Overcooked! Hitman 2! Predator! Septembers PS Plus-spel kan ha läckt i förtid

Robot
Overcooked! Hitman 2! Predator! Septembers PS Plus-spel kan ha läckt i förtid
Medlem

.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Om det är PS5 versionen av Overcooked så är det lite irriterande.
Om jag förstått det rätt så fungerar Dual shock och Dual sense bara på PS4 versionen, PS5 versionen har nog bara stöd för Dual sense.
Hur vanligt är det att man redan hunnit köpa 4st Dual sense, hur mycket tillför det i spelet och hur många sitter inte på extra kontroller från sin PS4?

Jag tycker detta är en design miss i det här fallet och ser det som ett desperat försök att sälja Dual sense kontroller.

I övrigt så är Overcooked(men kommer knappast lira 1P) bra och jag kommer nog prova hitman nu när det är gratis.
Predator är nog säkert kul, men jag lirar inte multiplayer, så detta blir en ganska dålig månad för egen del.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Om det är PS5 versionen av Overcooked så är det lite irriterande.

Varför? Fett najs ju! Svinbra spel. Laga sushi i 4K! Går även att spela på PS4 ju?

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Varför? Fett najs ju! Svinbra spel. Laga sushi i 4K! Går även att spela på PS4 ju?

Jaha, jag trodde det var PS5 som fick Overcooked.
Näe, men då är det bara att ladda hem PS4 versionen, den har ju dualshock stöd på PS5.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Om det är PS5 versionen av Overcooked så är det lite irriterande.
Om jag förstått det rätt så fungerar Dual shock och Dual sense bara på PS4 versionen, PS5 versionen har nog bara stöd för Dual sense.
Hur vanligt är det att man redan hunnit köpa 4st Dual sense, hur mycket tillför det i spelet och hur många sitter inte på extra kontroller från sin PS4?

Jag tycker detta är en design miss i det här fallet och ser det som ett desperat försök att sälja Dual sense kontroller.

I övrigt så är Overcooked(men kommer knappast lira 1P) bra och jag kommer nog prova hitman nu när det är gratis.
Predator är nog säkert kul, men jag lirar inte multiplayer, så detta blir en ganska dålig månad för egen del.

Bra skrivet om kontrollerna, I agree!

(Tanka hem OverCooked PS4 versionen för att köra spelet i "BC" läget. Då fungerar Dual Shock 4 dosorna)

HiTMAN 2 är riktigt bra och jag tycker det är det bästa av de nya HiTMAN spelen i "World of Assassin" trilogin. Grymma banor ingår. Förutom första som fungerar som en tutorial bana men de andra håller kanon kvalite. Äger HiTMAN 1 och HiTMAN 2 till Steam och blev tvungen att köpa HiTMAN 3 till EPiC då det blev PC exklusivt där. Kommer köpa det igen när det släpps på Steam i januari 2022. Kunde inte vänta då det var ett hett efterlängtat spel för egen del.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

PS5-versionen har ju även online co-op så kan underlätta de ggr man inte sitter i samma soffa och/eller inte har 4 kontroller

Medlem

Overcooked har jag sneglat på att köpa ett tag till PS5:an så det var en rolig överraskning (om det nu stämmer...)!

Håller också med vad som redan skrivits här angående PS4-kontroller. Hade varit väldigt lätt att inkludera stöd för dem även för PS5-spel. De hade ändå sålt många DualSense utan att tvinga på folk att köpa flera från början. Kommer inte ihåg hur det var när PS4:an kom, kunde man använda PS3-kontroller då?


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Är det Hitman 2 eller 3? Det står Hitman 2 i rubriken men i texten verkar det vara Hitman 3. Undrar för jag har redan tvåan så det hade varit roligare för mig om det var trean.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Är det Hitman 2 eller 3? Det står Hitman 2 i rubriken men i texten verkar det vara Hitman 3. Undrar för jag har redan tvåan så det hade varit roligare för mig om det var trean.

Tvåan.

"Hitman 3 är en av årets stora kritikerälsklingar och föregångaren är inte mycket sämre. Tvåan sägs bli tillgängligt på PS4 via PS Plus."

Medlem
Skrivet av Margy:

Tvåan.

"Hitman 3 är en av årets stora kritikerälsklingar och föregångaren är inte mycket sämre. Tvåan sägs bli tillgängligt på PS4 via PS Plus."

Oj, jag är visst lite morgontrött än. Missade den delen. Tack för förtydligande


signatur

PSN: MrOakenborn

Tips ifall ryktet stämmer och man äger en PS5a:

"But, do not play it on the Hitman 2 app. Download Hitman 2, download Hitman 3 Starter Pack and then import Hitman 2 levels, you will have a much better experience on the current-gen Consoles."

Medlem

Det verkar faktiskt inte finnas en strikt ps5-version av overcooked utan köper man spelet får man båda versionerna. Toppen! Nu får vi hoppas att det stämmer samt att det är dessa spel som gäller. Älskar fan overcooked!

Medlem
1
Skriv svar