American McGee har släppt ett tidigt manus för det 3:e Alice-spelet

Robot
American McGee har släppt ett tidigt manus för det 3:e Alice-spelet

Nu vill han ha fansens feedback så att han kan polera det.

#Alice-asylum, #American-mcgee


Medlem

Väldigt intressant manus

Det känns som ett klassiskt "Alice"-spel:

"What follows is a sequence of Challenge Spaces (Trials) that
contain Puzzles, Combat Arenas, and Navigation Challenges.
These lead to a Kafkaesque Main Hall, a surreal embodiment of
bureaucracy and brutal judgment where the combat and navigation
puzzles continue while Alice’s sins and crimes are read aloud by
a stadium full of judges."

Jag hoppas det får grönt ljus.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hoppas på ett tredje apel älskar madness returnes ett väldigt bra spel

Medlem

Jag måste säga att jag inte riktigt tror på att en massa människor, fans eller vad man nu vill kalla det skall ha inflytande över vad för slags spel man vill göra. Hellre att man kör på med det som man verkligen själv tror på än att försöka lägga pussel för att fånga upp så många som möjligt. Med det sagt så ser jag gärna Alice 3.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Jag måste säga att jag inte riktigt tror på att en massa människor, fans eller vad man nu vill kalla det skall ha inflytande över vad för slags spel man vill göra. Hellre att man kör på med det som man verkligen själv tror på än att försöka lägga pussel för att fånga upp så många som möjligt. Med det sagt så ser jag gärna Alice 3.

Tusen gånger detta. Jag är hjärtligt trött på algoritmframtagna koncept noga genomtänkta för att appelera till så breda segment av mänskligheten som möjligt, ett utmärkt koncept för stadsplanering, tråkigt och förutsägbart inom kulturen.

Ge mig excentriska kulturskapare som vägrar kompromissa en millimeter med sin invision. Det skapar intressanta verk när det väl lyckas. Problemet är väl att vinstmargibalen är osäkrare och det hatar företag.

1
Skriv svar