Se 90 minuter Xbox-stream från Gamescom

Robot
Se 90 minuter Xbox-stream från Gamescom

Det senaste från “tidigare utannonserade spel”.

#gamescom, #stream, #xbox


Medlem

Ja Gamescom känns väl inte sådär jättehype i år, tråkigt och konstigt nog(lite taggad är jag ändå). Men man hoppas ju på lite smått och gott, mer gameplay från kommande titlar, fler releasedatum och kanske någon fin överraskning eller två.

Här finns lite tider och info inför dom andra streamsen utöver Xbox:

Gamescom Opening Night Live - Onsdag, 19.30.
The headliner for this year's virtual gamescom will feature over 30 games in a two hour show "filled with news, first looks, gameplay, and much more".

Titlar som är bekräftade hittills som ska vara med är:
"Call of Duty: Vanguard
Death Stranding: Director's Cut
Far Cry 6
Genshin Impact
LEGO Star Wars: The Skywalker Saga
Saints Row
SIFU
TMNT: Shredder's Revenge
+ So Much More!"

Gamescom Awesome Indies showcase - Torsdag, 20.30
In 2020 we celebrated the wonder-filled world of indie games with this genuine and quirky digital conference.

Future Games Show - Torsdag, 22.00
"The show will be packed with more than 40 games from publishers including Frontier Developments, Team17, Koch Media and Tripwire Interactive and hosted by actor Maggie Robertson (Lady Dimitrescu, Resident Evil Village) and voice actor Aaron LaPlante (The Duke, Resident Evil Village)."

Och är man intresserad av Destiny 2 så kör dom sitt "Destiny 2 Showcase" innan Xbox-streamen, ikväll klockan 18.00.

"Hype"-trailer inför Opening Night Live -


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Vet inte riktigt vad jag vill se mer utav utöver Elden ring.
Typ FF16, BF2042 Hazard zone läget, hogwarts, ragnarok, hellblade 2
Men kommer vi få se något av detta under gamescom? 🙄


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag behöver få tag i en XSX

Frilansare
Skrivet av Stripe:

Jag behöver få tag i en XSX

Kolla om någon i vår stora Förhandsbokningstråd kan ge råd!

Medlem

Forza Horizon i all ära, men jag jag vill mata varv i Forza Motorsport. Hoppas vi får se något från Motorsport delen också.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Undra vad Sony sysslar med? Inte haft ett enda event i år?

Dex
Medlem
Skrivet av ChriL:

Undra vad Sony sysslar med? Inte haft ett enda event i år?

Sony kör sina egna State of Play nu för tiden och brukar sällan vara med på dom större eventen.

Medlem
Skrivet av maniac:

Forza Horizon i all ära, men jag jag vill mata varv i Forza Motorsport. Hoppas vi får se något i från Motorsport delen också.

Håller med helt. Dags att vi får se Motorsport.

Medlem

Trevligt! Hoppas på mera Forza. Väldigt sugen på Horizon 5 men även Motorsport


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

90 minuter utan egentliga nyheter?

Min prognos säger:
5 minuter intro
20 minuter mellansnack
20 minuter löst floskelsnack med utvecklare
10 minuter "World premiere"-vinjetter
30 minuter speltrailers
5 minuter outro

Hoppas på en trailer från Fable mest. Kanske åxå nåt oväntat som dom inte sagt nåt om innan hade varit kul 👌


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av bluebird:

90 minuter utan egentliga nyheter?

Min prognos säger:
5 minuter intro
20 minuter mellansnack
20 minuter löst floskelsnack med utvecklare
10 minuter "World premiere"-vinjetter
30 minuter speltrailers
5 minuter outro

Glöm inte Gamepass! Det kommer att nämnas minst 48 gånger! 😉

Medlem
Skrivet av bluebird:

90 minuter utan egentliga nyheter?

Min prognos säger:
5 minuter intro
20 minuter mellansnack
20 minuter löst floskelsnack med utvecklare
10 minuter "World premiere"-vinjetter
30 minuter speltrailers
5 minuter outro

Jag ser som vanligt fram emot FZs sammanfattning!

Jag är ändå upptagen med familjesysslor och familjetid till kl. 22-23.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Moderator | Testpilot

Jag som står för strömmen idag. Blir det något strul skyller ni på mig och inte på Calle


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Hade gärna sett något från Starfield men kanske är för tidigt för det, alternativt att det görs på enskilda Bethesda-event.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag som står för strömmen idag. Blir det något strul skyller ni på mig och inte på Calle

Lycka till med tekniken!

Det var skönt att ha igång streamen när du och en till körde D2R-streamen.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hanzo:

Lycka till med tekniken!

Det var skönt att ha igång streamen när du och en till körde D2R-streamen.

Tack, och kul att höra!

Det blir bara en restream idag. På sätt kan FZ-communityn snacka av sig i chatten tillsammans


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av ChriL:

Undra vad Sony sysslar med? Inte haft ett enda event i år?

Det har ju varit state of play. Det ska vara ett till sådant i september.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det har ju varit state of play. Det ska vara ett till sådant i september.

Jo jag vet, men tycker att Microsoft gör det bättre med sina event.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Vet inte riktigt vad jag vill se mer utav utöver Elden ring.
Typ FF16, BF2042 Hazard zone läget, hogwarts, ragnarok, hellblade 2
Men kommer vi få se något av detta under gamescom? 🙄

Förutom BF2042 så är ju dessa spel typ planerade till nästa höst, så det är väl lite tidigt att hoppas på att få se något än på ett ganska bra tag?

Den stora frågan är, var är Halos singleplayer?

