Destiny 2-expansionen The Witch Queen har avtäckts

Robot
Destiny 2-expansionen The Witch Queen har avtäckts

22/2 2022 får vi utforska Savathûns värld.

#Bungie, #Destiny-2


Medlem

Blev crossplay tillgängligt igår med när nya säsongen började?

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Blev crossplay tillgängligt igår med när nya säsongen började?

Ja, crossplay är aktiverat nu.

Medlem

Hade ingen bra start i nya säsongen. Satt i kö och sen när man väl kom in krashade spelet 3 ggr när man försökte klara intro uppdraget. Sen skulle man köra nya astral alignment och lyckas ta sig till slutbossen... spelet krashade igen. Då fick jag nog ovh stängde av...

Inte haft några som helst problem innan med spelet... Tråkigt värre

Nej tack, dom har tagit för mycket av vår tid redan. Halvvägs kommer dom ändra på någonting som förstör allt hårt arbete ändå. Kul att Gjallarhorn kommer tillbaka, men det känns som att den aldrig skulle ha varit borttagen från början. Men, experimentet fortsätter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är inte så förtjust i Destiny 2 längre. Gillar inte att spelet är uppdelat i säsonger nu. Blev stressad att hinna med allt när varje säsong började så jag lagt av helt. Som Walter säger känns det lite som man får börja om med grinden vid starten av varje säsong istället för som det var förr när det släpptes en ny expansion en gång per år eller så.

Sen tycker jag att det är trist att det inte är så mycket fokus på storyn längre. Spelade igenom storyn när spelet kom på PS4 och tycker det var spännande. Sen när jag började spela på PC för nåt år sen var allt det borta (om man inte letar upp det) och min karaktär hoppade direkt till max level. Känns som man missar mycket av jag gillade med Destiny 2 i början.

Och så blev jag oerhört besviken när Cayde 6 dog. Tycker han gjorde mycket av spelet i början.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Beyond Light var lite av en besvikelse, och jag har gått och väntat på nästa expansion sen man klarade ut det, och det här ser ju inte så dumt ut.

Medlem

Shadowkeep och Beyond Light har båda varit väldigt mediokra expansioner.
Säsongerna är väldigt hit-or-miss.
Det som får mig nu att överväga att sluta spela helt och hållet är dock hur pass dyrt det börjar bli av att bara köpa expansioner och säsonger, och nu har de även en "30th Anniversary" på 25 euro man behöver köpa om man vill ha mer content.

Det är en jäkla massa FOMO just nu. Om det var så att jag kunde köpa en säsong när jag än ville, visst. Men nej, missar jag en säsong så finns det ingen chans att få ta del av det battle pass:et igen. Är mentalt utmattad av Destiny.

Jag spelar gärna mycket, men jag gillar inte när ett spel kräver eller förväntar sig att jag ska spela det mycket. Jag vill göra det när det passar mig...

Skrivet av Oakenborn:

Är inte så förtjust i Destiny 2 längre. Gillar inte att spelet är uppdelat i säsonger nu. Blev stressad att hinna med allt när varje säsong började så jag lagt av helt. Som Walter säger känns det lite som man får börja om med grinden vid starten av varje säsong istället för som det var förr när det släpptes en ny expansion en gång per år eller så.

Sen tycker jag att det är trist att det inte är så mycket fokus på storyn längre. Spelade igenom storyn när spelet kom på PS4 och tycker det var spännande. Sen när jag började spela på PC för nåt år sen var allt det borta (om man inte letar upp det) och min karaktär hoppade direkt till max level. Känns som man missar mycket av jag gillade med Destiny 2 i början.

Och så blev jag oerhört besviken när Cayde 6 dog. Tycker han gjorde mycket av spelet i början.

Håller med om allt du skriver. Det är väldigt mycket fokus på story i deras trailers, men när det kommer till kritan är det precis samma sak hela tiden. 1% av tiden handlar det om story, resten av tiden att försöka hitta någon GodRoll som aldrig kommer. Det var ju någon som spelade någon läge 3000 gånger och ändå inte fick vad han ville ha. Även om du skulle råka få vapnet du är ute efter så är det borta efter ett tag.

En annan sak är hur de hela tiden poängterar hur bra communitit är, men interaktion med spelarna är nästintill noll. Det är så glättigt och justerat, det räcker att man besöker diverse forum för att se hur det ligger till.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Luciphear:

Shadowkeep och Beyond Light har båda varit väldigt mediokra expansioner.
Säsongerna är väldigt hit-or-miss.
Det som får mig nu att överväga att sluta spela helt och hållet är dock hur pass dyrt det börjar bli av att bara köpa expansioner och säsonger, och nu har de även en "30th Anniversary" på 25 euro man behöver köpa om man vill ha mer content.

