Vinn medie-SM i Bad Company 2!

Medlem

quilombos: Din åsikt finns representerad men jag tror definitivt att majoriteten av läsarna tar dina välsvarvade argument på största allvar.

Själv så vågar jag inte lira på konsol eftersom att jag inte är van med kontrollen - att då lira på 360:n mot Halo/MW2/L4D-folket etc känns ju tämligen hopplöst. Jag säger inte att gamepad är sämst bara för det. Folk verkar ha glömt att förstahandsvalet på proffs-nivå var joystick och inte mus(som hade analog positionsinmatning, aka kulmus) när Quake lirades som mest. Men det finns ju dock en anledning till att man gick över till mus när den blev optisk, precision.

Precisionen över att kunna dra musen pixel för pixel med oerhört stor kontroll via stora rörelser tror jag inte högertummen kan kompensera för - dock så är det väll en smula auto-aim eller?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Synd att det är till Xbox 360

Medlem

Okej, det är väl ett väldigt logiskt val. Om nu bara alla p12-or, fanboys och andra intresserade hänger med ska jag förklara varför en konsol (360) var den bästa plattformen att välja.
1. Ingen behöver få problem för att de måste spela på en annan skärm/bättre eller sämre hårdvara än de är vana "hemifrån", eller får problem med att spela på ett nytt/ovant tangentbord.
2. Mindre möjligheter för fusk och orättvisa fördelar. Dels så är det svårare att köra osignerad kod (aimbot) på en konsol, och man kan inte vinna pga bättre hårdvara (högre dpi) vilket är vanligt bland PC-spelarna, eller spelar ni med 1000dpi-mus?
Rena skills som avgör och rättvist för alla, där bara äkta gamers kan spela och materiallirare får stanna på PC med sina 5000dpi-musar och känna sig så coola ^^
3. MS kan sponsra hela evenemanget
4. 360-versionen har sålt överlägset bättre än de övriga versionerna (synd för PC-pirater som förstör sin egen spelmarknad).
5. De kan vara säkra på att alla som deltar faktiskt köpt spelet, eller spelat hos någon som har, de har inte samtliga tankat det XD

OfT:
Spelar en hel del på PC, men har dragit ner på sista tiden då jag inte orkar köpa ny hårdvara så ofta. Sen är det störande att någon som råkar ha en bättre/dyrare mus får klara fördelar, om han kan hantera den. Lika för alla och skills som avgör, det gillas
Ps. Det går utmärkt att spela Unreal på 360, dock så kräver det lite omvänjning från "långsamma spel" som KZ, Halo, CoD, BF:BC2 etc.

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

quilombos: Din åsikt finns representerad men jag tror definitivt att majoriteten av läsarna tar dina välsvarvade argument på största allvar.

Själv så vågar jag inte lira på konsol eftersom att jag inte är van med kontrollen - att då lira på 360:n mot Halo/MW2/L4D-folket etc känns ju tämligen hopplöst. Jag säger inte att gamepad är sämst bara för det. Folk verkar ha glömt att förstahandsvalet på proffs-nivå var joystick och inte mus(som hade analog positionsinmatning, aka kulmus) när Quake lirades som mest. Men det finns ju dock en anledning till att man gick över till mus när den blev optisk, precision.

Precisionen över att kunna dra musen pixel för pixel med oerhört stor kontroll via stora rörelser tror jag inte högertummen kan kompensera för - dock så är det väll en smula auto-aim eller?

Detta kanske är lite off topic, men när jag började spela Quake 1 1996 så körde jag med tangentbord och avancerade 1997 till mus. Dom då kända Clanerna i form av Nine (som även var ett känt online-café) & TB som då var "proffs" använde sig av Mus förutom spelaren Doomer som då var känd för att han fortfarande spelade med enbart tangentbord (som även tog hem en SM tävling i DM runt 1998). Så jag förstår inte riktigt vart du har fått det där med joysticks ifrån.

Medlem

Kan inte snälla någon till nämna "lol konsol, varför xbox/ps3?, pc ska de va.." hehe

Medlem

lol konsol, varför xbox/ps3?, pc ska de va..

Inaktiv

Lycka till! Synd bara att det är xbox.

Skrivet av Grumbledock:

4. 360-versionen har sålt överlägset bättre än de övriga versionerna (synd för PC-pirater som förstör sin egen spelmarknad).

Javisst, det går definitivt INTE att ladda ner spel till Xbåx. Och att dom ska gå efter vilken konsol som sålt mest är ju bara idiotiskt.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

ro
Medlem

Kul grej, synd att det är på konsol.

Medlem

Som sagt pc for the win... fps spel ska spelas på pc

inte konsoler (xbox 360, Ps3)

hade d vart PC så hade jag oxå ställt upp:)


signatur

//Peace out

Medlem
Skrivet av visan:
Skrivet av Sleep:

Pc!!! jag hade Ägt er alla! Muuuaaaaaaahhhhaaa

Där är anledningen till varför man spelar det på xbox och inte pc. Alla är redan så pass bra på pc så det skulle inte bli någon sport över det hela. Vem som helst kan vara bra på konsoll och det är det som gör att fps är roligare på ps3 och xbox än på pc. Det blir aldrig någon som är helt överlägsen alla andra.

btw så hade jag gärna vart med om jag inte hade jobbat:(

Fast nu handlar det ju inte om att spela PUB som du troligtvis syftar på.

Jag håller dock med klagomängden och önskar att turneringen hade vart till PC men vår tid kanske kommer käre musmarodörer!

Lycka till alla ni som deltar!:up:

Medlem

Ska bli kul att smiska rumpa för FZs räkning!

Medlem
Medlem

Ok, måste väl skriva något...

Jag ska inte påstå att jag vet varför de valde 360 men jag kan absolut förstå det.

PS3 ÄR inte lika bra att spela online eller flera lokalt med, och tror man motsatsen så han man helt enkelt inte spelat över Live eller inte använt sig av de funktionerna som den där heeeemska 50-lappen ger oss 360-spelare. Eller så är man helt enkelt en möglig fanboy, men det är du väl inte, eller?

För övrigt: GO team Xboxflickan! Jag håller på er! prata om tävlingen istället för formaten nu.

123
Skriv svar