Diskutera – Vad blir hetast denna spelhöst?

Robot
Diskutera – Vad blir hetast denna spelhöst?

Berätta vad du ser i din spåkula.

#diskutera


Redaktör
Ponny

Personligen ser jag ruskigt mycket fram emot Metroid Dread. Ser rakt igenom skitkul ut.


signatur

En Bamseponny av folket

Ambassadör
Xbox

Hetast för min del blir garanterat Forza Horizon 5. FH4 var oerhört bra, och det här ser ännu bättre ut med spännande miljöer och massor av härlig bilkörning. Blir lätt en 3/5 från FZ!

Battlefield 2042 ser ut att kunna ta tillbaka lite av seriens forna glans så det är jag nyfiken på, tror att det kan bli stort. Särskilt som årets CoD verkar om möjligt tröttare än vanligt.

Halo Infinite rundar av året med vad jag förmodar är en grym kampanj och riktigt bra MP.


signatur

Jump in.

Medlem

Lost Ark. Spelat RU-versionen mycket och det är verkligen sjukt bra.

Medlem

Jag har en liten känsla av osäkerhet om vad man ska spela nu i höst, har nyligen slitit av plåstret som var WoW då aktiviteten i spelet inte känns tillfredsställande i nuvarande patch.
Lite Dota 2, Civ 6 och MTG A tills Diablo 2 Ressurrected kommer, sedan blir det nog en uppgradering till Directors cut Ghost of Tsushima.

Några tips för de som har PS4/PS5 är ju Spider man och Miles Morales, sjukt bra spel.

Medlem

Blir nog cod och bf som kommer säljas sönder. Men ser själv mest emot deathloop


signatur

Allätare

FM-guru
F.d. Sisyr

Pathfinder: Wrath of the Righteous, såklart. Släpps redan nästa vecka dessutom. Inget annat är i närheten (för mig dvs).

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Pathfinder: Wrath of the Righteous, såklart. Släpps redan nästa vecka dessutom. Inget annat är i närheten (för mig dvs).

Känns det inte lite skakigt att köpa det direkt vid släpp med tanke på hur trasigt föregångaren var?

Kommer säkert flera bra spel framöver, just nu är jag mest taggad på Book of Travels som släpps på Måndag!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Förhoppningsvis kommer det något oväntat och slår ner som en blixt från klar himmel, annars blir den en spelfattig höst i min stuga. För mig känns inga av de stora höstspelen särskilt fräscha eller intressanta.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SID 6.7:

Känns det inte lite skakigt att köpa det direkt vid släpp med tanke på hur trasigt föregångaren var?

Både alphan och betan var betydligt stabilare än föregångaren var vid släpp. De blev ju pressade av ekonomiska skäl att släppa ettan innan man egentligen ville, om jag inte förväxlar titeln med någon annan nu. Sen kommer det garanterat finnas buggar, men det kan jag leva med. Alla förändringar och tillskott jag sett i uppföljaren har varit ett steg uppåt på kvalitetsstegen.

Men visst finns risken att diverse otäcka buggar långt in i spelet gått oupptäckta. Om så ej är fallet blir det dock förmodligen mitt GOTY.

Medlem

New World, inget annat är ens nära..

Medlem

Call of Duty Vanguard och Lost Ark ser jag mest fram emot.

Medlem

Bland höstens släpp så känner jag mest pepp inför Far Cry 6 (men hur bra kommer det vara?) och Forza Horizon 5 (det kommer vara jättebra).

Medlem

Tyvärr ser det väldigt torftigt ut på spelhösten 2021. Men Kena: Bridge of Spirits och Battlefield 2042 är de jag ser fram emot mest. BF kan bli stort eftersom de lägger lite mer fokus på gammal BF-andra, men tror personligen att BF2042 kommer att floppa rätt hårt oavsett (tyvärr). Prove me wrong please.

Två andra starka kandidater är ju Chernobylite och Age of Empires 4 också.
Man får se fram emot ett grymt spelår 2022 istället, där har vi många grymma titlar på G.