Det är en jäkla massa FOMO just nu. Om det var så att jag kunde köpa en säsong när jag än ville, visst. Men nej, missar jag en säsong så finns det ingen chans att få ta del av det battle pass:et igen. Är mentalt utmattad av Destiny.

Jag spelar gärna mycket, men jag gillar inte när ett spel kräver eller förväntar sig att jag ska spela det mycket. Jag vill göra det när det passar mig...

Exakt. Det har förvandlat ett spel till ett jobb, tror inte det finns något annat där ute som gör det. Väldigt märkligt upplägg på det hela.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Håller med om allt du skriver. Det är väldigt mycket fokus på story i deras trailers, men när det kommer till kritan är det precis samma sak hela tiden. 1% av tiden handlar det om story, resten av tiden att försöka hitta någon GodRoll som aldrig kommer. Det var ju någon som spelade någon läge 3000 gånger och ändå inte fick vad han ville ha. Även om du skulle råka få vapnet du är ute efter så är det borta efter ett tag.

En annan sak är hur de hela tiden poängterar hur bra communitit är, men interaktion med spelarna är nästintill noll. Det är så glättigt och justerat, det räcker att man besöker diverse forum för att se hur det ligger till.

Ja och när man väl spelat 5000 gånger och fått precis det man vill ha så kommer nästa säsong och då är det bara att börja om.
Har tyvärr varken tid eller ork att spela ett spel så mycket längre. Kör hellre sp spel som man faktiskt kan avsluta efter ett visst antal timmar och gå vidare.

Communityt vet jag inget om. Har egentligen bara spelat med folk jag redan känner. Kanske gjorde någon emote emot någon i Tornet ibland på sin höjd.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Ja och när man väl spelat 5000 gånger och fått precis det man vill ha så kommer nästa säsong och då är det bara att börja om.
Har tyvärr varken tid eller ork att spela ett spel så mycket längre. Kör hellre sp spel som man faktiskt kan avsluta efter ett visst antal timmar och gå vidare.

Communityt vet jag inget om. Har egentligen bara spelat med folk jag redan känner. Kanske gjorde någon emote emot någon i Tornet ibland på sin höjd.

Håller med, ett SP spel man kan klara av efter ett antal timmar o gå vidare föredrar jag med. "Returnal" var någelunda okej om det inte hade varit för det var "rougelike whatever".

Medlem

Gav det ett försök men efter att ha gjort samma blindors hundra gånger så insåg jag att jag spelade mer för grunder än för att det var kul.

PVE har dom inte rört på år och dagar heller, vilket är synd. Tror det roterar mellan cirka 4 banor vilket är ett skämt efter alla dessa år.

Ne, detta för jag inte mera.

Medlem

Jag gillar Destiny 2 och lirade en del i vintras men jag håller med om att det blir för hetsigt med alla season pass. För om jag inte minns fel så går det inte att "få tillbaka" det man lagt ut som season passen till ex Warzone och Fortnite?

Jag hade något lirat det igen om det gick att hoppa in mera sporadiskt. Tiden finns inte riktigt till att sitta och tokgrinda ett season pass.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Gav det ett försök men efter att ha gjort samma blindors hundra gånger så insåg jag att jag spelade mer för grunder än för att det var kul.

PVE har dom inte rört på år och dagar heller, vilket är synd. Tror det roterar mellan cirka 4 banor vilket är ett skämt efter alla dessa år.

Ne, detta för jag inte mera.

Nja, det är lite missvisande att säga att de inte rört PVE på år och dagar. Det är totalt 14 strikes (även på planeter som inte finns kvar). Däremot så har det försvunnit raids, men även tillkommit nya (och Vault of Glas som är.. ja, nygammalt xD).

Det som har lagts till relativt nyligen i PVE-väg är dungeons som är som mini-raids, där man kan vara upp till tre guardians men även är soloable. Dessa har även checkpoints så att man kan lämna dungeon och fortsätta senare.

Men, även fast det är 12 strikes och blabla så kan jag hålla med om att det ändå känns reperativt.

EDIT: Tilläggas är att PVE (förhoppningsvis) kommer att bli bättre iom nya expansionen.
https://www.polygon.com/22639699/destiny-2-raid-dungeon-rotat...

Citat:

Bungie’s 2021 Destiny Showcase showed a lot of promising new content for PvE players, and now all they have to do is wait.

1
Skriv svar