Kinesiska ungdomar begränsas till 3 timmars spelande per vecka

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Känns bra att Kina är en stormakt som bara växer.
Fin och sund männiksosyn i det landet.

Kommunism är härligt, du måste hålla med.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Ni förstår väl att de kommer använda föräldrars uppgifter eller konton istället och passera de här reglerna?

Kommer bli sjukt många nya 40-60 år gamers i Kina.

Tencent har infört ansiktigenkänning på flera mobilspel vilket verkar funka bra. Du kan inte spela flera mobilspel utan att ha kameran igång som identiferar personen som spelar.

Källa:
https://www.theverge.com/2021/7/9/22567029/tencent-china-faci...

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Jajuste, vad ska dom göra nu istället? Hänga på gator och droga istället? Nice move kina, nice move.

Antar att de passar på att köra lite övertid i fabriken de jobbar på.

Medlem

Riktigt sjukt land. För min del älskar jag det dock, slippa alla fuskare och guldfarmare.

Inaktiv
Skrivet av nils45:

Kommunism är härligt, du måste hålla med.

Haha

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Tyvärr röstar ju högern nej till många bra saker för Sverige.
Vi har haft höger riksdag senaste 15+ åren.

Är inte så insatt. Vilka bra saker har högern röstat emot?

Sen skulle jag inte säga att vi har haft en högerregering dom senaste 15 åren utan en väldigt centrerad regering där det i princip varit SD och V som varit höger respektive vänster. Annars känns det som dom flesta andra varit en klump i mitten med ungefär samma åsikter och åtgärder.


signatur

PSN: MrOakenborn

KoP
Medlem

Och vem ska kontrollera att denna regel följs? Och hur?

Medlem
Skrivet av KoP:

Och vem ska kontrollera att denna regel följs? Och hur?

https://www.pocketgamer.biz/asia/news/76495/china-playtime-lo...

Medlem

Tråkigt för kineserna att en grupp spelberoende drar alla över en kam.
spelberoende finns och är ett problem, att göra ett förbud för alla är dock att gå för långt.
Sen har detta inget med kommunism att göra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

eld
Medlem
Skrivet av KoP:

Och vem ska kontrollera att denna regel följs? Och hur?

De har ett slags id-system har jag för mig, lite som bank-id fast när du loggar in i online-spel.

KoP
Medlem

Kanske blir mera retrogaming till följd av detta? Dvs maskiner som inte behöver vara uppkopplade till något intärnät. :'D Man kan ju hoppas, retrospelande är alltid på.

Medlem

Outrageous!! Skandal, jag hade ju flyttat diiirekt. Annars får dom helt enkelt konvertera till singleplayer enbart


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Är inte så insatt. Vilka bra saker har högern röstat emot?

Sen skulle jag inte säga att vi har haft en högerregering dom senaste 15 åren utan en väldigt centrerad regering där det i princip varit SD och V som varit höger respektive vänster. Annars känns det som dom flesta andra varit en klump i mitten med ungefär samma åsikter och åtgärder.

Många klagar på låga pensioner och där har högern röstat nej till förbättringar.

Nä vi har inte haft höger regering senaste 15åren utan höger riksdag.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tråkigt för kineserna att en grupp spelberoende drar alla över en kam.
spelberoende finns och är ett problem, att göra ett förbud för alla är dock att gå för långt.
Sen har detta inget med kommunism att göra.

Det är i högsta grad politiskt motiverat. CCP arbetar hårt för att komma i hamn med sitt Made in China 2025-initiativ, och att ha en generation ungdomar bli beroende av något (opium eller en digital drog) gynnar inte den planen.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det är i högsta grad politiskt motiverat. CCP arbetar hårt för att komma i hamn med sitt Made in China 2025-initiativ, och att ha en generation ungdomar bli beroende av något (opium eller en digital drog) gynnar inte den planen.

Ja politiskt motiverad är det.
Jag menade kommunistisk.
Finns andra som har sjuka regler som inte anser sig kommunistiska.

Hur som helst man kan undra vad deras mål med detta är. Inbringa goda arbetare till eliten som inte tänker på annat eller vad är poängen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Om man nu ska fascistiskt detaljstyra befolkningen så är detta inte ett helt orimligt grepp tycker jag.

Spel är själsligt opium, dagens spel är optimerade för att folk ska bli så beroende som möjligt och för att lura hjärnan att tro att man gör ett meningsfullt arbete genom att ge dopaminkickar när man lyckas med något. Men det är en illusion.
Speciellt pojkar och män slänger iväg otroligt mycket av sin manliga energi på något som i slutändan inte ger något tillbaka i den riktiga världen. Samma med porr. Båda grejerna passiviserar män.

