GTA-fan stormade tysk tv-show: "Var i helvete är GTA VI?"

Robot
GTA-fan stormade tysk tv-show: "Var i helvete är GTA VI?"

Slut på tålamodet efter åtta års väntan.

#gta-vi


Medlem

Haha, skön snubbe.

Tycker alla inblandade hanterade det bra. Till och med säkerhetskillen som hämtade honom var chill och hade ett flin på läpparna

Och ja, var fan är GTA 6?

Medlem

Finns ingen mening att stressa ut GTA VI, GTA V ska släppas några gånger till ju.

Medlem

Det skulle vara fantastiskt om GTA6 utannonserades i en tysk Vem kan slå Filip och Fredrik.
Han kommer upprusande, frågar, klipp till trailer 😂

Medlem

Reportern till blondinen:
-Vi alla trodde att du var dum, men du är inte så dum faktiskt!

Stunden efter:
-Vänta GTA 6 är ett spel eller? Jag vet inte...

Medlem

lol haha wtf ??? vilken snubbe lol

Medlem

Var det riggat?

Medlem

Att säga att man väntat i 8 år är väl att överdriva? Man börjar väl inte räkna ner till uppföljaren direkt när ett nytt spel släpps?
Men ja.. en del uppföljare tar absolut orensonligt lång tid på sig.. (jag tittar på dig Elder scrolls VI) så förstår absolut hans frustration.. det gör vi nog alla.. hoppas de gör en utannonsering i stil med Fallout 4, där det släpptes bara 5 - 6 månader efter de visat upp det. Väntan slipper bli så olidlig då

Avstängd

Kunde han inte slängt in ett "vart i helvete" för TES 6 också, när han ändå var igång?

Rockstar har aldrig varit dem som stressar fram spel. Några år hit eller dit kvittar för deras spel blir monsterhits oavsett. Men i detta fallet har MTX djävulen satt sig i deras huvuden och någon ekonomi nisse verkar framförallt få bestämma deras spelutveckling tyvärr.

Å andra sidan kan man säga att det är vi spelare som håller igång GTA V som oändlig kassako vilket minskar incitamenten för GTA VI.

Medlem

Han borde ha stormat Valve istället. Dom släppte Half Life 2 2004 och storyn är EJ AVSLUTAD.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Han borde ha stormat Valve istället. Dom släppte Half Life 2 2004 och storyn är EJ AVSLUTAD.

Vi fick ju nån minut fortsättning förra året iaf 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

ingen säkerhet alls? kunde ju varit nån snubbe med kniv eller vad som helst. sen står han och babblar i typ en minut innan nån kommer och eskorterar bort honom.

Medlem
Skrivet av quadratis:

ingen säkerhet alls? kunde ju varit nån snubbe med kniv eller vad som helst. sen står han och babblar i typ en minut innan nån kommer och eskorterar bort honom.

Kunde varit men jag säger typisk amerikansk rädsla att tänka så om allt, alla är inte galningar med kniv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Slår vad om att hon blondinen i rött trodde det var en självmordsbombare eller nåt.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Rockstar har aldrig varit dem som stressar fram spel. Några år hit eller dit kvittar för deras spel blir monsterhits oavsett. Men i detta fallet har MTX djävulen satt sig i deras huvuden och någon ekonomi nisse verkar framförallt få bestämma deras spelutveckling tyvärr.

Å andra sidan kan man säga att det är vi spelare som håller igång GTA V som oändlig kassako vilket minskar incitamenten för GTA VI.

tyvärr är det så. med mtx så kan dom tjäna en massa. dom dyker fortfarande upp på xbox rabatter med saker som premium och shark cards. jag köpte premium när det var billigt (inga shark cards) bara för att slippa leta fram skivan. Det är uppenbarligen det som gjort att dom väntat så länge med GTA 6. dom kan tjäna så mycket på online delen. det är synd.

Medlem

Vem var det?
Vem var det som skulle släppa GTA 6?!

Medlem

Haha kung!

Nu behöver rikemansungarna bara köpa massa annonsplatser på Time Square etc. för att fråga detsamma. Sen kan vi kanske övertala folk att inte spela GTA V tills GTA VI har annonserats med trailer.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Avstängd

Känns fejk =/

Medlem

Hoppet levde för en reveal i en tiotusende dels sekund när jag såg gta-thumben..

Medlem

Hade det inte varit bättre att han uppmanade folk att sluta spela GTAV? Med motiveringen att var fan är GTAVI


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

JA snälla bojkotta GTA 5 Remastered foo heelvide. Grisiga Take 2 o R* behöver inte få bada i cash längre. Detta är helt sjukt och extremt tråkigt då jag ser denna serie som världens bästa spelserie. Men att stanna till så här länge utan ett nytt spel är extremt irriterande.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Rockstar har aldrig varit dem som stressar fram spel. Några år hit eller dit kvittar för deras spel blir monsterhits oavsett. Men i detta fallet har MTX djävulen satt sig i deras huvuden och någon ekonomi nisse verkar framförallt få bestämma deras spelutveckling tyvärr.

Å andra sidan kan man säga att det är vi spelare som håller igång GTA V som oändlig kassako vilket minskar incitamenten för GTA VI.

