Fortfarande kaos i Malmö

Medlem
Fortfarande kaos i Malmö

Dags att sända in försvaret? Hur länge ska detta få pågå i Sveriges alla ghetto-områden? Vi är redan nog tungt belastade i finanskrisen.

http://korturl.se/rznw

Medlem

Here we go...


signatur
Medlem

Skicka in försvaret med skarpladdade gevär och skjut någon i benen och visa dem var fan skåpet skall stå!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Hmm, jag undrar vad jag ska tro om detta. Det har blivit fler och fler nyheter om detta på senaste tiden.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

"En ung man öser ut sin ilska på en polisman vid Preemmacken. Varför gör ni inget åt situationen?

– Jag ska flytta från Sverige på grund av det här!

– Fattar ni? Det är krig i mitt hemland, men jag åker hellre dit och dör, säger han till polismannen.

Polismannen tittar bort mot ungdomarna på andra sidan vägen och svarar:

– Då kan du ta de där med dig. "

Ja, det är säkert bättre att åka hem till ett krigshärjat land än att stanna här i sverige och få ett drägligt liv.

Har bott i en stadsdel själv som anses vara ett av dessa "ghetton" i sverige, men jag förstår verklingen inte hur snart vuxna människor resonerar... Begå såna här gärningar och ert brottsregister kommer fortsätta växa, det hjälper er säkert att få ett jobb eller plats på universitet i framtiden.

Inaktiv

Det hjälper inte att skjuta mot dem här idioterna, det krävs bombning!!

Skämt åsido, om man skulle skjuta dem skulle det bli mycket värre.
Det behövs mera sociala ingripanden.

Medlem
Skrivet av Lusen:

Det hjälper inte att skjuta mot dem här idioterna, det krävs bombning!!

Skämt åsido, om man skulle skjuta dem skulle det bli mycket värre.
Det behövs mera sociala ingripanden.

Vad gör man i ett område med 90% arbetslöshet?

Medlem

vafan, är det inte dags att gå in med kravallpolisen och arrestera varenda jävel som kastar sten,flaskor eller gör motstånd/ lyder polisen?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Lusen:

Det hjälper inte att skjuta mot dem här idioterna, det krävs bombning!!

Skämt åsido, om man skulle skjuta dem skulle det bli mycket värre.
Det behövs mera sociala ingripanden.

Vad gör man i ett område med 90% arbetslöshet?

Skickar militären och sänker deras förtroende ännu mer till den svenska staten såklart

Gör ännu mer för att främja eget företagande, och gör ännu större satsningar på att slussa ut folket i arbetslivet.

Men jag antar att då blir dom ännu mer hatade, due to "DEY TUK UR JUUUBS!"


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Låt skiten brinna ner. Ta bort polisen och brandkåren därifrån. Dom vill ju ha sina brasor så låt dom hållas istället.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv
Skrivet av Greger:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Lusen:

Det hjälper inte att skjuta mot dem här idioterna, det krävs bombning!!

Skämt åsido, om man skulle skjuta dem skulle det bli mycket värre.
Det behövs mera sociala ingripanden.

Vad gör man i ett område med 90% arbetslöshet?

Skickar militären och sänker deras förtroende ännu mer till den svenska staten såklart

Gör ännu mer för att främja eget företagande, och gör ännu större satsningar på att slussa ut folket i arbetslivet.

Men jag antar att då blir dom ännu mer hatade, due to "DEY TUK UR JUUUBS!"

Nehepp vad föreslår Greger den pessemistiske ska göras då? Vänta och hoppas att tiden löser prolemet? Håna SD för att de inte är så förtjusta i fri invandring?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Nehepp vad föreslår Greger den pessemistiske ska göras då? Vänta och hoppas att tiden löser prolemet? Håna SD för att de inte är så förtjusta i fri invandring?

Du borde prova läsa om min post, så ser du vad jag tror bör göras...

Och jag hånar inte SD, jag hånar ett fånigt argument som brukar slängas runt emellanåt.
Men man ser väl vad man själv vill se antar jag...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Spräng skiten!!!

Inaktiv

Ungdomshus?.

Pulka åkning?.

Medlem

Ge bunten gratis inträde till Dreamhack


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv
Skrivet av Greger:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Nehepp vad föreslår Greger den pessemistiske ska göras då? Vänta och hoppas att tiden löser prolemet? Håna SD för att de inte är så förtjusta i fri invandring?

Du borde prova läsa om min post, så ser du vad jag tror bör göras...

Och jag hånar inte SD, jag hånar ett fånigt argument som brukar slängas runt emellanåt.
Men man ser väl vad man själv vill se antar jag...

Din lösningar var lika konkreta som... något som inte är konkret! Våda fixa jobb åt männikorna? Vem hade du tänkt skulle anställa dem? Skulle staten skicka ut för att gräva gropar och fylla igen dem? Vi har i Sverige redan brist på jobb. Jobb är inget vi kan trolla fram


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Som någon ovanför skrev. Låt skiten brinna ner.

Sätt en stor jävla mur runt skiten sedan kan de göra vad fan de vill där inne.

Eller en simpel lösning. Skicka hem varenda en?