Västvärlden var ändå lite bättre innan alla satt fastklistrade vid datorer och mobiltelefoner.

Helt rätt! Det har varit alltför svårt att motivera ungdomarna till att hjälpa till i fabrikerna så nu kan uttråkade ungdomar hjälpa till att producera billiga varor för oss i västvärlden.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skrivet av Neverwild:

Inget fel på regeringen utan hur riksdagen röstar om saker.
Missade du samhällskunskapen i skolan så du inte vet hur Sverige styrs?
Riksdagen röstar vad som ska göras och regeringen utför det, iaf om dom stora viktiga frågorna.

Tyvärr röstar ju högern nej till många bra saker för Sverige.
Vi har haft höger riksdag senaste 15+ åren.

På tal om saker som röstas ner. Han våldtäcktsmannen som nu fick 840 000 för besväret hade kunnat bli utan sina pengar om SD:s förslag tidigt 2000-tal gått igenom. Justitiekanslern hade kunnat stoppa detta, men det förslaget blev nedröstat av sossarna såklart.

Medlem

Tre timmar i veckan är fan mer än vad jag som trebarnspappa skramlar ihop 😂

Men ja, Kinas politiska styre och system är absurt. Det sämsta av kapitalismen och av kommunismen på en och samma gång 😀

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Haaahaha - dom kommer på improviserade flottar in till hela europa och en ny flyktingkris är född!

Jag skulle lätt öppna min dörr för en TV-spelsflykting som flyr denna tyranni. Skärmtid 24/7 borde vara mänsklig rättighet.

Medlem

Det var lite väl hårt. 2 timmar om dagen är lagom.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Många klagar på låga pensioner och där har högern röstat nej till förbättringar.

Nä vi har inte haft höger regering senaste 15åren utan höger riksdag.

Ok så en sak då. Kanon.

Ursäkta att jag använde fel ord. Byt ut regering i min text till riksdag så kanske du förstår vad jag försökte säga


signatur

PSN: MrOakenborn

Ook
Bibliotekarie (UU)

Bra nyhet då det innebär lättare motstånd för oss i väst när det gäller e-sport.

Avstängd
Skrivet av Sillgam:

Bra? 🤔🙄

Medlem
Skrivet av Ook:

Bra nyhet då det innebär lättare motstånd för oss i väst när det gäller e-sport.

Kan lova dig att det kommer finnas speciella program för lovande gamers i Kina som stöttas av regimen för att de ska representera Kina i olika tävlingar. Nu är jag ingen e-sports fantast eftersom jag till och med finner fotboll roligare att titta på men antar att det finns tävlingar där nationer representeras. Om det inte gör det så lär det göras ett e-sports VM inom en snar framtid.

Kina likt de flesta diktaturer tar varje tillfälle att visa att de är bättre än de "svaga demokratierna". Så tror inte motståndet i verkligheten kommer bli särskilt mycket lättare.

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Bra? 🤔🙄

Bra att de försöker göra något åt spelberoendet som finns hos unga. Det borde fler länder göra.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Vi i Sverige har nog inte befogenhet att kalla andra länders regeringar galna med tanke på våran regering här i Svedala.

Det ena utesluter inte det andra.

Man kan kritisera andras regering om de beter sig galet, även fast sitt egna styre har problem. Vad är annars kriteriet när man har "befogenhet" att kritisera någon annan? Måste man först uppnå någon luddig nivå av perfektion?

Nej, det låter bara som patetisk whataboutism dynga. Skitlogik folk använder för att slippa undan kritik och/eller styra diskussionen till något annat.

Avstängd
Skrivet av Sillgam:

Bra att de försöker göra något åt spelberoendet som finns hos unga. Det borde fler länder göra.

Ändamålet helgar medlen typ?

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Ändamålet helgar medlen typ?

Att inskränka på minderårigas friheter är väl inget nytt? Oavsett land.

Inaktiv
Skrivet av nils45:

Kommunism är härligt, du måste hålla med.

Nu är väl inte Kina kommunistiskt även om partiet kallar sig det. Det är ju en starkt diktatorisk stat och ett kommunistiskt samhälle har ju ingen stat alls så ... men det är ju coolt att skriva så för att få likes om inte annat.

Nej Kinas ledning tar väl inte de bästa besluten för sitt folk. Samtidigt har vi ju det lika illa åt andra hållet. Här kan ingen genomföra något obekvämt nödvändigt alls för då röstas man bort illa kvickt. Vi hålls ju alla gisslan av världens mest bortskämda medelklass.

Alla vill vi att någon annan ska lösa våra problem men det lär aldrig hända.

123
Skriv svar