Nytt Forza Horizon 5-gameplay – se inledningen

Robot
Nytt Forza Horizon 5-gameplay – se inledningen

Byggläge och vilda stormar väntar när Forza svänger förbi Mexiko.

#forza-horizon-5


Medlem

Det här spelet alltså!!! Detta är spelet som äntligen gör att jag kastar min lastgamla sovrums-tv och kan köpa en större med 4k och hdr. Tänk att glida omkring i dessa vackra miljöer och utforska innan läggdags! Mumma


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Ambassadör
Xbox

Ser ut att kunna bli mitt GOTY!


signatur

Jump in.

Medlem

Herregud vad snyggt!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

FM-guru
F.d. Sisyr

Lika snyggt som man tyckte Colin McRae Rally 2.0 var en gång i tiden.

Medlem

Blir gött detta


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Day1 på gamepass, blir gött:D

Medlem

Kommer FZ att tillhandahålla sjukskrivnings-/ledighets-ansökningsblanketter till den 9e november?

Medlem

Tjusigt grafikmässigt, men ser inte alla bilar ut att bete sig lite som svävare – de ser inte riktigt ut att ha kontakt med marken? 🤔

Redaktör
Skrivet av kveldulver:

Kommer FZ att tillhandahålla sjukskrivnings-/ledighets-ansökningsblanketter till den 9e november?

”Hej [ARBETSGIVARES NAMN].

Vi är förpliktade att meddea att [GAMERS NAMN] är otillgänglig på obestämd tid från den 9/11 2021på grund av skitintressant spel.

FZ
Leg. gamer”


signatur
Inaktiv

Haha grov crash just utanför bild 05:07?

Medlem
Skrivet av star-affinity:

Tjusigt grafikmässigt, men ser inte alla bilar ut att bete sig lite som svävare – de ser inte riktigt ut att ha kontakt med marken? 🤔

Det där brukar jag också störa mig på när jag ser F Horizon-videos, men inte lika mycket när jag sedan spelar även fast fenomenet är kvar, kanske mest pga av att inte har chase cam.
Det är mest tydligt vid off-road då bilarna borde skaka, studsa och slira betydligt ner, eller köra fast om man har en supersportbil med markfrigång som en pulka..

Forza Horizon borde låna lite off-roadfysik och lervällingseffekter från suveräna SnoRunner eller MudRunner imo. Fel däck eller en för låg bil utan 4x4 så sitter man rejält fast i träsket.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

It's not a lake, it's an ocean

Älskar det redan.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

KoP
Medlem
Skrivet av floke:

Det där brukar jag också störa mig på när jag ser F Horizon-videos, men inte lika mycket när jag sedan spelar även fast fenomenet är kvar, kanske mest pga av att inte har chase cam.
Det är mest tydligt vid off-road då bilarna borde skaka, studsa och slira betydligt ner, eller köra fast om man har en supersportbil med markfrigång som en pulka..

Forza Horizon borde låna lite off-roadfysik och lervällingseffekter från suveräna SnoRunner eller MudRunner imo. Fel däck eller en för låg bil utan 4x4 så sitter man rejält fast i träsket.

Nu ska vi inte förstöra Forza Horizon genom att göra det allt för realistiskt, det är ju trots allt ett arcade racing spel.

Medlem

Ser rätt snyggt ut men sjukt overkliga rörelser. Bilarna i videon känns som de väger 5 tom styck. Har Forza alltid varit så?

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Ser rätt snyggt ut men sjukt overkliga rörelser. Bilarna i videon känns som de väger 5 tom styck. Har Forza alltid varit så?

Forza horizon och motorsport är olika serier. Horizon är arkad där man kör runt i en öppen värld. Motorsport är mer realistiskt och i det kör man på banor.

Medlem
Skrivet av KoP:

Nu ska vi inte förstöra Forza Horizon genom att göra det allt för realistiskt, det är ju trots allt ett arcade racing spel.

Ja, det ska inte gå till överdrift (overdrive?), men lite mer "bump och skump" när det körs över terrängen hade nog inte varit fel. 🙂

Medlem

Nu blir man sugen på att byta ut ps5:an mot en krysslåda. Hoppas det släpps något liknande till ps.

Medlem
Skrivet av KoP:

Nu ska vi inte förstöra Forza Horizon genom att göra det allt för realistiskt, det är ju trots allt ett arcade racing spel.

Absolut inte FH-serien är ju först och främst roligt och actionfyllt så jag menar inte att det skall bli exakt som i SnowRunner. Men önskar ändå liiiiite mer realism när man kör sportbil offroad, och att man kanske inte skall kunna blåsa runt i 300 knyck med en trimmad Lamborghini Countach genom en åker, ner i en flod och sen ut i regnskogen. Vill personligen hellre se att sportbilarna dominerar på vägen, men försöker man ta en genväg eller kör i diket, så slirar man fast och blir omkörd av en gammal Willys Jeep .


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

I alla trailers man hittils har fått se så kör de med alla driving assist på on. Hade de slagit av traction control så hade de slirat duktigt i gyttjan.

Medlem

Jag har bara spelat forca 4 och det var jävligt nice, bra grafik, mkt bilar och riktigt bra fartkänsla. Så 5an lär ju bli ett måste. Har ni inte testat 4an så rekommenderar jag det starkt. Helst ska man förstås ha ratt!


signatur

//monster

1
Skriv svar