Halo Infinites kampanj kommer sakna co-op på releasedagen

Medlem
Skrivet av papagoja:

Vem skrev att det hade släppts?
Det här blir det första spelet i Halo's historia som saknar Co-op vid release. Tycker du verkligen att det känns färdigt när det inte finns med på release?

Du skrev ju som om du trodde det var släppt. Men då missförstod jag väl dig.

Men jag ser faktiskt inget problem med att se släpper spelen före alla spellägen är färdiga.
För de som skiter i Co-op kampanj är det ju bara bra att det kommer tidigare och de som vill köra Co-op kan ju vänta till det släpps och på så vis får de spela ett spel de anser är färdigt.
Det är värre när spel släpps i dåligt skick som ex cyberpunk anses ha gjorts. Spel med så mycket problem håller jag med dig om att det är bättre att vänta(obs har ej spelat själv utan baserar på klipp och kommentarer jag läst.)

Har själv haft kul med co-op i vissa Halo så de är väl tråkigt att få vänta men jag överlever.

Medlem

Jag personligen skulle hellre vänta ännu längre så att Co-op var med från början.
Just när det kommer till Halo så har det alltid vart grejen att lira genom det tillsammans med en kompis och sedan nöta multiplayer.

För mig är just Halo inte färdigt före det har co-op, men alla tycker olika.

Medlem
Skrivet av insilence:

Jag personligen skulle hellre vänta ännu längre så att Co-op var med från början.
Just när det kommer till Halo så har det alltid vart grejen att lira genom det tillsammans med en kompis och sedan nöta multiplayer.

För mig är just Halo inte färdigt före det har co-op, men alla tycker olika.

Det är helt upp till dig att vänta till funktionen kommer innan du köper spelet. Spelar det någon roll om ex Janne och Olof som inte bryr sig om Co-op kampanj får spela spelet före dig? Jag bryr mig i alla fall inte om jag är först eller sist med att spela ett spel.
Obs jag är inte anti co-op men tycker inte att de ska vänta tills den funktionen är färdigt för att släppa spelet, det är ju redan försenat.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Är så trött på spel som släpps som inte ens är färdiga.

Allt vi behöver göra är att sluta köpa. Ingenting skrämmer en bolagsstyrelse mer än ett stopp i kassaflödet.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Allt vi behöver göra är att sluta köpa. Ingenting skrämmer en bolagsstyrelse mer än ett stopp i kassaflödet.

Det är vad jag också brukar säga men sen har vi några miljoner till som köper spelen oavsett vad och sen försvarar spelets kvalité med sitt liv.

Skribent
Skrivet av Landelusen:

Exakt. Halo ÄR couch co-op. Skälet till att mången Xbox och Xbox 360 såldes gissar jag. Efter deras tidigare misslyckanden/problem trodde jag man skulle vara försiktigare med att avvika ifrån förväntningarna, men icke! Hoppas spelet i sig blir bra och att co-op faktiskt kommer till slut.

Edit: Sorry, såg inte att @Dave Lister skrivit mer eller mindre samma sak innan. Var lite snabb på knappen.

Jag känner väl att efter all skit de fick för att de tog bort couch co-op i 5an så var detta väldigt oväntat. Även om det "bara" är en försening det handlar om är det ju en spark igen rakt upp i skrevet på många Halo-fans. Jag och frugan såg framemot att lira detta tillsammans, men får nu vänta ytterligare några månader. Känns helt allvarligt lite pissigt faktiskt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Intressant hur varken PS5 eller Xboxen har något spel som gör det värt att köpa konsolen än så länge, inga stora spel och ser ut att fortsätta långt in i nästa år.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Intressant hur varken PS5 eller Xboxen har något spel som gör det värt att köpa konsolen än så länge, inga stora spel och ser ut att fortsätta långt in i nästa år.

Ja exakt, måste vara därför båda konsollerna säljer fler enheter än de kan skeppa............... OBS! ironi

It's not a lake, it's an ocean

Jag bryr mig personligen bara om enspelarkampanjen i Halo, men jag förstår att många tycker att co-op bara ska finnas där från start.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent

För mig är ju Halo co-op. Det man växt upp med, inte varit något större fan av att spela det ensam. Blir nog att vänta tills de släpper co-op isf.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Det är vad jag också brukar säga men sen har vi några miljoner till som köper spelen oavsett vad och sen försvarar spelets kvalité med sitt liv.

Så är det 😆 men det är beviset på att marknaden är okej med den kvaliten samt att du och jag inte längre är målgruppen.

Medlem
Skrivet av papagoja:

Dom kanske inte skulle släppa spelet förrän det är färdigt..

Vadå det är ju senaste trenden. Allt ska kapas upp och strös ut på året så du kan ha inte bara ett men tom 3-4 släpp av "funktioner" .

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag känner väl att efter all skit de fick för att de tog bort couch co-op i 5an så var detta väldigt oväntat. Även om det "bara" är en försening det handlar om är det ju en spark igen rakt upp i skrevet på många Halo-fans. Jag och frugan såg framemot att lira detta tillsammans, men får nu vänta ytterligare några månader. Känns helt allvarligt lite pissigt faktiskt.

Utan att överdriva så var avsaknaden av soffcoop i Halo 5 anledningen till att jag slutade köpa konsoler. Brukade köpa nya krysslådor för att spela Halo och NHL, i och med att Halo föll bort så kändes det inte längre ekonomiskt försvarbart att köpa en hel konsol för ett enda spel.

12
Skriv svar