Diskutera – Vad blir hetast denna spelhöst?

Medlem

New World.
Annars nya BF men det är väl inte spel dugligt förens senare.

Medlem

Forza 5 och Halo kommer bli underbart i höst/vinter mörkret

Medlem

Halo Infinite är hetast, men själv ser jag minst lika mycket fram emot Forza Horizon 5. Som många nämnt var det förra spelet en fullpott och nu är det större än någonsin, fler biomes, fler bilar med mer. De verkar gå all in.

Men med Xbox, PC och game pass är spelhösten smockad. Vill även testa på Humankind och så kommer ju Age of Empires IV.

Medlem

Hoppas på att Pathfinder blir mer polerat än ettan, det ligger nog högst upp på önskelistan.

Annars håller jag alltid tummarna för att någon indiebubblare kommer upp och tar mig med storm, det händer ju ibland - har ögonen på bl.a. Chinatown Detective Agency, Terra Invicta och Falling Frontier.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Blir väl att beta av nåt från backloggen. Inget intressant som släpps nu i höst för min del.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Satan! Långt är det men förhoppningsvis är du längre än halvvägs i alla fall. Tror det tog mig runt 150-160 timmar att klara spelet.

Jo, är nog längre än halvvägs, men vet ju inte när det slutar Haft kul hela vägen hittills iaf. Kanske tar slut lagom tills WotR släpps


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Cod Vanguard , Bf2042 och Halo Infinite. BF2042 ser ju dock otroligt kasst ut tyvärr.

Medlem
Skrivet av heady89:

Cod Vanguard , Bf2042 och Halo Infinite. BF2042 ser ju dock otroligt kasst ut tyvärr.

Varför tycker du det? Jag tror att det blir ett köp för mig men kanske inte vid release. Tyckte om femman och ser fram emot nutida vapen.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

New World.
Annars nya BF men det är väl inte spel dugligt förens senare.

Samma för mig... New World och BF2047 men kommer även bli MÅÅÅNGA timar Diablo 2 Ressurected

Medlem

Metroid Dread utan tvekan! Super Monkeyball ska bli kul med dottern och polaren också.

Inaktiv

Det jag hoppas händer, är att "spelkonsulter" får betala 33% skatt, istället för 25% när dom istället tar en aktieutdelning.

Medlem

Ser mest fram emot BF2042, Kena, Riders Republic, (samt lite Forza 5) men framförallt kattäventyret Stray som jag hoppas släpps under 2021 som ser helt fantastiskt ut för en kattälskare

Medlem

Diablo 2R (tänkte klara det på Normal)
Valheim (testa det nya innehållet i någon timma eller två)


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Grafikuppdateringen på Witcher 3.

Väntat med min blott andra genomspelning sedan denna utannonserades. Vill dyka in i världen igen.

Jag ska spela genom moderna klassiker på XBSX, bl.a de senaste Tomb Raider-spelen och "Bioshock", för vad det verkar vara, tioende gången.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

jag står nog över tills elden ring i början på nästa år..

Medlem

Kena: Bride of Spirits, Age of Empires IV, CoD Vanguard och Dying Light 2.

I övrigt har jag fastnat lite för Humankind så blir nog att spela det innemellan.

Medlem
Skrivet av superlim:

Förhoppningsvis kommer det något oväntat och slår ner som en blixt från klar himmel, annars blir den en spelfattig höst i min stuga. För mig känns inga av de stora höstspelen särskilt fräscha eller intressanta.

Kommer ju hur mycket som helst ju. Far Cry 6, Call of Duty Vanguard, Daying Light 2, Forza Horizon 5, House of Ashes! Något av dessa måste du gilla eller vad gillar Mr för spel ? Varför spelar du om inget intresserar herren ? Tröttsamma människor som bara gnäller. Byt bransch istället då

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Samma här. Känns som ett det kommer ta ett tag innan next-gen konsolerna får några stor titlar. Men som tur har man en back-logg med bl.a Super Mario Odyssey. Och skulle jag få tålamod skulle jag gärna ge mig på Europa Universalis 4.

En till som gnäller fast det kommer 7-8 stor spel i höst. Vad gillar ni för spel om allt som nämnts i tråden inte gillas. Kanske dags att göra annat än spela tv spel.

Medlem
Skrivet av submariner:

Kommer ju hur mycket som helst ju. Far Cry 6, Call of Duty Vanguard, Daying Light 2, Forza Horizon 5, House of Ashes! Något av dessa måste du gilla eller vad gillar Mr för spel ? Varför spelar du om inget intresserar herren ? Tröttsamma människor som bara gnäller. Byt bransch istället då

Haha jag vet inte om du skojar.

Av de spel du har listat är ett sequel #5, ett sequel #4, ett sequel #1, och call of duty är #25 i serien.
Ett verkar vara nytt, men jag har inget intresse av survival horror.

Men visst, jag är gnällspik för att jag inte tycker det är särskilt fräscht eller intressant

Medlem

Spelhöstens absolut största spel är Dying Light 2. Jag har väntat på det länge!

Annars ser jag mycket fram emot Jurassic World Evolution 2 och är försiktigt hypad för Battlefield 2042 och Farcry 6.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Bland höstens släpp så känner jag mest pepp inför Far Cry 6 (men hur bra kommer det vara?) och Forza Horizon 5 (det kommer vara jättebra).

I FC-serien jämförs med spelen varandra och det verkar knappt duga om det nyaste 'bara' är nästan eller lika bra som det förra. Jag å andra sidan tror inte att jag kommer att bli besviken.

12
Skriv svar