Diskutera – Vilket är Id Softwares bästa spel?

Medlem

För min del är det väl Quake 2 och Quake 3 Arena. Minns hur sjukt imponerad jag var när tvåan släpptes och sprang typ bara runt med super shotgun och förvandlade fiender till köttbitar.

Q3A "blev" ju Quake Live vilket jag har spelat... lagom mycket

Medlem

Första Quake.
Sanslöst kliv framåt rent tekniskt och grafiskt sett.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

ndr
Medlem

Q2 och Q3 utan tvekan. Q2 CTF var fantastiskt skoj när man var yngre och Q3 RA3 var fantastiskt spel!

Avstängd
Medlem

Möjligen off-topic men Tom Halls Rise of the Triad är min favorit.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Hade de inte gjort Doom, så hade inte deras framgång vart en fjärt i rymden. Själv efter detta QUAKE. Så djävla bra och ikoniskt med frags. Q2 CTF yep, så många LAN parties vi haft...

oXo
Medlem

1. Quake 2
2. Quake 1
3. Doom 2

Medlem

Jag tänker säga Doom 3. Detta är ett så underskattat spel bara för att de drog ner tempot.

Jag placerar annars Doom 2 högst pga förbättringar på det revolutionerande konceptet Doom faktiskt var.

Medlem

Doom 2 och bana 5 i multiplayer.. Sjukt roligt och många timmar som vi spenderade där

Medlem
Skrivet av Augustus:

Jag tänker säga Doom 3. Detta är ett så underskattat spel bara för att de drog ner tempot.

Jag placerar annars Doom 2 högst pga förbättringar på det revolutionerande konceptet Doom faktiskt var.

Skrämde skiten ur mig då jag borde hos min far temporärt (klarade inte av storstadslivet).

Medlem

Quake Champions! Underbart spel, helt såld sen ett år tillbaka Man måste lägga lite timmar innan man inser spelets storhet.

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Skrämde skiten ur mig då jag borde hos min far temporärt (klarade inte av storstadslivet).

Tycker man att storstaden är läskig så har man aldrig spelat skräckspel eller sett skräckfilm i skogsmiljö!

Medlem

haha. räknas en förort med en massa skog? såg slasher/skräck filmer och sprang runt i skogen.

123
Skriv svar