Bethesda känner sig tvingade att ännu en gång dementera Starfield till PS5

Medlem
Skrivet av bleken:

Kasta inte sten i glashus, du håller samma nivå visar du ju själv här inne, och hur ofta ser man inte dej ge nån snitsig kommentarer som du försöker maskera som ett skämt i artiklar som handlar om Sony..

Jag kan ge dig rätt i sak, dock blandar du äpplen med päron här. Att raljera och "ge nån snitsig kommentar" är inte samma sak som att bara skriva "PS5 suger, köp inte den".

Det du beskriver kan jag i någon mening tycka är okej så länge det sköts snyggt, och det är ju också något som sker från båda "läger".

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Jag kan ge dig rätt i sak, dock blandar du äpplen med päron här. Att raljera och "ge nån snitsig kommentar" är inte samma sak som att bara skriva "PS5 suger, köp inte den".

Det du beskriver kan jag i någon mening tycka är okej så länge det sköts snyggt, och det är ju också något som sker från båda "läger".

Att du tror att säga ps5 suger saker är det enda som är i konsolkrig är ju direkt felaktigt.. du gör det för att gloata och små reta folk.. dvs risk för konsolkrig

Medlem
Skrivet av bleken:

Att du tror att säga ps5 suger saker är det enda som är i konsolkrig är ju direkt felaktigt.. du gör det för att gloata och små reta folk.. dvs risk för konsolkrig

Jag håller med dig. Tror jag. Jag sa dock inte att det enda som kan kallas konsolkrig är att säga att endera konsolen suger...? Här tappade du mig lite.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Jag håller med dig. Tror jag. Jag sa dock inte att det enda som kan kallas konsolkrig är att säga att endera konsolen suger...? Här tappade du mig lite.

Du gjorde en direkt jämförelse med snitsiga kommentarer inte är samma som att säga ps5 suger vilket känns som att du tror att det inte startar konsolkrig, medans det är dom små kommentarerna som startar dom flesta konsolkrigen här, inte att nån skriver att den andra konsolen suger

Moderator | Testpilot
Skrivet av r4v3nl0rd:

Fast det där är ju en sanning med modifikation. Jag kan förstå vad du menar och varför du tycker/tror som du gör, men jag håller inte med i det stora hela.

Du får gärna hitta ett enda inlägg av mig där jag helt sonika skriver "PS5 suger. Köp Xbox istället" eller liknande. Dylika inlägg går att hitta av andra skribenter (från båda "läger", men främst från det ena) och det är oftast dessa inlägg som startar tråkiga och meningslösa diskussioner.

Här är ett inlägg där jag rentav försvarar PS5 angående de nyare modellerna: #4169997

Tycker "konsolkriget" mest är trams, men kan tycka det är okej att småhetsa (kalla det trolla om du vill) till en viss grad och med glimten i ögat.

Precis som jag skrev är du inte av de personer som startar dessa tjafs, men du bidrar väldigt mycket med din "glimten i ögat"-approach. Bara det faktum att du trollar folk som seriöst sitter och tjafsar gör inte saken på något sätt bättre, utan du lägger mer ved på elden.

Du är långt ifrån ensam, och långt ifrån värst. Precis som dig är jag också otroligt less över att folk ens orkar sitta och hålla på sådär oavsett om man försöker trolla eller är seriös. Oavsett forum skapar det ofta dålig stämning och jag vill gärna att vi allihopa bara ska kunna njuta av alla de spelen vi har tillgång till.

Men vi håller där, åter till topic allihopa.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Trist att inte få lira starfield på min PS5:a, dock gråter jag inte blod direkt, har så jäkla fet backlog att jag inte vet när jag ska kunna få in några nya spel. Starfield var ändå inte högt upp på någon önskelista för egen del. Bethesda har bränt mycket av mitt förtroende för deras spel, förhoppningsvis kan MS få ordning på skutan...

Det värsta och mest oförlåtliga Bethesda gjort var när dom sabba mitt älskade Fallout... Fast i sann Fallout-anda så kan man ju se Bethesda som Vault-tech som experimenterar med sin fans-skara. (Exempelvis collectors edition power armor hjälmen man blir sjuk av känns ju ändå väldigt "Fallout" )

Medlem

Computer says no

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Roligt nog är du ju också en del av de personer som är duktig på att känna det behovet i vissa instanser. Kanske inte just att du startar alla tråkiga diskussioner, men nog har du varit med i många av dem. Tips är att se över sitt eget beteende och agerande.

För egen del känner jag att i en sådan här nyhet så är det a-okey. Så länge man inte håller på med personangrepp så känns det till viss del ändå relevant att få prata om konsolerna sinsemellan.

Har rensat lite i alla fall där det var uppenbart vad användarna hade för avsikter Du kan alltid rapportera inlägg om du ser något som du känner inte passar.

Du är den snällaste admin här. Helenius hotade att stänga av mig på livstid. Jag har slutat bråka om konsoler sen du stängde av mig.


signatur

PS5 och inget annat.

Redaktör
Skrivet av breahl:

Jahapp konsolbråk igen Helenius. Jag är inte inblandad nu.

<3


signatur
12
Skriv svar