Battlefield 2042-läcka visar massor av vapen och prylar

Robot
Battlefield 2042-läcka visar massor av vapen och prylar
Avstängd

beta om någon dag .. troligtvis helgen

Medlem
Skrivet av Levi:

beta om någon dag .. troligtvis helgen

källa?

Betan ska 100% spelas!

Medlem

Har absolut inga problem med att läsa läckor men att en sida som FZ bidrar med spridandet är något jag är helt emot. Läckor som inte är tänkta att läckas bör inte spridas av en seriös sida. Här skriver ni t.o.m. skynda innan det tas ner vilket innebär ni vet att det inte är tänkt att spridas.

Var går gränsen till vad som är ok? Skulle ni sprida t.ex. läckan som var för last of us 2? Eller det kanske ni gjorde?

Avstängd
Skrivet av Gill:

Har absolut inga problem med att läsa läckor men att en sida som FZ bidrar med spridandet är något jag är helt emot. Läckor som inte är tänkta att läckas bör inte spridas av en seriös sida. Här skriver ni t.o.m. skynda innan det tas ner vilket innebär ni vet att det inte är tänkt att spridas.

Var går gränsen till vad som är ok? Skulle ni sprida t.ex. läckan som var för last of us 2? Eller det kanske ni gjorde?

Detta är ingenting jämfört med de läckor som legat uppe på youtube nu i snart en vecka och dessutom med beta såhär nära inpå ...

Skrivet av Levi:

beta om någon dag .. troligtvis helgen

DICE INSIDER

Skribent
Skrivet av Gill:

Har absolut inga problem med att läsa läckor men att en sida som FZ bidrar med spridandet är något jag är helt emot. Läckor som inte är tänkta att läckas bör inte spridas av en seriös sida. Här skriver ni t.o.m. skynda innan det tas ner vilket innebär ni vet att det inte är tänkt att spridas.

Var går gränsen till vad som är ok? Skulle ni sprida t.ex. läckan som var för last of us 2? Eller det kanske ni gjorde?

Det är absolut en balansgång, och någon konkret gräns lär vara i princip omöjlig att dra – att helt sluta rapportera om läckor i spelvärlden är dock inte aktuellt eftersom det är en så pass stor del av hela branschen. Personligen tycker jag dock att det är en betydande skillnad mellan att visa upp några vapen från ett multiplayer-spel och att sprida spoilers som förstör ett singleplayer-spel.

"Läckor som inte är tänkta att läckas bör inte spridas av en seriös sida"

Jag tror att det är väldigt få läckor som är tänkta att läckas, och skulle vi helt sluta rapportera om allt som inte officiellt utannonserats av utvecklare och utgivare tror jag att rapporteringen skulle bli väldigt torftig. Men det är som sagt en balansgång, och alla kommer att dra just sin gräns olika – det går inte att göra alla nöjda.

Jag tror att det är många som inte tänker på just hur mycket av all information i spelvärlden som publiceras som är just "läckor". När det är video med i bilden blir det dock mer påtagligt, så det är logiskt att man reagerar då.

Medlem

Håller med om att detta inte är direkt någon spoiler som kommer förstöra för någon. Kul att se.
Skulle FZ läcka slutet på Alan Wake 2 skulle jag inte öppna artikeln.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Vapenkänslan ser så jävla tråkig ut, och då jämför jag med PUBG där jag just älskar känslan av varje vapen i handen.

MEN jag kommer såklart testa spelet o avgöra då hur det känns och inte bara av att kolla på en video.

Medlem
Deltog i testet på Xbox som för mig var i stort sett ospelbart

Hade turen att få vara med på det tekniska testet på Xbox series , Tyvärr så var det i stort sett ospelbart med ständga krascher, spawnade utanför kartan så man såg allting utifrån och kunde inte göra nåt, jag fick starta om spelet som kraschade 8 gånger innan jag kom in. Det här upprepades flera gånge under de dagar jag deltog . det lilla jag kunde spela var kul. så jag ser fram emot betan då jag antar att de har fixat det mesta.

Medlem
Skrivet av sky one:

Hade turen att få vara med på testet på Xbox series , Tyvärr så var det i stort sett ospelbart med ständga krascher, spawnade utanför kartan så man såg allting utifrån och kunde inte göra nåt, jag fick starta om spelet som kraschade 8 gånger innan jag kom in. Det här upprepades flera gånge under de dagar jag deltog . det lilla jag kunde spela var kul. så jag ser fram emot betan då jag antar att de har fixat det mesta.

Vet man någonting om hur gammal builden var som testades? Har hört att det skrevs ut att det skulle vara någon slags "bare bone"-test med fokus på att hitta stora fel. Så jag kan tänka mig att tanken med testet är just att hitta de saker som du beskriver och inte en chans att testa spelet för att bestämma sig huruvida du ska köpa det eller inte. En öppen beta blir väl mer för att stresstesta och för att ge de som vill en chans att testa spelet. Win win för alla inblandade.

Medlem
Skrivet av Gill:

Har absolut inga problem med att läsa läckor men att en sida som FZ bidrar med spridandet är något jag är helt emot. Läckor som inte är tänkta att läckas bör inte spridas av en seriös sida. Här skriver ni t.o.m. skynda innan det tas ner vilket innebär ni vet att det inte är tänkt att spridas.

Var går gränsen till vad som är ok? Skulle ni sprida t.ex. läckan som var för last of us 2? Eller det kanske ni gjorde?

Där är dörren om det inte passar?

Medlem
Skrivet av D1versity:

Där är dörren om det inte passar?

Haha, så jävla onödigt provocerande kommentar =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Gill:

Har absolut inga problem med att läsa läckor men att en sida som FZ bidrar med spridandet är något jag är helt emot. Läckor som inte är tänkta att läckas bör inte spridas av en seriös sida. Här skriver ni t.o.m. skynda innan det tas ner vilket innebär ni vet att det inte är tänkt att spridas.

Var går gränsen till vad som är ok? Skulle ni sprida t.ex. läckan som var för last of us 2? Eller det kanske ni gjorde?

Haha, snacka om att göra vätebomb av en kinapuff 😂


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Avstängd

Vad oändligt mycket bättre det såg ut när han hade svarta handskar vs ingenting

Medlem

Man är ju rätt hungrig på ny officiell information från DICE. Såg artikeln och tänkte att det var nån sida som blivit publicerat för tidigt eller dyl ...well shit

Medlem
Skrivet av Gill:

Har absolut inga problem med att läsa läckor men att en sida som FZ bidrar med spridandet är något jag är helt emot. Läckor som inte är tänkta att läckas bör inte spridas av en seriös sida. Här skriver ni t.o.m. skynda innan det tas ner vilket innebär ni vet att det inte är tänkt att spridas.

Var går gränsen till vad som är ok? Skulle ni sprida t.ex. läckan som var för last of us 2? Eller det kanske ni gjorde?

Läckor och rykten har varit en del av spelbranschen/journalistiken länge, det är inget nytt direkt.

Alla "seriösa" spelsidor har nyheter som dessa. Sen om man tycker att det är "moraliskt förkastligt" är upp till var och en.

Personligen har jag inga problem med nyheter som dessa. Det enda småtråkiga är väl större läckor inför stora event, typ E3, roligare att bli överraskad, men läcker det så tar jag det med en axelryckning. Ibland kan läckor skapa en hel del hype istället.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag vill mest se systemkraven 😎

Medlem

Tycker alla vapen låter nästan lika. Men jag sitter också på skithuset med telefon på lägsta volymen.
😀

1
Skriv svar