Dying Light 2 visar upp sina ray tracing-effekter i ny trailer

Robot
Dying Light 2 visar upp sina ray tracing-effekter i ny trailer

Spårade strålar gör allt bättre – förutom prestandan.

#Dying-light-2, #Techland


Avstängd

Fan vad snyggt! Man får kanske köpa detta till ps5. Hade ettan på ps4 och det var ok.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Första Dying Light var sjukt kul. Underskattat spel!
Blir definitivt köp av detta också.

Medlem

Stör mig på att skuggorna blir så jävla utsmetade och typ genomskinliga med RT, fattar inte varför

Avstängd

Raytracing är överskattat.

Medlem

Längtar till att få sätta tänderna i Dying Light 2. Originalet var ett riktigt skoj spel med grym kontroll och parkour teknik. Kul att utforska kartan o klättra på alla byggnader. Hoppas zombie variationen blir större i 2an dock.

Blir ett Steam köp då jag måste köra first person spel med mus & KB. Eller kanske ska testa att koppla in mus & KB i PlayStation 5 o känna hur det känns.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Längtar till att få sätta tänderna i Dying Light 2. Originalet var ett riktigt skoj spel med grym kontroll och parkour teknik. Kul att utforska kartan o klättra på alla byggnader. Hoppas zombie variationen blir större i 2an dock.

Blir ett Steam köp då jag måste köra first person spel med mus & KB. Eller kanske ska testa att koppla in mus & KB i PlayStation 5 o känna hur det känns.

Jag kör alla FP med kontroll på min ps5. Cyberpunk gick t.ex utmärkt att göra det i och alla andra FP med. Man vänjer sig efter ett tag.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av noreason:

Stör mig på att skuggorna blir så jävla utsmetade och typ genomskinliga med RT, fattar inte varför

Är ju så skuggor funkar på riktigt?

Skrivet av Chrille_H:

Raytracing är överskattat.

Just nu kanske. Mest på grund av hur tungdrivet det är. Men väldigt säker på att detta blir standard i framtiden.

Medlem
Skrivet av noreason:

Stör mig på att skuggorna blir så jävla utsmetade och typ genomskinliga med RT, fattar inte varför

Det är så skuggor fungerar, längre bort skuggan är från objektet ju mer suddigt blir det. Närmre skarpare.

Medlem
Medlem

Ray tracing är det nya PhysX. Finns bara i några utvalda titlar och är onödigt krävande. Det är garanterat något att räkna med i framtiden dock. Oavsett är spelet väldigt intressant.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Läckert! Ettan var kanon på PS4 så tvåan blir givet köp till PS5.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Läckert! Ettan var kanon på PS4 så tvåan blir givet köp till PS5.

Saknar dig i RDR tråden! Tänk dig RDR2 med ray tracing.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Saknar dig i RDR tråden! Tänk dig RDR2 med ray tracing.

Haha, det vore nåt! Tänk att rida runt i St Denis när ray tracing-solstrålarna lyser upp hustaken, eller stå vid Dakota River och fiska abborre i ray tracing-solnedgång.

Medlem

Väldigt rena fönsterrutor när resten av byggnaden ser ut som den brunnit. Vem springer runt och rengör alla dessa varje dag?


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Haha, det vore nåt! Tänk att rida runt i St Denis när ray tracing-solstrålarna lyser upp hustaken, eller stå vid Dakota River och fiska abborre i ray tracing-solnedgång.

Ja eller supa med Lenny i ray tracing!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja eller supa med Lenny i ray tracing!

Haha! Det vore kul att se Arthurs och Lennies glada ansikten ray tracing-reflekteras i whisky-flaskan.

1
Skriv svar