det som FromSoftware gör, detta är utan tvekan det närmaste jag sett, hade jag inte vetat vem som utvecklat det så hade nog gissat på just FromSoftware. Vart imponerad från dag ett och ju mer som visas från spelet ju mer vill jag spela det.

Medlem

Ser läckert ut, minst sagt. Frågan är hur känslan i gameplay kommer vara och hur intressant storyn/loren blir. Det behövs mer än det grafiska för att lyckas. Håller tummarna för att det blir bra.

Många jämför det med FromSoftware redan nu, jag tror inte dom kommer komma i närheten av deras känsla i gameplay eller atmosfär, men vem vet, dom kanske får en värdig konkurrent.

Det absolut närmaste "Souls"-like som hade den där unika känslan likt FromSofts spel var Hollow Knight, och det är inte ens ett renodlat "Souls"-like.

Sen vet man ju inte riktigt om Wukong är ett "Souls"-like överhuvudtaget, återstår att se.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Mycket av det som visas ser lite för bra ut, hoppas dom levererar det vi får se här.

Medlem

Ännu en souls-titel helt enkelt. Måste sluta nu, ge oss mer riktiga RPGs, wä.

Medlem
Skrivet av magma:

Minns att UE5 demot kunde drivas av ett rtx 2070 super, återstår att se hur mycket de första UE5-spelen kommer kräva. Först ut är väl stalker 2?

Fortnite kommer väl gå över till UE5 snart? Vet inte om de gör det successivt och utan att vi märker det eller med stora bravader och marknadsföring. Och Fortnite med alla inställningar på Max är ett utan de mest tungdrivna spelen just nu. Mest för att det är en sån bra testplatform för just UE

Avstängd

Riktigt snyggt! Kommer det till alla plattformar eller är det något exklusivt?


signatur

PS5 och inget annat.

Skribent
Skrivet av breahl:

Riktigt snyggt! Kommer det till alla plattformar eller är det något exklusivt?

Inga exklusiviteter har nämnts (hittills), utan det är "PC och konsoler" som gäller.

Medlem
Skrivet av Thane:

Fortnite kommer väl gå över till UE5 snart? Vet inte om de gör det successivt och utan att vi märker det eller med stora bravader och marknadsföring. Och Fortnite med alla inställningar på Max är ett utan de mest tungdrivna spelen just nu. Mest för att det är en sån bra testplatform för just UE

Verkar komma till fortnite nästa säsong: https://www.dualshockers.com/fortnite-could-soon-receive-visu...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Avstängd
Skrivet av danskung:

Unreal engine 5 target är 30fps på Xbox series X och PS5

60 enligt Epic. https://factschronicle.com/unreal-engine-5-will-target-60-fps...

Gnällkuk

Det ser nästan för bra ut. UE5 är väl dessutom fortfarande i betastadiet? Men lovande hur som helst! Har de uttalat sig om när de tror att release kan vara möjlig?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ser förbannat snyggt ut, synd att gameplay inte är något i min smak.

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Det ser nästan för bra ut. UE5 är väl dessutom fortfarande i betastadiet? Men lovande hur som helst! Har de uttalat sig om när de tror att release kan vara möjlig?

Tror de sa 2023 i någon intervju.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Så sjukt snyggt när tryckvågen från motståndaren gjorde avtryck i snön. Ska bli kul att testa när det väl släpps.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Ska From software bli nervösa nu?

Såg ju riktigt bra ut. Samtidigt har man ju lärt sig att när något ser för bra ut för att vara sant, så är det väl antagligen det. Men i sällsynta fall blir man ju överraskad. Sist var väl God of War...

Hoppas verkligen att detta håller vad de visar nu, för med såhär mycket soulsvibbar blir man ju sjukt taggad


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Apsnyggt....


signatur

K9
:.:

Medlem

Enligt Coalition som jobbade på ett demo i månader och optimerade detta så bra det gick så var 60 fps endast möjligt med upscaling till 1440p output och 720 input på series x.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av danskung:

Enligt Coalition som jobbade på ett demo i månader och optimerade detta så bra det gick så var 60 fps endast möjligt med upscaling till 1440p output och 720 input på series x.

Nevermind det var 1440p upscaled to 4k https://www.youtube.com/watch?v=Ja4Nmz30pLo

Detta är dock 46 fps så det är en bit till 60fps


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Avstängd
Skrivet av danskung:

Enligt Coalition som jobbade på ett demo i månader och optimerade detta så bra det gick så var 60 fps endast möjligt med upscaling till 1440p output och 720 input på series x.

deras demo säger bara något om deras demo, inte något om spel som kanske kommer ha lite mindre avancerade miljöer och shaders påslagna etc.
ett demo ska ofta försöka visa så snygg grafik som bara går med så många shaders osv som möjligt så du kan bilda dig en uppfattning om vad som rent teoretiskt är möjligt att skapa med motorn.

Medlem

Spelet ser ruskigt lovande ut, ska bli riktigt spännande att följa detta.
Ett av de spel som jag har högst förväntningar/förhoppningar på just nu.

Medlem
Skrivet av danskung:

Unreal engine 5 target är 30fps på Xbox series X och PS5

Högst osannolikt. De nya generationens konsoler har 4K/60fps som standard nu typ, skulle förvåna mig om de sätter ribban till 30fps.

Medlem
Skrivet av danskung:

Unreal engine 5 target är 30fps på Xbox series X och PS5

Var lite det jag misstänkte pc med maxat grafikkort kanske 60fps

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Högst osannolikt. De nya generationens konsoler har 4K/60fps som standard nu typ, skulle förvåna mig om de sätter ribban till 30fps.

Det är inte så konstigt när spelen är gjorda för ps4 och Xbox One. De flesta är dock 1440p 60fps. När spelen endast släpps på next gen så är det en annan fråga. Tror dock det kommer vara 50/50 om 3 år när de endast släpps för next gen


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Har inte läst in mig så mycket på det, men visst var det Kung Markatta?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd
Skrivet av danskung:

Det är inte så konstigt när spelen är gjorda för ps4 och Xbox One. De flesta är dock 1440p 60fps. När spelen endast släpps på next gen så är det en annan fråga. Tror dock det kommer vara 50/50 om 3 år när de endast släpps för next gen

Tog det så länge med innan man slutade släppa ps3 spel så 4 kommit?


signatur

PS5 och inget annat.

12
Skriv svar