Kinesiska ungdomar begränsas till 3 timmars spelande per vecka

Robot
Kinesiska ungdomar begränsas till 3 timmars spelande per vecka

En tyst minut för våra spelande bröder och systrar i öst.

#Kina, #Spelberoende, #nyhetstips


Medlem

Andligt opium... Give me some of that dope i sådana fall

Medlem

Snart blir det väl TV-spels flyktingar till Kinas olika grannländer

Medlem

Minns man ville växa upp när man va liten så man fick göra vad man ville, det har fått en ny innebörd för kineserna...

Medlem
Skrivet av Slugger:

Snart blir det väl TV-spels flyktingar till Kinas olika grannländer

Haaahaha - dom kommer på improviserade flottar in till hela europa och en ny flyktingkris är född!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jajuste, vad ska dom göra nu istället? Hänga på gator och droga istället? Nice move kina, nice move.

Medlem

Bra. Men detta bör gälla skärmtid överlag, inte bara speltid.

Medlem

RIP kinesiska servrar för onlinespel den timmen de dagarna...

Medlem

Kinas regim är verkligen hyper-rationella på gott och ont, är gynnsamt i ett imperie-byggande perspektiv, men potentiellt dåligt för grannländerna, jag har för mig att de förbjudit internetporr av samma anledning.

Medlem

Jag tycker det låter knäppt men inte nödvändigtvis negativt för dom som påverkas förutsatt att det funkar som kinesiska regeringen tänkt sig.

Min erfarenhet och känsla är väl dock att om man försöker tvinga/kontrollera tonåringar på det viset så blir det oundvikliga bråket en större negativ än vad instatsen blir positiv.

Det är bättre att uppmuntra positivt beteende än att bestraffa negativt beteende.


signatur

subterranean homesick alien

Avstängd

Nej nu har det fan gått för långt! Jag har stöttat Kina i alla frågor alltid men fr.om nu tar jag avstånd!

Medlem

De har ju även agerat mot andra speltyper också som betting osv om jag inte förstått det helt fel (många aktier gick ner när det kom rapporter kring det från Kina).

Tro fan Hongkong å Taiwan inte vill vara med Kina och deras diktatur.

Inaktiv

Känns bra att Kina är en stormakt som bara växer.
Fin och sund männiksosyn i det landet.

Medlem

Helt ärligt, vad mer kan man förvänta sig av en kommunistisk diktatur? Är inte direkt förvånad.

Tom Nalle Phu är ju förbjudet

Medlem

Helt sjukt att de reglerar vad folk gör på sin fritid till denna graden år 2021. Hade varit intressant att få veta hur mycket pengar vissa stora spelföretag tappar på detta, med tanke på hur stor mängd spelare de har i Kina.

Inaktiv
Skrivet av Matrosen:

Helt ärligt, vad mer kan man förvänta sig av en kommunistisk diktatur? Är inte direkt förvånad.

Tom Nalle Phu är ju förbjudet

Hehe, är det den asiatiska versionen av Nalle puh?
Lät som det

Medlem

Det är nog hårda regler här i Sverige där vi begränsar speltid till 168h per vecka.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jag tycker det låter knäppt men inte nödvändigtvis negativt för dom som påverkas förutsatt att det funkar som kinesiska regeringen tänkt sig.

Min erfarenhet och känsla är väl dock att om man försöker tvinga/kontrollera tonåringar på det viset så blir det oundvikliga bråket en större negativ än vad instatsen blir positiv.

Det är bättre att uppmuntra positivt beteende än att bestraffa negativt beteende.

Spela mer än 3 timmar i veckan är negativt beteende?