Men man kan ju börja fundera på om Rockstar numera bara består av pengatörstande chefer och ekonomer?
För det finns många undersökningar som visar att kreativa utvecklare/ingenjörer inte presterar bättre med pengar som största belöning - nej de vill ha feedback och uppmärksamhet för att trivas och prestera och må bra
Så vid det här laget så lär det inte finnas en enda kreativ utvecklare kvar - de har tröttnat och gått vidare för länge sedan och de har helt enkelt inte kompetensen kvar på Rockstar att göra en 6a som klarar de skyhöga förväntningarna.
Eller tror ni verkligen att utvecklarna bara sitter och rullar tummarna på dagarna och ser sina optioner/ägarandelar öka i värde och låter dem bli ekonomiskt oberoende för resten av livet och sluta utveckla (gå i pension när man är 30-40)?

Medlem

Vem köper om det igen på Ps5 när ps4 versionen ser fortfarande bra ut. Så mycket bättre blir det inte på ps5. Sen kommer del 6 aldrig om Rdr3 kommer före har man hört.

Medlem
Skrivet av submariner:

Vem köper om det igen på Ps5 när ps4 versionen ser fortfarande bra ut. Så mycket bättre blir det inte på ps5. Sen kommer del 6 aldrig om Rdr3 kommer före har man hört.

Jag kommer köpa det igen då jag bara spelade på Ps3 och hoppade över Ps4/PC. Klivet från Ps3 till Ps5/Xbox SX lär ju vara större än mellan Ps3 och Ps4.

GTA V är lätt med på min top 10 lista över bästa spel genom tiderna då räknar jag inte med multiplayer delen.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jag kommer köpa det igen då jag bara spelade på Ps3 och hoppade över Ps4/PC. Klivet från Ps3 till Ps5/Xbox SX lär ju vara större än mellan Ps3 och Ps4.

GTA V är lätt med på min top 10 lista över bästa spel genom tiderna då räknar jag inte med multiplayer delen.

Finns en risk att jag köper det också, i alla fall om nyheterna är intressanta.
De bör kunna ta bort alla laddningstider och uppdatera grafiken en hel del, spelet släpptes ju för 8 år sedan.

Det finns rykten om att det drivs med en nyare motor också, räknar såklart inte med RDR2 grafik, men bättre texturer, ljussättning och lite annat trevligt borde ju vara möjligt.

Lite skumt att dem inte visat något än, men det finns rykten om att Sonys senaste PS5 video innehåller material från den nya version, eftersom att explosioner och utseende på däck ser lite annorlunda ut.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jag kommer köpa det igen då jag bara spelade på Ps3 och hoppade över Ps4/PC. Klivet från Ps3 till Ps5/Xbox SX lär ju vara större än mellan Ps3 och Ps4.

GTA V är lätt med på min top 10 lista över bästa spel genom tiderna då räknar jag inte med multiplayer delen.

Jag rankar också spelet i min topp 10 lista. Riktigt bra single player äventyr men personligen har jag spelat det sönder och samman genom de första åren som spelet fanns på marknaden. Kan varenda gata, hörn o vrå i Los Santos.

Jag är en av bovarna i dramat. Jag har köpt spelet 4 fuQQin gånger. Först PlayStation 3, sedan PlayStation 4, sedan PC i fysisk utgåva (R* Social Club), och sist till Steam. Jag förtjänar ett pannskott..

Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att köpa spelet igen till PlayStation 5 om R* hade implementerat en ny bilfysik eller iaf alternativ variant på den som finns. Hade varit askul om de införde "arcade" -(GTA 5) och "simulation" -(GTA 4) i optionsmenyn. Hade varit svinskoj att leka runt o ratta fordonen och ha känslan från den tyngre i GTA 4 från 2008. Den var underbar anser jag! Detta är bara en dröm och det händer knappast.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Inaktiv

Om jag fortfarande inkasserade pengar på vad jag gjorde på mitt jobb för 8år sedan hade inte jag heller varit speciellt pepp på att arbeta med något nytt som skulle sänka inkomsterna för skiten jag gjorde då.

Medlem

Rockstar har ju en guld värd (bokstavligen talat) position och strategi, skapa ett ordentligt och efterlängtat spel, mjölka skiten ur det, och under tiden ta god tid på dig på nästa spel då du bara behöver släppa det när det föregående spelet börja avta ekonomiskt. GTA6 kommer nog vara det sista Rockstar spelet vi alla här kommer spela innan vi dör, så passa på och njut :P.

Skrivet av e3henri:

Men man kan ju börja fundera på om Rockstar numera bara består av pengatörstande chefer och ekonomer?
För det finns många undersökningar som visar att kreativa utvecklare/ingenjörer inte presterar bättre med pengar som största belöning - nej de vill ha feedback och uppmärksamhet för att trivas och prestera och må bra
Så vid det här laget så lär det inte finnas en enda kreativ utvecklare kvar - de har tröttnat och gått vidare för länge sedan och de har helt enkelt inte kompetensen kvar på Rockstar att göra en 6a som klarar de skyhöga förväntningarna.
Eller tror ni verkligen att utvecklarna bara sitter och rullar tummarna på dagarna och ser sina optioner/ägarandelar öka i värde och låter dem bli ekonomiskt oberoende för resten av livet och sluta utveckla (gå i pension när man är 30-40)?

Bra fråga, har inte tänkt på det. De har ju hur många duktiga och motiverade designers och programmerare som helst som sagt. Ska de sitta och göra ny in-game prylar till GTA V när de egentligen vill skapa stories och nytt gameplay? De kommer ju inte vilja vara kvar isåfall. Dan Houser, en av Rockstar grundarna, lämnade ju under 2020. Kanske det finns anledningar till det.

Med Rockstars kassaflöde borde de kunna starta upp ett nytt IP plus GTA VI eller RDR3 i utveckling samtidigt.

12
Skriv svar