Se 90 minuter Xbox-stream från Gamescom

Medlem
Skrivet av Pungvred:

AAAA-grejen var bara nåt som stod i en jobbannons. Det var internet som gjorde det till en grej. Jag har för mig att nån på The Initiative sa på twitter att han ångrade att han hade skrivit så.

Det är en AAA-studio, inget annat. 😋

Åh, jag som såg fram emot AAAA så mycket... Tråkigt att behöva nöja mig med AAA framöver.

Men vad de gör med PD och hur de nya teknologierna kommer användas framöver är ju intressant i alla fall.
Man blir ju lite skeptisk nu i början av generationen, men antagligen så kommer det hända mycket när PS4/One kompabiliteten släpps.

Medlem
Skrivet av Tobhah:

Glömde helt bort streamen och gottade mig i content om Intels nya GPU-istället. Efter att ha skummat igenom evenemanget känns det som att det var helt rätt val!

Intressant. Men var Intels nya GPU så mycket att gotta sig i då? Är inte den allra snabbaste nya Intel GPU:n endast lika stark som ett 3070, och släpps dessutom mer än ett år senare än Nvidia?


signatur

Memento Mori

Medlem

Rätt trist. Forza ser bra ut dock.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag som står för strömmen idag. Blir det något strul skyller ni på mig och inte på Calle

Skyller allt på Calle nu som hoppar av tåget. 😉 Översvämningarna i Gävle var också Calles fel..... bara så han vet. 😅

Medlem

Halo Infinite ska släppas inom några få månader och ingenting visas?

Edit: ...och inget datum?

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Intressant. Men var Intels nya GPU så mycket att gotta sig i då? Är inte den allra snabbaste nya Intel GPU:n endast lika stark som ett 3070, och släpps dessutom mer än ett år senare än Nvidia?

Även om den inte är med i toppen och presterar som 3090/6900xt så kan det vara intressant med ett tredje alternativ. Det kan alla fall pressa priset på segmentet runt 6800/3070 och ner, även om det är tveksamt så länge det är brist på komponenter.
Om några gpu generationer kan de säkert vara med även i toppstriden.

Avstängd
Skrivet av ChriL:

Jo jag vet, men tycker att Microsoft gör det bättre med sina event.

Beror på vad man gillar. Sony har ju faktiskt bättre exklusiva spel så tycker så klart deras events är bättre. Och har ingen Xbox så.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Rätt trist. Forza ser bra ut dock.

Visar typ the sad state av gaming nu tycker jag, bara massor med tomt snack och hype, massor med kortklippta trailers och ännu mer snack - sedan ännu mer meningslöst snack, för att till slut visa Forza Horizon som vi sett i veckor nu.

Inte särskilt imponerad.

Medlem

Inget Halo Infinite datum. Nu rör jag mig till den växande skaran som säger "Delay The game".

Medlem
Skrivet av breahl:

Beror på vad man gillar. Sony har ju faktiskt bättre exklusiva spel så tycker så klart deras events är bättre. Och har ingen Xbox så.

Jag har både playstation och xbox, men tycker ändå att man knappt har fått se något av sony detta år. Man har fått sett Horizon forbidden west, men vad mer?

Avstängd
Skrivet av ChriL:

Jag har både playstation och xbox, men tycker ändå att man knappt har fått se något av sony detta år. Man har fått sett Horizon forbidden west, men vad mer?

Death stranding directors cut. Men håller med om att det varit lite där.


signatur

PS5 och inget annat.

Dex
Medlem
Skrivet av ChriL:

Jag har både playstation och xbox, men tycker ändå att man knappt har fått se något av sony detta år. Man har fått sett Horizon forbidden west, men vad mer?

Ja man har inte fått se mycket av någon av dom. I alla fall inte spel som kommer komma i år. Tyvärr blir ju så mycket uppskjutet nu pga Covid så dom har inte så mycket att visa upp tyvärr.

Medlem
Skrivet av Dex:

Ja man har inte fått se mycket av någon av dom. I alla fall inte spel som kommer komma i år. Tyvärr blir ju så mycket uppskjutet nu pga Covid så dom har inte så mycket att visa upp tyvärr.

Tycker ändå att de kan visa upp något som kommer nästa år iallfall, vi som köpt eller de som kommer köpa ps5 borde veta varför vi köper konsolen.

Medlem

Enligt Jeff Grubb och Klobrille så ska Xbox nyheter visas ikväll under Opening Night Live-streamen, förmodligen något med Halo Infinite.

Releasedatum sägs florera också redan gällande Halo Infinite, 7 eller 8 december 2021.

Sen lär ju detta vara ett tecken på mer Elden Ring nyheter, eller?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Ambassadör
Xbox

Den här streamen var exakt såsom förväntats och utannonserats. Det handlade om uppdateringar om spel som släpps i närtid, inget annat. De som tror att allt är en E3-show får ta o klippa sig lite.

Psychonauts 2, Age of Empires IV, Forza Horizon 5 är spelsläpp på ingång. (Psychonauts 2 släpptes idag och ser vansinnigt bra ut för övrigt.) Halo Infinite saknades, men det finns ju en anledning till det då jag förväntar mig att det är med på GamesCom Opening Night Live ikväll.

Uppdateringar till Microsoft Flight Simulator, Sea of Thieves, State of Decay 2. Utannonseringar till Xbox Game Pass. Cloud streaming till konsol i höst. Limited Edition kontroll till Forza Horizon 5. Releasemånad för The Gunk. Nytt från Dying light 2. Lite nya indiespel.

Allt det här är väldigt trevligt att kolla på, med mycket info för oss som spelar aktivt på Xbox.


signatur

Jump in.

12
Skriv svar