Foton från Resident Evil-filmen visar Leon, Claire, Wesker och de andra

Robot
Foton från Resident Evil-filmen visar Leon, Claire, Wesker och de andra

Ligger närmare spelen än Milla Jovovich-filmerna.

#resident-evil, #welcome-to-raccoon-city


Medlem

Leon ser då inte ut som Leon, det skulle lika gärna kunna vara Carlos. Vette tusan hur de tänkte där.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Leon ser då inte ut som Leon, det skulle lika gärna kunna vara Carlos. Vette tusan hur de tänkte där.

Troligen relativt svårt att hitta en person som ser ut exakt som spelkaraktären och samtidigt har bra skådespelartalang. Ser hellre en bra skådis än en som utseendemässigt passar in. Tycker för övrigt att han påminner om italienare (då Leon är amerikan med italienskt påbrå - https://residentevil.fandom.com/wiki/Leon_S._Kennedy_(BIOHAZA... )


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Avstängd
Skrivet av Fr0gg0.:

Leon ser då inte ut som Leon, det skulle lika gärna kunna vara Carlos. Vette tusan hur de tänkte där.

Skribent

Automatiskt 1/5 om det inte finns en referens till en Jill Sandwich.

Medlem
Skrivet av matt76:

Troligen relativt svårt att hitta en person som ser ut exakt som spelkaraktären och samtidigt har bra skådespelartalang. Ser hellre en bra skådis än en som utseendemässigt passar in. Tycker för övrigt att han påminner om italienare (då Leon är amerikan med italienskt påbrå - https://residentevil.fandom.com/wiki/Leon_S._Kennedy_(BIOHAZA... )

Varför inte båda? Att hålla sig till källmaterialet och samtidigt ha bra skådisar är viktigt.
Mer troligt att filmens producenter och regi har pushat för diversifiering som större delen av Hollywood gillar att gör nu för tiden.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Sen när blev Leon en mexikan med mustache lol


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Tja, när jag lekte med AI:n så tyckte den Leon borde se ut så här...

Medlem
Skrivet av Idono:

Varför inte båda? Att hålla sig till källmaterialet och samtidigt ha bra skådisar är viktigt.
Mer troligt att filmens producenter och regi har pushat för diversifiering som större delen av Hollywood gillar att gör nu för tiden.

Ja, de har ju lyckats bra hittills när det gäller filmer baserat på spel när de rollbesatt personer som ser exakt likadan ut som spelkaraktären (kan inte minnas en enda sådan film, särskilt inte en bra sådan). För övrigt måste de sikta rejält lågt i kampen mot ökad diversifiering om de enbart valt att rollbesätta en enda person som har lite annorlunda utseende. En person vars utseende, med mindre stubb och annan frissa, mycket väl skulle passa in i rollen som Leon (tillika en Italienare)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Jag antar ju att serien är riktad mot RE fans och gamers i allmänhet. Åtminstone är det väl tänkt så?
Fansen är fans för att de gillar källmaterialet. Så om du ändrar och mixtrar med källmaterialet riskerar du att förlora en stor del av fan basen.

Medlem
Skrivet av Nercis:

Jag antar ju att serien är riktad mot RE fans och gamers i allmänhet. Åtminstone är det väl tänkt så?
Fansen är fans för att de gillar källmaterialet. Så om du ändrar och mixtrar med källmaterialet riskerar du att förlora en stor del av fan basen.

I teorin borde det vara enkelt att tillfredsställa fansen men Hollywood visar gång på gång att man skiter fullständigt i fansen.
Man undrar nästan om det är någon sorts tävling i vem som kan reta upp fansen mest.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

I teorin borde det vara enkelt att tillfredsställa fansen men Hollywood visar gång på gång att man skiter fullständigt i fansen.
Man undrar nästan om det är någon sorts tävling i vem som kan reta upp fansen mest.

Du menar att fans i allmänhet är så utseendefixerade att de helt skippar en eventuellt bra film/tv-serie, där det huvudsakliga källmaterialet är intakt, enbart för att 1-2 av skådisarna inte ser exakt ut som spelkaraktären de gestaltar?

