Microsoft Flight Simulator (Xbox Series)

Robot
Microsoft Flight Simulator (Xbox Series)
Medlem

Pro tip, slå på interpolering på TVn. Auto motion Plus heter det på Samsung TV tex. Plötsligt är det som att flyga i 120fps..

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Pro tip, slå på interpolering på TVn. Auto motion Plus heter det på Samsung TV tex. Plötsligt är det som att flyga i 120fps..

Ökar inte det input lag något oerhört.

Ambassadör
Xbox

Gött att se en recension av konsolversionen!


signatur

Jump in.

Redaktör
Skrivet av Mortaigne:

Gött att se en recension av konsolversionen!

MS försökte komma undan recension genom att släppa det på min semester. Men ICKE!


signatur
Medlem

Hur flyter det på X jämfört med S?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Digital Foundry är också nöjda. Tydligen kan det flyta marginellt bättre på Series S än X, men då till kostnad av grafiken.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Redaktör
Skrivet av Pretorian24:

Hur flyter det på X jämfört med S?

Jag har inte kört på S (bara sett det kort) så jag kan inte bidra med direkta jämförelser. Men Calle har kört på S och han låter som jag: det flyter ok, men sämre i stora städer. Så det verkar funka rätt lika på båda.


signatur
Medlem
Skrivet av Millmount:

Ökar inte det input lag något oerhört.

Borde inte spela så stor roll i spel som detta.

Medlem
Skrivet av Millmount:

Ökar inte det input lag något oerhört.

Det gör det. Kan även ge en del visuella artifakter vilket jag märkte när jag testade det i RDR2, det såg riktigt illa ut. Men i spel som Flight Simulator där det kanske inte är jättemycket som händer på skärmen så kan det nog ge ett bättre resultat.

Medlem

Flight sim 2020 har blivit lite av ett partytrick hos mig.
"Vart bor du?" "Okej, vi flyger över där nu".

För övrigt är det helt enormt fint på series x. Lite synd att man missar alla fina mods som pc-versionen har.

Medlem

Lek med storage eller vad det heter i menyn. Har det på 20 gb och inga mer krasher och skit, flyter så fint som jag vill ha det, även i storstäder. Series x här. Vet inte varför upplebelsen blev bättre med att leka med inställningar, men den blev det. Kör inte live trafik och multiplayer. Multiplayer verkar vara peer to peer eller vad det heter så sånt orsakar krasher. Speciellt i storstäder.

Relik 📜

@Tomas Helenius är kontrollschemat med handkontroll till PC samma som det på Xbox? Är sugen på att dra in via datorn i vardagsrummet och köra soffgaming den vägen...


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av emilakered:

@Tomas Helenius är kontrollschemat med handkontroll till PC samma som det på Xbox? Är sugen på att dra in via datorn i vardagsrummet och köra soffgaming den vägen...

Jag har inte testat på handkontroll men du kan ju specificera tämligen detaljerat hur du vill ha dina kontroller så nog borde det gå.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Redaktör
Skrivet av emilakered:

@Tomas Helenius är kontrollschemat med handkontroll till PC samma som det på Xbox? Är sugen på att dra in via datorn i vardagsrummet och köra soffgaming den vägen...

Jag är nästan säker på det. Annars kan du ju binda allt. Det finns tre screens med layout i recensionen, osäker nu om de finns på pc. I så fall gamepad-ikon i snabbmenyn ingame (den som dyker upp när du rör musen).


signatur
Medlem
Skrivet av Millmount:

Ökar inte det input lag något oerhört.

Inte så att det blir någon märkbar skillnad i en flygsimulator i alla fall. Inte på min tv och den är från 2014.

Medlem
Skrivet av emilakered:

@Tomas Helenius är kontrollschemat med handkontroll till PC samma som det på Xbox? Är sugen på att dra in via datorn i vardagsrummet och köra soffgaming den vägen...

Jag märkte ingen skillnad i kontrollen när jag testade Xbox versionen. Kört mest med Xbox kontroll på PC.

Relik 📜
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag är nästan säker på det. Annars kan du ju binda allt. Det finns tre screens med layout i recensionen, osäker nu om de finns på pc. I så fall gamepad-ikon i snabbmenyn ingame (den som dyker upp när du rör musen).

Skrivet av Lilagröt:

Jag märkte ingen skillnad i kontrollen när jag testade Xbox versionen. Kört mest med Xbox kontroll på PC.

Testade lite idag, det verkar funka fint! Blir soff-flygande i veckan då.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Redaktör
Skrivet av emilakered:

Testade lite idag, det verkar funka fint! Blir soff-flygande i veckan då.

Vinka när du flyger förbi Rotan!


signatur
Medlem

Kan tipsa om hur jag flyger MFS då det ofta dyker upp kommentarer med att det saknas mål eller något att göra: Jag har den enkla regeln att jag måste lyfta från samma flygplats som jag senast landade på. Min resa så här långt är att jag startade i Västerås, vidare till Långtora flygfält utanför Enköping (jag är från Enköping). Sedan till Arlanda, Bromma, Mariehamn på Åland, Åbo, Helsingfors, Lahti, Tammerfors, Vasa och vidare norrut. Nu senast en flygbas i nordvästra Ryssland och vidare till Varangerhalvøya nationalpark i nordligaste Norge där jag landat senast. Vid varje flygning väljer jag ett lämpligt flygplan som är anpassat för sträckan och kan göra lite avstickare om det är någon stad eller "point of interest" man vill se på vägen. Närmast är att ta mig ner genom Norge och vidare till de brittiska öarna. Det är perfekt som småbarnsförälder med begränsad tid då varje flygning endast är runt 30 minuter lång (beroende på vilken destination man väljer). Visst, det kommer ta tid att uppleva hela planeten men man får se massor på vägen och en simulator av det här slaget får ta tid

Medlem

Utmärkt och gediget test!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Redaktör
Skrivet av martinot:

Utmärkt och gediget test!

Tack!


signatur
1
Skriv svar