Se tidig genomgång av Dead Space-remaken

Robot
Se tidig genomgång av Dead Space-remaken

Blir ännu svårare att skära av fiendens kroppdelar.

#dead-space


Medlem

Fan härligt ändå. Bådar gott för AAA-skräcken 2022 med detta och Callisto.

Medlem

Första jag tänkte på när jag läste rubriken.

Medlem
Skrivet av anarfox:

Plottwist: Isaak får kämpa sig igenom horder av förargade gåsar med sin plasmacutter med fjädrarna flygandes.

Nej men seriöst; Ska verkligen försöka följa det här live ikväll. Grymt kul att dom är så pass säkra att dom vill visa upp lite.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Redaktör
Skrivet av anarfox:

Hen måste titta, finns inga "Ska ta bilen till Örnsköldsvik först."


signatur
Skrivet av Tomas Helenius:

Hen måste titta, finns inga "Ska ta bilen till Örnsköldsvik först."

Utkräver en ban för detta! Inget internet på 24h.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Hen måste titta, finns inga "Ska ta bilen till Örnsköldsvik först."

Buu! Buu I say! Kliv av scenen!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Gunner Wright återkommer i rollen som Isaac!

Medlem

Ser riktigt bra ut, perfekt att de ger Isaac en röst i 1an då Gunner gjorde ett fantastiskt jobb i 2an.
Ju mer jag hör från deras tillvägagångsätt och respekten för alltihop ju bättre känns det.

Medlem

Känns som det är extremt tidigt i utvecklingen. Är det här spelet 2-4år bort?

Testpilot

Faktiskt en intressant remake. Försökte 2 gånger att ta mig an Dead Space och den horribla PC porten där man var tvungen att ändra värden i .INI filer för att ens kunna spela "vettigt" var ju sjukt dålig. Jag provade andra gången flera år senare och inget hade förbättrats mer än marginellt.

Vill minnas det dels var 30 FPS cap och Musinställningar man var tvungen att fixa i .INI fil. Sen då jag spelat nån timme gav jag upp då resten av användarinterfacet jobbade emot en och det inte gick att spela.

Skall bli intressant o se resultatet av detta.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Känns som det är extremt tidigt i utvecklingen. Är det här spelet 2-4år bort?

Njae, nästa år verkar det som.

https://www.gamesradar.com/dead-space-remake-reportedly-targe...

Får vi hoppas iallafall

Redaktör
Skrivet av Lasrod:

Känns som det är extremt tidigt i utvecklingen. Är det här spelet 2-4år bort?

Skrivet av Fatmajk:

Njae, nästa år verkar det som.

https://www.gamesradar.com/dead-space-remake-reportedly-targe...

Får vi hoppas iallafall

Tror det var Venturebeat som skrev att utvecklarna nämnde sent 2022 som mål, vilket många andra citerat. Men jag har inte sett något officiellt datum. Och de är ju tydliga med att det här är tidigt i utvecklingen, så ingen lär bli förvånad om det dröjer längre.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tror det var Venturebeat som skrev att utvecklarna nämnde sent 2022 som mål, vilket många andra citerat. Men jag har inte sett något officiellt datum. Och de är ju tydliga med att det här är tidigt i utvecklingen, så ingen lär bli förvånad om det dröjer längre.

Han sa "detta vi ser på bild är i väldigt tidigt stadie". Dvs filmerna, inte var de befinner sig nu?

Redaktör
Skrivet av Fatmajk:

Han sa "detta vi ser på bild är i väldigt tidigt stadie". Dvs filmerna, inte var de befinner sig nu?

Jag menar vad de har sagt innan gårdagens visning.


signatur
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Faktiskt en intressant remake. Försökte 2 gånger att ta mig an Dead Space och den horribla PC porten där man var tvungen att ändra värden i .INI filer för att ens kunna spela "vettigt" var ju sjukt dålig. Jag provade andra gången flera år senare och inget hade förbättrats mer än marginellt.

Vill minnas det dels var 30 FPS cap och Musinställningar man var tvungen att fixa i .INI fil. Sen då jag spelat nån timme gav jag upp då resten av användarinterfacet jobbade emot en och det inte gick att spela.

Skall bli intressant o se resultatet av detta.

Har varvat det flera gånger senaste månaden, 1an gör du bäst i att köra med en handkontroll även om du föredrar m&k just pga accelerationsproblemen.

Vsync funkar inte som det ska i 1an, så istället gå in på Nvidias kontrollpanel och cappa fps till 60 och stäng av vsync inne i spelet. Då flyter det hur bra som helst och fysiken ballar inte ur.

2an är en betydligt bättre portning, men personligen anser jag att spelet både känns bäst och ä designat för en handkontroll och man tappar rätt mycket känsla med m&k ändå.

När det begav sig körde jag konsollversionen men den har åldrats väldigt dåligt nu när man inte sitter på SD-tv, men PC-versionerna ser riktigt bra ut än idag.

Testpilot
Skrivet av heady89:

Har varvat det flera gånger senaste månaden, 1an gör du bäst i att köra med en handkontroll även om du föredrar m&k just pga accelerationsproblemen.

Vsync funkar inte som det ska i 1an, så istället gå in på Nvidias kontrollpanel och cappa fps till 60 och stäng av vsync inne i spelet. Då flyter det hur bra som helst och fysiken ballar inte ur.

2an är en betydligt bättre portning, men personligen anser jag att spelet både känns bäst och ä designat för en handkontroll och man tappar rätt mycket känsla med m&k ändå.

När det begav sig körde jag konsollversionen men den har åldrats väldigt dåligt nu när man inte sitter på SD-tv, men PC-versionerna ser riktigt bra ut än idag.

Ja därav att jag tyckte porten var horribel. Som att göra en multiplattform-titel till konsol och glömma ge support till handkontroll. Så dålig var deras portning av 1an till PC. Portar man spel korrekt tappar man inte känsla genom att man kör med mus/tangentbord , jag har kört många actionspel utan minsta problem bara man stödjer grundläggande konfiguration. Enda gången styrning med handkontroll känns bättre är bilspel och flygsimulatorer men där kan man ju skaffa Ratt eller flightstick istället

Ser fram emot en ny version iallafall med modern grafikmotor och ordentligt stöd.

1
Skriv svar