Den nya generationens bästa spel...? Hittills sitter Hades stabilt på tronen

Robot
Den nya generationens bästa spel...? Hittills sitter Hades stabilt på tronen

I alla fall sett till snittbetygen.

#hades, #supergiant-games


Medlem

Behövs "Har inte spelat" på röstningen annars sätter folk bara 1 eller 5


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Avstängd

Det är bra spel absolut.

Men I min smak är det utan tvekan GoW som var bäst det spelet självt fick igång min spelkärlek igen, efter en mycket lång paus.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

Har spelat massvis med Hades sedan PS5-releasen och har väldigt kul. Att karaktärerna fortfarande har nya saker att säga är rätt imponerande.

Däremot tycker jag att det är för få nivåer och bossar med tanke på hur många runs spelet tycker att du ska köra. Titta på Gungeon som har fem våningar med tre möjliga bossar per våning, plus fem dolda extravåningar med en boss var.

Så plus för gameplay, story, karaktärer och voice acting men minus för brist på variation.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Skrivet av Kleptoman:

Behövs "Har inte spelat" på röstningen annars sätter folk bara 1 eller 5

Alternativt att vi som inte har spelat heller inte röstar.
Vad som är enklast.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Ett kul och lite beroendeframkallande spel med trevlig voice acting och musik! En stark 3:a som hålls tillbaka av att det blir lite väl repetitivt ganska snabbt. Bör inte spelas kort inpå läggdags 😅

Medlem

Absolut utan minsta tvivel en solklar femma och jag vill ha mer.

FM-guru
F.d. Sisyr

4 eller 5, svårt att bestämma mig. Ett grymt spel är det i alla fall.

Medlem

Svårt att hitta något annat spel som är så välpolerat! 5/5

Medlem

5a helt klart, drar alltid nått varv. I början var jag inte med på att man skulle ge alla man möter en nectar så nu håller jag på maxar friendship med alla och göra klart profesior.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

Detta är alltså ett ”riktigt” spel till konsol?
Var helt säker på att det var ett mobilspel när jag såg nån video för ett tag sedan. Får ju verkligen hoppas att det kommer fler spel till PS5 som mer representerar hårdvaran än detta 😅

Finns det co-op iaf eller är det enbart single player?

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:

Behövs "Har inte spelat" på röstningen annars sätter folk bara 1 eller 5

Annars kan man ju trycka på "Avstå röst" om man prompt måste klicka på något / vill se vad andra har röstat.

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Finns det co-op iaf eller är det enbart single player?

Ljuvlig singleplayer.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Inget Disco Elysium någonstans? REEEEEEE

Medlem

Ger det en 3:a, tröttnade ganska fort. Snyggt spel dock och karaktärerna verkar välskrivna, men tröttnade lite.

Kan också lugnt säga att den där 2020 listan håller jag inte helt med, tycker flertal usla spel hamna för högt upp. (Witcher 3 är dock ett av de bästa) men var några där som jag inte alls som håller med om.

Medlem

Tycker Hades är ett fantastiskt lir för vad det gör. Roguelite action, med en bra story.
4,5/5.

Hade önskat mindre av "-lite"-temat.

Avstängd
Skrivet av Ravenknight:

Ljuvlig singleplayer.

Trist :/

Medlem

Hade det haft lite mer variation på bossarna så hade det varit så mycket bättre! När man möter Hydra för femte gången så börjar det bli lite tjatigt...

Medlem

Ja det var goty 2020

Medlem
Skrivet av Jozo:

Hade det haft lite mer variation på bossarna så hade det varit så mycket bättre! När man möter Hydra för femte gången så börjar det bli lite tjatigt...

Då lägger du till pact of punishment så blir det lite variation på bossarna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Detta är alltså ett ”riktigt” spel till konsol?
Var helt säker på att det var ett mobilspel när jag såg nån video för ett tag sedan. Får ju verkligen hoppas att det kommer fler spel till PS5 som mer representerar hårdvaran än detta 😅

Finns det co-op iaf eller är det enbart single player?

Duger inte Demons Souls, Ratchet, Returnal med mera? Sjuka lir allihop.
Sen har vi dom patchade ps4 spelen som nyttjar ps5ans kraft något enormt, finns flera hundra!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Miindz:

Tycker Hades är ett fantastiskt lir för vad det gör. Roguelite action, med en bra story.
4,5/5.

Hade önskat mindre av "-lite"-temat.

Vad menar du med mindre -lite tema?
vill du att man ska vara "helt nollad" varjegång man startar om, bara en själv som spelare som ska bli bättre och inte ingame karaktären?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inte min typ av spel. Jag äger det på Steam men gillar inte upprepning. Tex gillar jag inte heller Diablo eftersom det är samma sak där.
En 3a ger jag det.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Hade önskat mindre av "-lite"-temat.

Kör Returnal om du inte gjort det. Det är fortfarande ett rogue-lite, men du blir inte speciellt mycket starkare ju mer du kör till skillnad från Hades.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Hade det haft lite mer variation på bossarna så hade det varit så mycket bättre! När man möter Hydra för femte gången så börjar det bli lite tjatigt...

Man kan ju dock uppgradera alla bossar senare (x2) så blir det lite ny utmaning igen

Medlem
Skrivet av Molotov:

Då lägger du till pact of punishment så blir det lite variation på bossarna

Skrivet av caracarn:

Man kan ju dock uppgradera alla bossar senare (x2) så blir det lite ny utmaning igen

Se där ja! Jag har uppenbarligen inte spelat tillräckligt mycket helt enkelt 😊

Medlem

Tycker Hades är skoj, men känner också att det är lite överskattat. Pendlar mellan en stark 3:a och en svag 4:a.

Medlem

Stort motstånd till att pröva Hades även om det ser lovande ut. Avskydde verkligen allt i Transistor, och gillade inte Bastion heller. Vågar man?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Avstängd
Skrivet av theBoosing:

Duger inte Demons Souls, Ratchet, Returnal med mera? Sjuka lir allihop.
Sen har vi dom patchade ps4 spelen som nyttjar ps5ans kraft något enormt, finns flera hundra!

Syftade mer på formuleringen av artikeln att detta spelet är det bästa hittills så då går ju allt som kom tidigare bort.

Avstängd

Har inte testat detta med tanke på valhalla, cyberpunk och ghost of tsushima. Har helt enkelt aldrig haft tid alltså.


signatur

PS5 och inget annat.

12
Skriv svar