Horizon Forbidden West släpps tidigt 2022

Robot
Horizon Forbidden West släpps tidigt 2022

Och Horizon Zero Dawn har fått 60 fps-patch till PS5.

#horizon-forbidden-west


Medlem

Jag är så taggad!!!💪

Medlem

Har verkligen precis klarat ut Horizon Zero Dawn för första gången, några dagar före den här patchen haha! Men bra nyheter! Har ju dlc:t kvar. Ska vara värt att spela, har jag hört?

Medlem
Skrivet av Dhrenor:

Har verkligen precis klarat ut Horizon Zero Dawn för första gången, några dagar före den här patchen haha! Men bra nyheter! Har ju dlc:t kvar. Ska vara värt att spela, har jag hört?

Det är fantastiskt, ja.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

"we believe in generations" -Sony

Medlem
Skrivet av kanshira:

"we believe in generations" -Sony

https://www.gamesradar.com/halo-infinite-will-have-split-screen-co-op-at-launch-reaffirms-343-industries/

Medlem
Skrivet av kanshira:

"we believe in generations" -Sony

Börjar bli uttjatat.

Medlem

Visste redan i januari att spelet skulle komma att bli uppskjutet. Standard. Givet PlayStation 5 köp iaf!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

2022 blir ett tight år om alla tänkta stora releaser skall få plats.

Medlem

Släpp skiten på PC direkt nu!

Medlem
Skrivet av serdyllon:

2022 blir ett tight år om alla tänkta stora releaser skall få plats.

40-50 % blir dock uppskjutet till 2023 som med allt annat i branschen. Gud vad negativ jag blivit men tyvärr har det ju blivit så. Även före den där pandemin som spökar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag har ett PS5, men jag tänker nog vänta på en PC release ändå. Efter att spelat andra Sony spel på pcn, är det värt att vänta på den ultimata versionen. Annars blir det som men de andra spelen, att jag köper dem på båda, och känns lite slöseri. Denna lär ju komma till pc inom 4 år.

Medlem

Det här ser jag verkligen fram emot! Har inte spelat "The Frozen Wilds" ännu så blir perfekt att köra nu med den nya patchen också.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem
Det är eg bättre än grundspelet.
Skrivet av Dhrenor:

Har verkligen precis klarat ut Horizon Zero Dawn för första gången, några dagar före den här patchen haha! Men bra nyheter! Har ju dlc:t kvar. Ska vara värt att spela, har jag hört?

Man märker enorm kvalitetsskillnad.
Människor är betydligt mer levande i sin animation under dialogerna.
Det är mer variation på miljöerna och puzzlena.
Man kan inte klättra bättre eg men de har gjort det lättare att hoppa upp dit man ska liksom.

Jag gillade världen/storyn och stridssystemet vanilla Zero Dawn.
Men utförandet lämnade verkligen mycket att önska. Personer var otroligt träiga och dåligt läppsyncade för att vara ett modernt spel.
Utrustning hade dålig progression.
Väldigt många förmågor på skill treet var heeeelt värdelösa och ännu fler bara allmänt svaga.
Miljöerna var vacker men inte så stimulerande att röra sig i.

Fortfarande ett bra spel. Men det känns som ett spel som med lite mer utvecklingdtid kunde varit magiskt.

Man märker att de försökt fixa till mycket av det i expansionen. Det är som grundspelet men bättre.

Medlem

Tydligen så fick Horizon Zero både 4K och 60fps i Senaste PS5 uppdateringen. Ser riktigt sjysst ut. https://youtu.be/4OFF7N3TV5E


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Hur är det med Horizon DLC? Jag har inte kvar mina saves från orginalspelet mem har själva spelet kvar. Kan man köpa DLC och börja spela bara den biten eller måste jag klara ut hela spelet igen för att spela DLC?

Medlem

Trevligt, skulle kunna bli att jag köper en PS5 samtidigt.

Medlem

PS4 blir allt mer prisvärd! Får tipsa brorsan så jag kan testa spelet när det väl släpps.

Medlem

60 FPS till Zero Dawn. Jo jag tackar. Precis som många andra har jag faktiskt expansionen kvar att sätta tänderna i.

Medlem

Förbokning av HFW börjar nästa vecka. Kommer nog förboka spelet i slutet nästa månad för att vara säker att jag får spelet.

Kul att första patchats på PS5, ska nog testas även om jag kört spelet på PC med 60 FPS med mera redan. Hade det ju först på Ps4.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Hur är det med Horizon DLC? Jag har inte kvar mina saves från orginalspelet mem har själva spelet kvar. Kan man köpa DLC och börja spela bara den biten eller måste jag klara ut hela spelet igen för att spela DLC?

Du kan spela det ganska direkt (efter intro questen osv) om du så vill men det är svårare än vanilla så du bör ha ganska hög level och bra vapen.

1
Skriv svar