Medlem

Det där är bara inte illa, det är bortom illa. Min första tanke var (antagligen lite i chock) att "jag förstår dem", eller "det kanske behövs göra något sådant"...samtidigt som tankarna maler på med det bittra och ironiska "det är klart, arbetsmyrorna ska ju arbeta, de kan ju inte ha kul!". Den första flyktiga tanken bottnar i en slags självkännedom parat med en förälders oro.
Sedan hinner jag tänka "jaja, facebook-nytt....för det kan väl inte vara på riktigt..." samtidigt som jag VET att vi pratar om Kina, så klart det faktiskt kan vara på riktigt.
Mitt sinne försöker frenetiskt hitta logiken som inte finns, samtidigt som jag bara smuttat på morgonkaffet som ska agera vindrutetorkare för min morgontrötta hjärna. Jag läser med fasa vidare om Kinas införande av den teknologiska nöjesindustrins motsvarighet till sharia-lagar.

3 timmars speltid om dagen låter inte helt orimligt...på vardagar, men 3 timmar på en vecka, som den kinesiska staten distribuerar ut efter tycke, nu på de heliga helgdagarna...jag finner verkligen inga ord. Den täta känslan av diktatoriskt förtryck når ända hit.

Fy fan.

Medlem
Skrivet av Matrosen:

Helt ärligt, vad mer kan man förvänta sig av en kommunistisk diktatur? Är inte direkt förvånad.

Tom Nalle Phu är ju förbjudet

Detta är ju dock av en helt annan anledning. Det Faktum att nalle puh används som meme i liknelser av Xi😂
Visar väl hur farlig han är, när nalle puh förbjuds av en sån anledning dock

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Haaahaha - dom kommer på improviserade flottar in till hela europa och en ny flyktingkris är född!

Flottar de bygger ihop av tangentbord och knyter ihop med sladdarna från alla datamöss.
De kanske kan uppfinna någon typ av svävare, att de plockar ut alla fläktar ut varenda chassi och förser dem med en strömkälla som får skiten att flyga

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Jajuste, vad ska dom göra nu istället? Hänga på gator och droga istället? Nice move kina, nice move.

Hahah, tror du på det själv? Med deras social credit så hade du begått självmord.


signatur

I drank what?

Medlem

Men på riktigt.. Kina.. det landet är helt otroligt.. Om jag kan tar Jag tar gärna avstånd från något som det står "made in China" på.
Tyvärr gäller det typ 98% av allt man köper.. Men hela regeringen är ju helt galen. Man tror inte det är sant när man läser nyheter därifrån.

Skrivet av PontusT:

Men på riktigt.. Kina.. det landet är helt otroligt.. Om jag kan tar Jag tar gärna avstånd från något som det står "made in China" på.
Tyvärr gäller det typ 98% av allt man köper.. Men hela regeringen är ju helt galen. Man tror inte det är sant när man läser nyheter därifrån.

Vi i Sverige har nog inte befogenhet att kalla andra länders regeringar galna med tanke på våran regering här i Svedala.

Medlem

Ni förstår väl att de kommer använda föräldrars uppgifter eller konton istället och passera de här reglerna?

Kommer bli sjukt många nya 40-60 år gamers i Kina.

Medlem

Hmm, hur ska de kontrollera det här och vad är straffet då en unge bryter det? xD
Vi såg att du använt dina föräldrars konto för att spela så nu åker hela din familj i fängelset.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Vi i Sverige har nog inte befogenhet att kalla andra länders regeringar galna med tanke på våran regering här i Svedala.

Inget fel på regeringen utan hur riksdagen röstar om saker.
Missade du samhällskunskapen i skolan så du inte vet hur Sverige styrs?
Riksdagen röstar vad som ska göras och regeringen utför det, iaf om dom stora viktiga frågorna.

Tyvärr röstar ju högern nej till många bra saker för Sverige.
Vi har haft höger riksdag senaste 15+ åren.

Medlem

Aaah, då kanske våra lag i väst har en chans att vinna inom esport igen


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Kommunistnötter... Fy fan rent ut sagt! Vi behöver skicka gamingstöd genast, tänker typ rullande GB (Gamingbussar) som snabbt kan förflytta sig om myndigheterna dyker upp. Energidryck och VR-kuvös för de med störst gamingabstinens.

Medlem

Ajaj hur ska dom nu hinna guldfarma i WoW..

123
Skriv svar