Betygen för Aliens: Fireteam Elite är inte så låga som du trodde

Medlem

Än så länge tycker jag spelet är riktigt roligt. Det är inget nytt colonial marines så tur det.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

International
Man of Mystery

Även om en horde-shooter kan vara kul ibland och det passar in lite i några av filmens scener så känns det lite fel i alienvärlden. Xenomorpherna verkar ju hanteras lite som vilka andra hjärndöda drönarmonster som helst, inte de sluga, dödliga och framförallt syrafyllda mardrömmar de ska vara. Och att man bara kan skaka av sig facehuggers känns som en slapp lösning på att kunna klämma in ett monster till utan att behöva ändra på blammablamma-konceptet.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av rosski:

Sega var dock inte nöjda med försäljningen https://www.gamesindustry.biz/articles/2015-05-11-sega-lament...

Men vi får väl se nu när Disney äger IPt

Man kan nog rätt säkert säga att det inte kommer något nytt Alien: Isolation på en överskådlig framtid.
Först och främst är det nu Disney som äger IPt, och dom kommer inte sälja det billigt, då dom har "stora planer" för IPt.
För det andra så jobbar i princip ingen av Alien: Isolation utvecklarna kvar på Creative Assembly.
Slutligen är det som andra skriver, Alien: Isolation gick med förlust, sålde väldigt dåligt i början, och det var först när det började reas och komma på Humble Bundle som försäljningen ökade, men då med nästan ingen förtjänst.

Så det ser väldigt mörkt ut, men så länge det finns liv finns det hopp.

Måste dock säga att Alien Fireteam Elite var anmärkningsvärt underhållande. Kommer nog ge mig valuta för pengarna men inget jag ser mig själv spela om sex månader.

ZF
Medlem

Absolut sämsta Alien-IP hittills. VR-versionen av att gå ut i skogen och skjuta på träd tills de faller omkull. MURICA!

Eller inte riktigt kanske, då träden ju har mer oförutsägbara rörelser och utgör eventuellt en faktiskt risk att vara dödliga.

Kunde lika gärna gjort ett spel av det istället, troligen mycket lägre licenskostnad.

Medlem

Jag köpte det efter att det ändå fått helt okej betyg.
Och jag blev positivt överraskad, jag har faktiskt riktigt roligt i spelet.

Nej det är inte väldigt djupt och vissa saker lämnar helt klart en del att önska men det är inte fullpris spel åtminstone... och jag älskar alien filmerna, det är nog också en förutsättning för det här spelet.

Men jag kan rekommendera det, absolut.
7-8/10 för min del.

Medlem

Efter att ha spelat ett tag nu så kan jag konstatera att detta spelet är en av dom bästa aliens spelen just nu. Tycker det är bättre än senaste AVP, fast det var också medelmåttigt när det släpptes. 84% rekommenderar det på steam som spelar det. Skulle ge det en 8/10, minus får det för det inte finns så mycket uppdrag.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Lite info postat på discord gällade förändringar och olika fixes för spelet.

-Looking at FOV solutions for ultrawide monitor users
-Considering adding Quickplay thanks to community feedback
-No plans to customize bots
-New guns and attachments each season
-First season starts Sept 8, includes new class called Phalanx
-No plans for voice chat
-No plans to have challenge cards stack
-Known issue with unlocking elite skins when max class rank reached, working on fix
-New game modes are being worked on
-No PvP planned
-No plans to customize sidearms
-Hinted at a CQW flamethrower class after season 1
-Verified that higher difficulties have unique rewards
-Investigating fix for stuck xenos
-Full body armor with a helmet that covers your face appears in season 1
-New characters and maps will be based off the current story, nothing planned for movie tie ins


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Pettor:

Förstår nog inte varför man kör på 3e person här heller

Gissar på att det har med svårighetsgraden. Det är friendly fire på de svårare graderna, och 3st spelare är tillräckligt för att man ska hamna i vägen för varandra i de trånga korridorerna. 4 spelare eller fler hade blivit katastrof

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Gissar på att det har med svårighetsgraden. Det är friendly fire på de svårare graderna, och 3st spelare är tillräckligt för att man ska hamna i vägen för varandra i de trånga korridorerna. 4 spelare eller fler hade blivit katastrof

Tror att han menar "tredje-person-perspektiv" och inte 3 spelare. :v

12
Skriv svar