Kan minnas att det var samma visa när första bilderna av Witcher TV-serien dök upp, med vissa som klagade över skådisarnas utseende, en serie som i efterhand visat sig vara mycket populär, med höga betygssnitt hos imdb/rotten tomatoes etc. Kontentan av detta är så klart att det är omöjligt att tillfredsställa allas önskemål, vilket innebär att det alltid kommer att finnas vissa fans som känner sig svikna.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Men vilka är de på bilden?

Ser ju inte ut alls som Leon o Claire från spelet.


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av matt76:

Du menar att fans i allmänhet är så utseendefixerade att de helt skippar en eventuellt bra film/tv-serie, där det huvudsakliga källmaterialet är intakt, enbart för att 1-2 av skådisarna inte ser exakt ut som spelkaraktären de gestaltar?

Kan minnas att det var samma visa när första bilderna av Witcher TV-serien dök upp, med vissa som klagade över skådisarnas utseende, en serie som i efterhand visat sig vara mycket populär, med höga betygssnitt hos imdb/rotten tomatoes etc. Kontentan av detta är så klart att det är omöjligt att tillfredsställa allas önskemål, vilket innebär att det alltid kommer att finnas vissa fans som känner sig svikna.

Snarare att det är lättare att relatera till karaktärerna om dom följer källmaterialet mer. Dom 1-2 av skådisarna som byts ut brukar i många fall vara huvudkaraktärer eller spela en större roll. Ett bra exempel är Ghost in the Shell filmen. Scarlet J. spelade Motoko som för min del förstörde en hel del då storyn skrevs för att passa premissen till varför hon såg västerländsk ut. Vilket gjorde att en av huvud pelarna i anime filmen, serien och mangan gick förlorat.

Witcher är bra men fan vad det förstör med att dom diversifierade Triss. Hon är i princip en av dom mest ikoniska karaktärerna i hela Witcher världen.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Finns det någon duktig detektiv här?
Jag kan svära på att man spelade in en Resident evil film ett par år efter första spelet släpptes till ps1.
Filmen skulle i stort sett vara klar, men en filmskaparna hade missat en liten grej, att själva Resident evil är ett varumärke och de hade ingen tillåtelse att använda licensen, så de fick skrota hela projektet.
Detta vill jag minnas att jag läste i en gammal Superplay tidning eller liknande, men kan inte hitta någon info om den.

Kommer ihåg att de beskrev den filmen som otroligt atmosfärisk, mörk och väldigt läskig.
Så jag var väldigt inställd på detta, och vet hur besviken jag faktiskt blev när väl RESIDENT EVIL med milla jovovich väl släpptes sen.. för den var raka motsatsen mot den nedlagda filmen skulle vara.

Någon som kommer ihåg detta också kanske? Eller har jag ramlat igenom en portal till en alternativ dimension?

Skribent

Ser väldigt b ut.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Det ser ut som att en tiger tog Leons familj.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av matt76:

Troligen relativt svårt att hitta en person som ser ut exakt som spelkaraktären och samtidigt har bra skådespelartalang. Ser hellre en bra skådis än en som utseendemässigt passar in.

Det betvivlar jag starkt. Det kryllar av duktiga skådisar. Branschen är helt övermättad i det avseendet.

Men det är av akademisk betydelse. Filmen ifråga både skrivs och regisseras av en snubbe (Johannes Roberts) som enkom gjort skitfilmer tidigare varvid jag törs påstå att det här kommer bli mög oberoende av vem som spelar Leon eller någon annan.

Är annars faktiskt med några bra skådisar i filmen i form av Neal McDonough och Donal Logue, men båda dessa har också för vana att vara med i produktioner som är allt mellan himmel och helvete...

Medlem

Tycker också det är lite tråkigt när de inte ser ut som spelkaraktärerna, speciellt när allt annat verkligen försöker göra det.
Exempelvis så är deras kläder exakt som spelet.
Det hade ju faktiskt kunna gjort även det lite annorlunda isf, om man nu ska sätta en "egen touch" på det.

Nu får jag lite känslan av att det är halloween och några bara klätt ut sig för skojs skull.

Om de är bra skådespeleri eller inte vet vi ju inte ännu så det får vi helt enkelt vänta och se.

Men jag är väldigt skeptisk baserat på det jag sett.
Men det kan ju faktiskt vara bra att ha låga förväntningar och eventuellt bli lite positivt överraskad.

1
Skriv svar