Robot
Far Cry 6

Mustigt, blodigt och avslappnat fritt när Ubisoft försöker kombinera rafflande story med Just Cause-tematik.

#far-cry-6, #förhandstitt, #gameplay, #preview


Avstängd

Ser ut att flyta på riktigt bra...

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Ser ut att flyta på riktigt bra...

Det hoppas man väl det gör, ser ju fan exakt ut grafikmässigt som Far Cry 3?

Medlem

Fint, bra förhandstitt, gav mersmak!
Att det tycks vara over the top som just cause är inget som kommer få mig att förhandsboka, utan tvärtom vänta.


signatur

7900XTX
7800X3D

Avstängd
Skrivet av D1versity:

Det hoppas man väl det gör, ser ju fan exakt ut grafikmässigt som Far Cry 3?

Första video när han skjuter på vildsvinet laggar som attan för mig.

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Ser ut att flyta på riktigt bra...

Leif GG Persson, vilket nick! du borde få någon sorts medalj för det.

Medlem

Jag håller Far Cry-serien väldigt högt, inte minst femman. Men jag är orolig för hur det här kommer bli...

Har gett mig på olika Just Cause-spel några gånger och inte gillat det alls. Alldeles för spexigt, arkadigt och lättviktigt för mig. Att Far Cry 6 tar ett par steg åt det hållet känns oroväckande. Lika oroad är jag över att det verkar vara mer fokus på fordon. Inte minst eftersom Ubisoft i allmänhet och Far Cry-serien i synnerhet levererat väldigt tveksam känsla när det kommer just till fordon.

Och slutligen vill jag spy lite på att livmätarstreck över fienders huvuden har hittat in även i Far Cry (ja, jag vet att det fanns med i New Dawn också). Hatar livmätare som koncept. Känns ofta som att man tittar mer på den än på fienden man skjuter på. Bisarr speldesign.

Positiva slutet:
Jag hoppas ändå att det här kommer bli bra. Hoppas.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Jag håller Far Cry-serien väldigt högt, inte minst femman. Men jag är orolig för hur det här kommer bli...

Har gett mig på olika Just Cause-spel några gånger och inte gillat det alls. Alldeles för spexigt, arkadigt och lättviktigt för mig. Att Far Cry 6 tar ett par steg åt det hållet känns oroväckande. Lika oroad är jag över att det verkar vara mer fokus på fordon. Inte minst eftersom Ubisoft i allmänhet och Far Cry-serien i synnerhet levererat väldigt tveksam känsla när det kommer just till fordon.

Och slutligen vill jag spy lite på att livmätarstreck över fienders huvuden har hittat in även i Far Cry (ja, jag vet att det fanns med i New Dawn också). Hatar livmätare som koncept. Känns ofta som att man tittar mer på den än på fienden man skjuter på. Bisarr speldesign.

Positiva slutet:
Jag hoppas ändå att det här kommer bli bra. Hoppas.

What he said!


signatur

7900XTX
7800X3D

Frilansare
Skrivet av LeifGGPersson:

Ser ut att flyta på riktigt bra...

Skrivet av LeifGGPersson:

Första video när han skjuter på vildsvinet laggar som attan för mig.

Spelet kördes på PC via remote access-programmet Parsec. En del lagg i videor kan bero på detta! Jag upplevde dock inte det på min sida, vilket är lite konstigt. Videocapture sköttes av Ubisoft, så det är deras inspelade filmer som laggar. Tror det kommer flyta bra lokalt!
Har även uppdaterat texten med den informationen.

Har ni andra frågor så är det bara att ställa dem här!

Avstängd

Årets största besvikelse. Ett AAA spel som ser ut som ett 2014 spel.

Här ser vi återigen att det är pengar Buggisoft är ute efter.

Kvalité på spel var längesen vi såg nu ...

ROLIGT !

Medlem

Joakim…

Hur håller det sig rent grafiskt?
Snyggare än del 5 i serien?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Har ni andra frågor så är det bara att ställa dem här!

Toppen, då kommer ett gäng här:
1. Hur är det med känslan i fordon? I tidigare FC-spel har det ju känts bedrövligt både sett till körkänsla och ljud.
2. Jag har alltid föredragit att spela FC-spel på ett ganska lugnt och stealth-orienterat sätt. Det har även ofta premierats av spelet, till exempel vid befriande av outposts. Skulle du säga att FC6 tar flera steg bort från det, eller är det mer att de gett spelaren fler alternativ utöver stealth?
3. Hur är djuren? Har upplevt i tidigare FC-spel det som otroligt frustrerande – och tidvis skrämmande – att man i tid och otid sprungit in i livsfarliga rovdjur. Är det här fortfarande ett återkommande inslag?

Jättebra genomgång i artikeln för övrigt!

Medlem

Hoppas bara det inte liknar Far Cry New Dawn..


signatur

7900XTX
7800X3D

Skrivet av Joakim Bennet:

Har ni andra frågor så är det bara att ställa dem här!

Skall jag inom och äta på Donken imorgon när jag är iväg och handlar?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Frilansare
Skrivet av bluebird:

Toppen, då kommer ett gäng här:
1. Hur är det med känslan i fordon? I tidigare FC-spel har det ju känts bedrövligt både sett till körkänsla och ljud.
2. Jag har alltid föredragit att spela FC-spel på ett ganska lugnt och stealth-orienterat sätt. Det har även ofta premierats av spelet, till exempel vid befriande av outposts. Skulle du säga att FC6 tar flera steg bort från det, eller är det mer att de gett spelaren fler alternativ utöver stealth?
3. Hur är djuren? Har upplevt i tidigare FC-spel det som otroligt frustrerande – och tidvis skrämmande – att man i tid och otid sprungit in i livsfarliga rovdjur. Är det här fortfarande ett återkommande inslag?