EDIT: Kollade igenom releaselistan en gång till. Among Us till PS5 och System Shock remaken kan vara något också!

Medlem

Death Stranding Director's Cut

Medlem

Skulle nog säga nya Pathfinder, shadow warrior 3 och Lost ark. Har även sneglat lite på nya forza horizon och far cry 6.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skrivet av superlim:

Förhoppningsvis kommer det något oväntat och slår ner som en blixt från klar himmel, annars blir den en spelfattig höst i min stuga. För mig känns inga av de stora höstspelen särskilt fräscha eller intressanta.

Samma här. Känns som ett det kommer ta ett tag innan next-gen konsolerna får några stor titlar. Men som tur har man en back-logg med bl.a Super Mario Odyssey. Och skulle jag få tålamod skulle jag gärna ge mig på Europa Universalis 4.

Medlem

Fortsätter med Arma 3, DCS och IL2 tills något bättre kommer

It's not a lake, it's an ocean

Jag ser oväntat mycket fram emot Super Monkey Ball Banana Mania. Men annars är det Halo Infinite. Det var länge sedan jag blev blown away av ett nytt Halo. Även om både Halo 4 och Halo 5 var bra spel gav de inte alls den där storslagna wow-känslan som Halo 3 förmedlade. Jag har stigande förhoppningar om att Infinite kan bli något riktigt bra. Men jag är samtidigt lite nervös för att den problematiska utvecklingen ska synas alltför tydligt i slutresultatet.

Och givetvis: Forza Horizon 5, som räknat i timmar sannolikt är det spel jag kommer spela allra mest.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Far Cry 6 ser ganska spännande ut.
Annars så saknar jag PS5/Series versionerna av Cyberpunk och GTA5, borde dem inte visa något snart?
Jag skulle dock inte blir förvånad ifall Cyberpunk sjuts upp.
Ska bli kul att se hur omfattande dessa blir, borde kanske innehålla Raytracing och förhoppningsvis så har de lyckats ta bort laddningstiderna.
Native 4K/60 skulle vara trevligt med, hade gärna sett RDR2, Bloodbourne med flera få detta.

Medlem

Absolut hetast just nu är Kena: Bridge of Spirits men det är mycket jag ser fram emot. Kommer bli lite co-op med en polare i Back 4 Blood och Far Cry 6, det kommer varvas med hockey i NHL 22. Sen blir det mer co-op i Dying Light 2.

När det gäller singleplayer så blir det Kena, Tales of Arise, Ys IX: Monstrum Nox och Ghost of Tsushima.

Medlem

Det är framförallt två spel som jag ser fram emot, Lost Judgment och Metroid Dread.

Medlem

Diablo och metroid för maj!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Pathfinder: Wrath of the Righteous, såklart. Släpps redan nästa vecka dessutom. Inget annat är i närheten (för mig dvs).

Samma här, men måste klara ut originalet först 150 timmar och det känns som att jag är halvvägs genom storyn... Satan vad bra det är!


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

För min del blir det Endwalker expansionen för FF xiv

Medlem

För mig är de battlefield o valheim som står på listan!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Ser mest fram emot forza horizon 5. Det första jag ska göra är att köra den ringlande vägen högst upp på vulkanen, stanna mitt vrålåk och se ut över det mexikanska landskapet innan jag gör en donut i snön och bränner ner för backarna mot den heta öknen. Längtar!!!!

Medlem

far cry 6 kommer också bli svin bra tror jag


signatur

Allätare

Medlem

Inget är väl officiellt än men Total War: Warhammer 3 ryktas väl släppas runt november nån gång vilket är det jag ser fram mest emot.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Azureye:

Samma här, men måste klara ut originalet först 150 timmar och det känns som att jag är halvvägs genom storyn... Satan vad bra det är!

Satan! Långt är det men förhoppningsvis är du längre än halvvägs i alla fall. Tror det tog mig runt 150-160 timmar att klara spelet.

12
Skriv svar