Fallout: London-moddens huvudförfattare anställs av Bethesda

Robot
Fallout: London-moddens huvudförfattare anställs av Bethesda

Men arbetet med den gigantiska modden ska inte påverkas nämnvärt.

#Bethesda, #Fallout-London


Medlem

Kul när en utvecklare plockar upp talang på det här sättet. Nu vet jag inte vad hennes övriga meriter är, och de kanske hade lett till anställning i alla fall, men tycker likväl att det är roligt när man anställer personer som brinner för ens produkter.

Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Kul när en utvecklare plockar upp talang på det här sättet. Nu vet jag inte vad hennes övriga meriter är, och de kanske hade lett till anställning i alla fall, men tycker likväl att det är roligt när man anställer personer som brinner för ens produkter.

Riktigt roligt att se.
Det kan ju också fortsätta bidra till att till exempel Bethesda fortsätter att vara modvänliga, när de ser det som en resurs istället för ett problem.
Det kan ju också leda till att framtida utvecklare blir motiverade att jobba på liknande projekt, när de ser att utvecklarna har ögonen på detta och ser det som en merit.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Riktigt roligt att se.
Det kan ju också fortsätta bidra till att till exempel Bethesda fortsätter att vara modvänliga, när de ser det som en resurs istället för ett problem.
Det kan ju också leda till att framtida utvecklare blir motiverade att jobba på liknande projekt, när de ser att utvecklarna har ögonen på detta och ser det som en merit.

Precis, modding är ju något som tom Microsoft ser som något positivt.
Det ryktas även om att dem jobbar på att utöka möjligheterna för spelare att modda sina spel även på konsol och att Starfield kommer vara typ startskottet för en ny modding plattform för Xbox konsolerna

https://segmentnext.com/microsoft-xbox-modding-platform/

https://www.mysmartprice.com/gear/microsoft-xbox-modding-beth...

https://gamingroute.com/microsoft-might-be-working-on-a-moddi...

Avstängd

Kul, då kanske han kan hjälpa Bethesda att släppa ett nytt Fallout snart - Är ju ett par år sedan fyran kom nu..

Bethesdas veteranmoddare har väl lika bra koll på motorn som Bethesda själva vid det här laget, så förvånar mig inte att de plockar upp talanger. Däremot ser jag inte hur de kunnat utvärdera den här författarens jobb på modden om den inte släppts än?

Medlem
Skrivet av Green Replicant:

Bethesdas veteranmoddare har väl lika bra koll på motorn som Bethesda själva vid det här laget, så förvånar mig inte att de plockar upp talanger. Däremot ser jag inte hur de kunnat utvärdera den här författarens jobb på modden om den inte släppts än?

Hon kan ha skickat in det hon har gjort i en ansökan till bethesda, med filer osv från modden. Mod teamet har ju vetat om det länge enligt twitter inlägg, men inte viljat säga någon innan hon själv gick ut med det. Hon har en hel del meriter också, utmärkelser från tidigare jobb.

Skrivet av DerpMcDerp:

Kul när en utvecklare plockar upp talang på det här sättet. Nu vet jag inte vad hennes övriga meriter är, och de kanske hade lett till anställning i alla fall, men tycker likväl att det är roligt när man anställer personer som brinner för ens produkter.

Läste att hon hade massor med utmärkelser för olika jobb hon hade gjort som screenwriter. Men hennes arbete med modden vägde nog upp en del också. Gillar att läsa om sånt här. Folk som får chansen att jobba med något dom brinner för och få betalt

Skrivet av General White:

Kul, då kanske han kan hjälpa Bethesda att släppa ett nytt Fallout snart - Är ju ett par år sedan fyran kom nu..

Det är en hon. Jobbar inte bethesda med starfield just nu, och sen ska eller scrolls komma också. Kommer nog ta ett bra tag innan vi ser någon ny Fallout. Kanske får en remaster tillsvidare

Medlem

Läste rubriken och spontangillar!

Medlem

Jag hoppas att det för första gången blir så att en uppdragsmod inte faller på röstskådespeleriet. Även de mest hyllade modarna tycker jag består till stor del av "kompisen som ryckte in"- eller "programmeraren som själv gjorde det"-röstskådespeleri, ofta också av dålig ljudkvalité.

1
Skriv svar