Jättebra genomgång i artikeln för övrigt!

1. Småskakig. Inget direkt flyt. MEN, jag körde med keyboard och mus, kan ha inverkat. Allra mest körde jag stridsvagn, och den är ju per definition rätt klumpig. Men ändå förvånansvärt vig! Konstigt nog. Hästarna sög.
2. Jag körde ganska all in våld men i vissa fall smög jag och det gick rätt bra. Möjlifheten att sätta vapen i hölster för att ytterligare gå under radarn är ju ett bra steg framåt. Exakt hur stealthig man kan vara återstår att se. Obs att jag ju bata fick runt 3 timmar.
3. Slogs mot ett galet vildsvin, kanske någon vargvariant, men inte så mycket mer. Däremot hade jag ju med mig min egen krokodi, som var jävligt aggressiv. Mot rätt personer! Man kan såklart jaga också, men inget jag gjorde.

Tack för berömmet!

Frilansare
Skrivet av Snake Plissken:

Skall jag inom och äta på Donken imorgon när jag är iväg och handlar?

Ja! Om du inte har en Burger King i närheten och kan klämma en Big King XL

Frilansare
Skrivet av PGR1985:

Joakim…

Hur håller det sig rent grafiskt?
Snyggare än del 5 i serien?

Oj, svår fråga. Jag spelade ju via Parsec och har ingen aning om hur det kommer att rulla på min lokala burk med allt uppfläskat. Men ingen jätteskillnad mot 5, rent spontant. Fina solnedgångar! Habilt.

Medlem

Men... nej nej, uppladdningen av dessa videor måste ju ha gjorts med att kvaliteten på videon blivit sämre? Far Cry 4 var ju känt som ett spel med bra grafik. Far cry 7 ser ut som PS3?!

Jag har inget att spela på ps5 just nu och funderade på att köpa denna direkt men jag väntar nog ändå. Netflix får rädda mig.

Avstängd
Skrivet av Joakim Bennet:

Spelet kördes på PC via remote access-programmet Parsec. En del lagg i videor kan bero på detta! Jag upplevde dock inte det på min sida, vilket är lite konstigt. Videocapture sköttes av Ubisoft, så det är deras inspelade filmer som laggar. Tror det kommer flyta bra lokalt!
Har även uppdaterat texten med den informationen.

Har ni andra frågor så är det bara att ställa dem här!

Jaha, då håller jag mig lugn tillsvidare.

Tack för svar!

Medlem

Hur ser det ut med förstörelse? Kan man spränga byggnader, bilar, skjul eller är det tvärstopp om man kör bil mot en liten buske?

För mig ser det ut som en re-skinnat Far Cry 3, 4 eller 5. Vad skiljer sig mot föregående spel? ja, förutom storyn då.

Finns det ubitorn?

Medlem

Folk är så negativa! De ser inte alls ur som far cry 3😂 Hoppas de är hälften så bra som 5an så är de ett givet köp!

Frilansare
Skrivet av aakerlind:

Hur ser det ut med förstörelse? Kan man spränga byggnader, bilar, skjul eller är det tvärstopp om man kör bil mot en liten buske?

För mig ser det ut som en re-skinnat Far Cry 3, 4 eller 5. Vad skiljer sig mot föregående spel? ja, förutom storyn då.

Finns det ubitorn?

Inte mycket till förstörelse, vad jag minns. Sköt på det mesta med min stridsvagn, men mest fordon och besinstankar som small! Men jag kan minnas fel...

Baserat på bara tre timmar så kan jag inte säga mer än vad som står i texten. Känns som om man måste ha en ordentlig genomkörning för en bra jämförelse. Men jag nämner ju Just Cause-känslan, hästar och annat.

Ubitorn - ja, typ. Klättrade i några, men de gav ingen eagle siight eller så.

Medlem

En annan balansgång för Ubisoft är om de ska eller inte ska hålla ansvariga de som i åratal utsatt anställda för mobbing, trakasserier och rena övergrepp. Kan ju vara kul att få veta lite mer om den.

Medlem

Orkade inte spela färdigt 5an. Verkar inte som jag kommer spela detta heller.

Medlem

Hur var ai i spelet? Den hjärndöda ai'n i föregående spel fick mig att tröttna rätt fort

Medlem

Gillade trean (och ettan) som attan, men fyran va totalt oinspirerande. Testade inte ens femman på grund av det och det här ser snarare ut som att de ökat allt det jag INTE gillar och minskat det jag faktiskt gillar. Tror inte serien längre är något för mig helt enkelt.

Medlem

Njaaae. Inte så taggad på detta. Ser exakt ut som alla andra Far Cry typ...tråkigt.

Frilansare
Skrivet av Morti:

Hur var ai i spelet? Den hjärndöda ai'n i föregående spel fick mig att tröttna rätt fort

Inget spektakulärt vid en första anblick, men behövs såklart mycket mer speltid för att avgöra sånt.

Medlem

Är ändå lite pepp på detta skönt att bara gå runt och röja lite...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Gillade FC och FC3. FC4 avslutade jag inte ens, FC5 norpade jag på en rea och tvingade mig genom, mer eller mindre. Efter din Just Cause beskrivning så hoppar jag denna titeln. Tack för en bra artikel!


signatur

I drank what?

12
Skriv svar