Dokev är ett häftigt & sjukt förbryllande samlarspel med öppen spelvärld

Robot
Dokev är ett häftigt & sjukt förbryllande samlarspel med öppen spelvärld

Samla dokebis och lev rövare med de andra 6-åringarna.

#Dokev, #Pearl-abyss


Ser jäkligt snyggt och förbryllande välgjort ut. Men ja... hm.

Medlem

Wow, ser ju bra ut. Tänk om vi kunde få ett riktigt Pokemon-spel som ens var i närheten av det där.

Medlem

Bara jag som tycker att allt som kallas 'gameplay trailer' faktiskt borde innehålla normalt gameplay så man får en känsla kring vad det egentligen är för slags spel?

Medlem

Ser faktiskt riktigt skoj ut. Bra att de övergav MMO-planerna och satsade på singleplayer i stället då det hade tagit död på allt intresse för mig.

Skribent
Skrivet av Katana:

Bara jag som tycker att allt som kallas 'gameplay trailer' faktiskt borde innehålla normalt gameplay så man får en känsla kring vad det egentligen är för slags spel?

Jag håller med. Gameplay ska vara någon som faktiskt spelar spelet, med HUD och allt.

Medlem

Var nog dom flesta som satt som levande frågetecken när den här trailern kördes.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ser väldigt snyggt och välgjort ut. Men spelet i sig ser ju helt knäppt ut (på ett positivt sett), väldigt pokémon-likt! Blir spännande att se mer av detta

Medlem

[quote]
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Dokev känns som den där första videon man producerar efter att man fått sitt första videoredigeringsprogram – varenda övergång och effekt ska klämmas in i ett par minuter långt klipp.
[/[quote]

Skrivet av Notumforce:

Var nog dom flesta som satt som levande frågetecken när den här trailern kördes.

Typ så, whaaat? Var ju väldigt snyggt å såg coolt ut, men samtidigt.. vad gör man i spelet? Mer än bara häftig skateboard/rollerblade åkande eller segla med paraply..? Ja okej, bankar på lite robotar.. men vilka är gubbarna runt? Summons? Någon GUI med health eller något? Något inventory? Ska man samla 'monster', jaha varför såg man inte det.. eller missade jag det i alla häftiga effekter?
Såg mest ut som ett grafiskt demo och någon prototyp, men är det som pokemon med den här motorn/spelstilen så kan det ju vara riktigt coolt om de får till combat och spelmekaniken bra.

Medlem

Trailen är klippt på ett sätt som fick mig att tro att trailen skulle ta slut vid flera tillfällen men sen fortsatte den.

Medlem

Gillar att inte axla rollen som ett litet barn (därav jag ogillar t.ex. Ni no Kuni), men för övrigt ser detta spel fantastiskt ut. Skulle nog bli ett köp, om inte en själv och alla andra karaktärer var småbarn.

Medlem
Skrivet av Jim128:

Gillar att inte axla rollen som ett litet barn (därav jag ogillar t.ex. Ni no Kuni), men för övrigt ser detta spel fantastiskt ut. Skulle nog bli ett köp, om inte en själv och alla andra karaktärer var småbarn.

Känns som du kanske inte är målgruppen heller 😊

ZF
Medlem

"Gamescom-trailern för Black Desert-skaparna Pearl Abyss nya spel kretsar kring en grupp 6-åringar som ena sekunden leker på skolgården och nästa slåss mot robotmaskotar."

Det är nog snarare SD-figurer.

Eller så har Korea helt enkelt bara rätt låg åldersgräns för bilkörning och fallskärmshoppning.

1
Skriv svar