Hideo Kojima är imponerad av spelet 12 minutes och vill nu göra ett äventyrsspel

Robot
Hideo Kojima är imponerad av spelet 12 minutes och vill nu göra ett äventyrsspel

Hideo Kojima känner sig inspirerad att göra ett äventyrsspel.

#12-minutes, #Hideo-Kojima


Medlem
Citat:

It's a game using intelligence

fast är det verkligen det? har spelat ett tag nu och det känns definitivt mer trial & error. till en början känner man sig kanske lite klyftig när man kommer på vad man ska göra, men tycker det blir ganska obskyrt efter ett tag, och man tar sig framåt mest genom att testa precis allt möjligt. lite som när man till slut bara testade att kombinera allt med allt i gamla (som kojima säger) amiga-spel. point & clicks.

Ambassadör
Xbox

Spelade ut det häromdagen. Fantastiskt trevligt litet spel! En mängd olika slut och sätt att ta sig i mål på.

Rekommenderas varmt om man gillar den här typen av spel som kräver lite tålamod, finns på Xbox Game Pass!


signatur

Jump in.

Medlem

Jag tar gärna ett äventyrsspel men då måste det vara i full 3D o inte ett point & click.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Såg fram emot spelet, men fann det rätt janky och jag har nog inte den tålamod som krävs. Kul idé bakom dock.

Medlem

är det någon som borde göra det så är det han. Så skruvad och duktig som han är, så lär det bli hur bra somhelst. Sen lär han ju välja tema som talar till många.......hejja Hideo!!!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Jag klarade igenom spelet igår och måste säga att spelet är otroligt janky med otroligt dåliga "sims" liknande animatoner när de plockar upp grejer osv, jämfört med segment som är motion cappade. Krystad story med för mycket trial & error och repetiton, samt delar i spelet som jag redan hade listat ut men var tvungen att vänta på att spelet skulle låta mig göra.

Betyg 2/5.


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Ja, han skulle förmodligen kunna göra ett bra 12 minutes i alla fall.

Skägg.
10 Chambers

Var sugen på detta men som många andra säger, styrningen är bedrövlig.


signatur
Medlem

Jag vande mig med styrningen och tycker ändå det är bättre än sina dåliga kontroller. Det jag stör mig med kontrollerna är att man nästan måste klicka på saker med pixel perfektion och det är ju sjukt störigt. Animationerna är skit. Men det är väl lite som Last Stop som kom nyligen. Oerhört dassiga animationer men när man kom in i spelet så var jag helsåld.

Medlem

Själv tyckte jag att slutklämmen på storyn inte var så jättestark

Skribent

Är ändå sugen på att prova spelet, men verkar få ha lite överseende med kontrollerna.


signatur

"Writer and Fighter"

Ambassadör
Xbox

Jag hade inga issues med kontrollerna? Peka och klicka, en inventoryknapp, drag n drop...

Drog ner sensitivity lite på pekaren bara, för personlig smak.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av quadratis:

fast är det verkligen det? har spelat ett tag nu och det känns definitivt mer trial & error. till en början känner man sig kanske lite klyftig när man kommer på vad man ska göra, men tycker det blir ganska obskyrt efter ett tag, och man tar sig framåt mest genom att testa precis allt möjligt. lite som när man till slut bara testade att kombinera allt med allt i gamla (som kojima säger) amiga-spel. point & clicks.

Det är det om man väljer att använda sig av intelligens och logik. Du behöver inte klicka runt och kombinera saker slumpmässigt för att komma vidare i spelet, eftersom det är rätt så logiska problem (inga katthårsmustascher här inte), men det är ju ändå en del av charmen att välja att göra det eftersom det inte finns några egentliga konsekvenser av sina handlingar.

Däremot är ju storyn lite si och så, rätt så förutsägbart och frustrerande när man som spelare förstår vad som pågår en bra stund innan karaktären själv gör det.

Skrivet av Mortaigne:

Jag hade inga issues med kontrollerna? Peka och klicka, en inventoryknapp, drag n drop...

Drog ner sensitivity lite på pekaren bara, för personlig smak.

Japp, håller med. Inga problem alls, men det är kanske annorlunda om man inte spelat massvis med peka/klicka-äventyr

Medlem

Som många här skriver, väldigt förutsägbar och rätt tråkig story, samt urusla animationer som för tankarna till sims!

3/5 får det i betyg av mig, då spelet ändå är ganska roligt att spela.

Medlem
Skrivet av quadratis:

fast är det verkligen det? har spelat ett tag nu och det känns definitivt mer trial & error. till en början känner man sig kanske lite klyftig när man kommer på vad man ska göra, men tycker det blir ganska obskyrt efter ett tag, och man tar sig framåt mest genom att testa precis allt möjligt. lite som när man till slut bara testade att kombinera allt med allt i gamla (som kojima säger) amiga-spel. point & clicks.

Håller med, årets största besvikelse för mig... Såg fram emot det men var bara ett okej spel på sin höjd tyvärr

Medlem

Jag har helt missat detta lir.
Kul koncept.

Någon som vet vad Kojima jobbar på nu?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent

Styrningen stör mig inte så mycket. Däremot tycker jag att trial and error kombinerat med mycket upprepningar är ett koncept som är roligare på pappret än i praktiken. Svårt att se mig själv starta upp spelet igen.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Någon som vet vad Kojima jobbar på nu?

https://www.fz.se/nyhet/287119-hideo-kojima-uppges-vara-mycke...

Medlem

Det låter som en bra idé fast inte fullt så bra utfört.

1
Skriv svar