Medlem
Skrivet av Kamp:

Sätt en stor jävla mur runt skiten sedan kan de göra vad fan de vill där inne...

Bästa idén jag någonsin hört... ärligt talat alltså!
Som i Simpsons the movie, put em' all under a doooooooome!

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Lusen:

Det hjälper inte att skjuta mot dem här idioterna, det krävs bombning!!

Skämt åsido, om man skulle skjuta dem skulle det bli mycket värre.
Det behövs mera sociala ingripanden.

Vad gör man i ett område med 90% arbetslöshet?

Inget. Natural selection.

Skrivet av psykotisk:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Lusen:

Det hjälper inte att skjuta mot dem här idioterna, det krävs bombning!!

Skämt åsido, om man skulle skjuta dem skulle det bli mycket värre.
Det behövs mera sociala ingripanden.

Vad gör man i ett område med 90% arbetslöshet?

Inget. Natural selection.

Barbeque party! Woho! Hmm, vem glömde köttet? Jaja, vi har några bilar här som vi kan ta...

Och sen ifall vi ska bygga en mur runt varje sånt här "ställe" så blir det minst 1 mur per stad.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

evh
Medlem
Skrivet av HollowMan:

Spräng skiten!!!


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem

Oansvariga jävlar här inne som skriver att man ska bränna ner skiten och så vidare.. Kom hit och besök istället, Rosengård är inte så jävla illa som alla tror.. Det är inte som om det är någon som blir mördad där varje dag, eller att folk måste sälja crack för att överleva. Det förekommer en del skit, men "kaos i malmö" är lite fel sätt att beskriva skiten på, är du utanför Rosengård märker du inte av det alls, och åker du till Rosengård en vanlig dag lär du inte se ett SKIT eftersom det finns så många poliser där att idioter knappt vågar göra skit.
Men det är klart ni kan ju säga vad ni vill innan ni har sett det med egna ögon, det är ju så man gör nu för tiden med allt.. Läser böcker och tidningar, jämför de olika källorna och tror att det ger en korrekt bild :)...

Medlem

Sitt inte o försvara skitstövlar, finns ju familjer från själva Rosengård som beskriver det som ett helvete. Tycker att man måste ta i med hårdhandskarna där nere. Sedan att du säger att man inte märker något en vanlig dag för att poliserna är där...säger det dig inget?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv
Skrivet av caddylac:
Skrivet av Kamp:

Sätt en stor jävla mur runt skiten sedan kan de göra vad fan de vill där inne...

Bästa idén jag någonsin hört... ärligt talat alltså!
Som i Simpsons the movie, put em' all under a doooooooome!

Internet regel 1. Aldrig ironi när seriöst inlägg lovas. Hur tydlig ironin än är. Aldrig.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Sitt inte o försvara skitstövlar

Precis.

Skrivet av theharmfullwarrrrrior:

Internet regel 1. Aldrig ironi när seriöst inlägg lovas. Hur tydlig ironin än är. Aldrig.

Internet regel 1?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Kamp:

Eller en simpel lösning. Skicka hem varenda en?

Det där låter inte bra, hörrö.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Kamp:

Som någon ovanför skrev. Låt skiten brinna ner.

Sätt en stor jävla mur runt skiten sedan kan de göra vad fan de vill där inne.

Eller en simpel lösning. Skicka hem varenda en?

Låter som om du har ett problem mot invandrare


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:
Skrivet av Kamp:

Som någon ovanför skrev. Låt skiten brinna ner.

Sätt en stor jävla mur runt skiten sedan kan de göra vad fan de vill där inne.

Eller en simpel lösning. Skicka hem varenda en?

Låter som om du har ett problem mot invandrare

Problem mot invandrare?

Så för att jag anser att man ska skicka hem kriminella människor som visar noll respekt har jag; "problem mot invandrare"?

Får jag fråga hur du kan komma fram till det?
Du kanske anser att man ska dalta med kriminella människor? Prata med dem, få de att förstå att det dem gör är fel? Eller vill du helt enkelt blunda för saker och ting?

Medlem
Skrivet av Kamp:

Du kanske anser att man ska dalta med kriminella människor?

Det är ju det man ska göra. Daltande leder ju till minskat antal återfallsförbrytare. Fan vet om inte all brottslighet kan bekämpas med daltande.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Men det är lätt att lösa problemet.

Polisen vet ju ganska bra vilka det är, så man inför 3 strike regeln.
efter 3 gånger får föräldrarna straff, kanske ekomnomiskt ellr att dom måste gå nå kurser i uppfostran.funkar inte det ta barnen av dom, eftersom det betyder attt dom inte är lämpade föräldrar.
problemet är inte att det är invandrare ellr att det är ungdommar. utan att det är usla föräldrar.
Och om nån kommer med argumentet att "jamen dom kommer ju från krigsfdrabbade länder, dom har det inte lätt" ellr liknande betyder det också att man kan inte ta hand om sina barn och då får helt enkelt vi andra gå in och ta hand om dessa ungdommar.

tycker föräldrarnas ansvar jämt faller undan i diskutioner om ungdommar nu för tiden. det är där problemet är.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Skriv svar