Hideo Kojima fyller 58, ska göra spel "tills min hjärna får slut på kreativitet"

Robot
Hideo Kojima fyller 58, ska göra spel "tills min hjärna får slut på kreativitet"
Medlem

Tbh han ser verkligen inte ut att vara 58... Grattis till Kojima!

Medlem

Gratttis Hideo 58 är det nya 30!
Känner på mig att du är ett geniet som lämnat det riktiga mästerverket till sent i livet. Så mycket att se fram emot!


signatur

7900XTX
7800X3D

eld
Medlem

Kommer att tänka på att han är äldre än mads

Medlem

Kan bara instämma, han ser verkligen inte ut att vara närmare 60 år. Kul att han inte har några planer på att sluta, spelindustrin behöver mer personer som han inte färre.

Medlem
Skrivet av Robilitoow:

Tbh han ser verkligen inte ut att vara 58... Grattis till Kojima!

Kojima har varit 35 i typ 20 år nu känns det som.

Medlem

Det finns gott om 20-åringar som ser äldre ut än honom. Kojima ser knappt ut att va äldre än 30-35!

Han kanske har gjort en sånn där hjärntransplantation som beskrivs i MGS V?

Eller är det nanomaskiner?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Man blir inte äldre, snarare levlar upp


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Man blir inte äldre, snarare levlar upp

Shit, jag har glömt att hämta ut mina level 35-skills! Måste in till stan.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

ja ta mig fan må han leva. Death Stranding var vågat och coolt. nuff said


signatur

Allätare

Medlem

Skönt att höra, hans bidrag till spelbranchen har varit viktiga.

Lite offtopic: men är inte MGS 1 egentligen det bästa i serien?
Kollar igenom en playthrough just nu hos Kind of funny och tycker att storyn är bäst, kvalitén på idéer och pacing är väldigt bra, medans gameplay är ok fast kanske lite småstelt(kontrollerna etc alltså).

Resten av spelen håller också hög kvalité, fast ettan var väl ett steg över resten?

Synd att 5:an släpptes i så dåligt skick, slutet är ju inte ens med...

Jag hade gärna sett vad han hade kunnat skapa för VR, alltså med tanke på kreativiteten.
Tänker då på helande rumble, tankeläsning, telekenesis av handkontroll, fake spelproblem, 4th wall breakin med skivbyte, pacing, story, intressanta karaktärer med mera.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Skönt att höra, hans bidrag till spelbranchen har varit viktiga.

Lite offtopic: men är inte MGS 1 egentligen det bästa i serien?
Kollar igenom en playthrough just nu hos Kind of funny och tycker att storyn är bäst, kvalitén på idéer och pacing är väldigt bra, medans gameplay är ok fast kanske lite småstelt(kontrollerna etc alltså).

Resten av spelen håller också hög kvalité, fast ettan var väl ett steg över resten?

Synd att 5:an släpptes i så dåligt skick, slutet är ju inte ens med...

Jag hade gärna sett vad han hade kunnat skapa för VR, alltså med tanke på kreativiteten.
Tänker då på helande rumble, tankeläsning, telekenesis av handkontroll, fake spelproblem, 4th wall breakin med skivbyte, pacing, story, intressanta karaktärer med mera.

Jag tycker nog 3an var bäst. Men smaken är som baken


signatur

Allätare

eld
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Synd att 5:an släpptes i så dåligt skick, slutet är ju inte ens med...

Kollar vi på gameplay så är spelet i ett otroligt bra skick, något av det bästa av metalgearspelen.

Men storyn har såklart vissa luckor som ett metal gear solid spel, den följde sitt tema otroligt bra dock och man kände verkligen fantomsmärtan efteråt

eld
Medlem

Hittade en bild på kojima från '83

Medlem
Skrivet av eld:

Hitta den bild på kojima från '83

http://i.imgur.com/Z0xAXpO.jpg

Är han 35 där då?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Bild i potatiskvalité men bland mina viktigaste. Skakade hand med Hideo precis efter han signerat mitt exemplar av Metal Gear Solid. Webhallen Sveavägen, 2008. Grattis på födelsedagen!


signatur

I'm like you, I have no name.

eld
Medlem
Skrivet av Dohman:

https://i.imgur.com/KCzwRJh.png

Bild i potatiskvalité men bland mina viktigaste. Skakade hand med Hideo precis efter han signerat mitt exemplar av Metal Gear Solid. Webhallen Sveavägen, 2008. Grattis på födelsedagen!

Panikköpte mgs4 så jag kunde få något signerat den dagen

Hade ingen ps3.

Medlem
Skrivet av Dohman:

https://i.imgur.com/KCzwRJh.png

Bild i potatiskvalité men bland mina viktigaste. Skakade hand med Hideo precis efter han signerat mitt exemplar av Metal Gear Solid. Webhallen Sveavägen, 2008. Grattis på födelsedagen!

Eey, jag var också där och skakade hans hand. Minns att det var svinlång kö och dom sa att vi inte skulle hinna träffa honom, men sen stannade han kvar längre än det var bestämt så vi kom fram vi också till slut. Stort!

Medlem
Skrivet av eld:

Panikköpte mgs4 så jag kunde få något signerat den dagen

Hade ingen ps3.

Haha! Jag funderade länge om att jag skulle ha mitt MGS1 eller MGS4 Limited Edition signerat. Tänkte att det sistnämnda skulle vara värt mer, men hjärtat ville det förstnämnda. Ångrar verkligen inte det idag.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Eey, jag var också där och skakade hans hand. Minns att det var svinlång kö och dom sa att vi inte skulle hinna träffa honom, men sen stannade han kvar längre än det var bestämt så vi kom fram vi också till slut. Stort!

Ja, han var väldigt glad och trevlig.

Man hittar mig vid 01:34.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av gonzo247:

Jag tycker nog 3an var bäst. Men smaken är som baken

Jo, fast 1:an är ju väldigt tajt hela vägen.
3:an är nog kanske nr2 på min lista..

2:an och 5:an känns inte riktigt kompletta, irriterande slut på 2:an med och lång väntetid tills 4:an...

1:ans karaktärer och bossar upplever jag som mest minnesvärda och ikoniska.
Kommer knappt ihåg bossarna från 4:an :/

Skulle nog vara bra med en remaster eller liknande till 4:an med, cut scenes och laddningstider är väl 75% av speltiden?

Skrivet av eld:

Kollar vi på gameplay så är spelet i ett otroligt bra skick, något av det bästa av metalgearspelen.

Men storyn har såklart vissa luckor som ett metal gear solid spel, den följde sitt tema otroligt bra dock och man kände verkligen fantomsmärtan efteråt

Lite sämre pacing och tråkigare karaktärer i 5:an, men spelet har väl sina starka sidor också.
Vissa uppdrag var ju lite röriga och besvärliga med, vill jag minnas.

Storyn och world building är väldigt viktig för mig, så att inte Kojima fick göra klart spelet och att han antagligen skulle kunnat bearbeta det lite bättre ifall han fick mer tid på sig är ju lite surt med.

Medlem

Death Stranding Directors Cut ser riktigt lovande ut också. Ett givet köp på releasedagen. https://youtu.be/B6Yoozt03sc


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

eld
Medlem
Skrivet av Dohman:

Ja, han var väldigt glad och trevlig.

https://youtu.be/sxXb3jIVil8

Man hittar mig vid 01:34.

0:51, vit luvatröja under svart jacka, tänk vad ung man var

1
Skriv svar