Men i övrigt så har jag mycket större förhoppningar om 2023, slutet av 2022 kan i och för sig förhoppningsvis bli intressant.
Det skulle inte förvåna mig om Ragnarok, Final Fantasy 16 och Hellblade släpps våren 2023.

Dex
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Förutom BF2042 så är ju dessa spel typ planerade till nästa höst, så det är väl lite tidigt att hoppas på att få se något än på ett ganska bra tag?

Den stora frågan är, var är Halos singleplayer?

Men i övrigt så har jag mycket större förhoppningar om 2023, slutet av 2022 kan i och för sig förhoppningsvis bli intressant.
Det skulle inte förvåna mig om Ragnarok, Final Fantasy 16 och Hellblade släpps våren 2023.

Hade varit kul och se mer om FF16 då det nästan har gått 1 år nu sen dom visade det senast, men är rädd för att du har rätt och att det kommer dröja, men man kan ju hoppas

Hoppas Xbox visar något från Starfield (tveksamt) och kanske Fable! Men alltid bäst att hålla förväntningarna lugna så man inte blir besviken sen istället

Medlem

De visade upp väldigt mycket med endast CG-trailers förra året så en show fylld med gameplay vore trevligt.

Medlem
Skrivet av Dex:

Hade varit kul och se mer om FF16 då det nästan har gått 1 år nu sen dom visade det senast, men är rädd för att du har rätt och att det kommer dröja, men man kan ju hoppas

Hoppas Xbox visar något från Starfield (tveksamt) och kanske Fable! Men alltid bäst att hålla förväntningarna lugna så man inte blir besviken sen istället

Jo, men jag tror nog det blir 2023 som det börjar hända grejer😁
Xbox studios borde komma igång då och spelarbasen för exklusiva spel till de ny konsolerna borde vara tillräckligt stor då.
Unreal engine 5 spel borde också börja släppas då.

För övrigt så är ju nyfiken på hur det går med Perfect Dark, det blir väl det första AAAA spelet? ☺
Hur kommer Perfect Dark med stor budget se ut?
Vad är ens AAAA? Är det typ spel i GTA5 och Skyrim klass eller ska det försöka överträffa det på något sätt?

På SVT dokumentären "Det svenska spelundret" så visade Patrick Söderlund upp en väldigt intressant spelmotor i slutet som verkar göra det mycket lättare och smidigare att skapa spel med avancerad grafik, detta och bland annat Epics "Metahuman" samt stöd för Sampler feedback med mera borde ju börja bli tillgängligt i spel runt 2023.

Finns mycket spännande utveckling att se fram emot, men jag tror som sagt mest på 2023.
En ny generation VR är ju också på väg.

Medlem

är det i denna tråd man kommenterar eller finns det något ställe då man kan kommentera live?

Moderator | Testpilot
Skrivet av YmerXE:

är det i denna tråd man kommenterar eller finns det något ställe då man kan kommentera live?

Du kan kommentera live på Youtube Klicka bara länken/videon i nyheten så kommer du rätt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du kan kommentera live på Youtube Klicka bara länken/videon i nyheten så kommer du rätt.

Tack. jag är Ymiro Sonofa. behövde ett förnamn och ett efternamn så då valde jag dom. tänkte om folk ser en, så vet ni.

Avstängd
Skrivet av Fearnox:

Jo, men jag tror nog det blir 2023 som det börjar hända grejer😁
Xbox studios borde komma igång då och spelarbasen för exklusiva spel till de ny konsolerna borde vara tillräckligt stor då.
Unreal engine 5 spel borde också börja släppas då.

För övrigt så är ju nyfiken på hur det går med Perfect Dark, det blir väl det första AAAA spelet? ☺
Hur kommer Perfect Dark med stor budget se ut?
Vad är ens AAAA? Är det typ spel i GTA5 och Skyrim klass eller ska det försöka överträffa det på något sätt?

På SVT dokumentären "Det svenska spelundret" så visade Patrick Söderlund upp en väldigt intressant spelmotor i slutet som verkar göra det mycket lättare och smidigare att skapa spel med avancerad grafik, detta och bland annat Epics "Metahuman" samt stöd för Sampler feedback med mera borde ju börja bli tillgängligt i spel runt 2023.

Finns mycket spännande utveckling att se fram emot, men jag tror som sagt mest på 2023.
En ny generation VR är ju också på väg.

AAAA-grejen var bara nåt som stod i en jobbannons. Det var internet som gjorde det till en grej. Jag har för mig att nån på The Initiative sa på twitter att han ångrade att han hade skrivit så.

Det är en AAA-studio, inget annat. 😋

Medlem

Ja detta var ingen höjdare. Men, man förvänta sig inte speciellt mycket heller. Jag gissar på att Opening Live-streamen imorgon blir bättre, hoppas jag.

Nåt jag fick upp ögonen för under denna stream var spelet Signalis, som jag helt har missat. Ska komma till Game Pass dag 1, för den som har det. Såg jäkla intressant ut.

"A classic survival horror experience with a unique aesthetic, full of melancholic mystery. Investigate a dark secret, solve puzzles, fight off nightmarish creatures and navigate dystopian, surreal retrotech worlds as Elster, a technician Replika searching for her lost dreams"

https://store.steampowered.com/app/1262350/SIGNALIS/

Såg det snabbt under denna trailer, "Humble Games - Day One with Xbox Game Pass":


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Glömde helt bort streamen och gottade mig i content om Intels nya GPU-istället. Efter att ha skummat igenom evenemanget känns det som att det var helt rätt val!

12
Skriv svar